Πώς φροντίζουμε το αυτοκίνητο μας τώρα που #ΜένουμεΣπίτι; Χρήσιμες συμβουλές που καλό είναι να τηρήσουμε, όσο είναι δυνατόν.

Λόγω των προωτόγνωρων καταστάσεων που ζούμε, είναι πολύ πιθανό το αγαπημένο μας αυτοκίνητο να μείνει για αρκετές ημέρες ακινητοποιημένο. Δείτε λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να εξασφαλίσουμε τη σωστή λειτουργία του τη στιγμή που θα το χρειαστούμε και πάλι.

Πλύσιμο

Η βρωμιά χαλάει τη βαφή. Για να μην χάσει το χρώμα την λάμψη του, καλό είναι να πλένουμε το αυτοκίνητο, έστω μία φορά το μήνα. Η σκόνη που επικάθεται, αλλά ιδιαίτερα τα περιττώματα των πουλιών αποτελούν τον χειρότερο «εχθρό» του χρώματος, αφού φθείρουν το βερνίκι και αφήνουν θαμπές κηλίδες.

Στάθμευση σε κλειστό γκαράζ

Ιδανικά, θα πρέπει να παρκάρουμε σε ένα κλειστό γκαράζ. Η έκθεση σε ακραίες καιρικές συνθήκες (χιόνι-βροχή το χειμώνα, ήλιος-ζέστη το καλοκαίρι) προκαλούν φθορές σε πολλά σημεία, εμφανή και μη. Εκτός αυτού, έτσι θα το προστατεύσουμε καλύτερα από ενδεχόμενη κλοπή. Προσοχή, το κλειστό γκαράζ δε θα πρέπει να έχει υγρασία, η οποία είναι πιθανό να προκαλέσει διάβρωση στο αμάξωμα.

Στάθμευση σε σκιά

Αν δεν μπορούμε να βρούμε γκαράζ, επιλέγουμε μέρος σκιερό. Προσοχή που θα παρκάρουμε. Αν επιλέξουμε χωράφια ή πάνω από φρεάτια, υπάρχει ο κίνδυνος των τρωκτικών που μπορεί να κάνουν μεγάλη ζημιά.

Κουκούλα

Μια καλή λύση όταν δεν το έχουμε σε γκαράζ, είναι η χρήση κουκούλας. Προσοχή όμως. Η φθηνή υφασμάτινη κουκούλα μπορεί να μην προστατέψει το χρώμα. Επιλέγουμε μία καλή, αδιάβροχη κουκούλα με εσωτερική επένδυση. Τη δένουμε καλά για να μην την αφαιρέσει ο δυνατός αέρας.

Απομονώνουμε την καμπίνα

Κλείνουμε τους αεραγωγούς του συστήματος θέρμανσης/ψύξης για να απομονώσουμε την καμπίνα από μικροοργανισμούς και σκόνη.

Προσοχή στο κλιματιστικό

Κάθε φορά που βάζουμε σε λειτουργία το αυτοκίνητο, αφήνουμε να δουλέψει για μερικά λεπτά το air-condition και το καλοριφέρ. Έτσι θα λιπανθούν τα ελαστικά σωληνάκια ώστε  να μην ξεραθούν.

Καύσιμο

Γέμιζουμε το ρεζερβουάρ καυσίμου στα ¾. Έτσι σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης δε θα ψάχνουμε για βενζινάδικο.

Το βάζουμε εμπρός ανά διαστήματα

Σε μικρά διαστήματα ακινησίας, είναι καλύτερα να βάζουμε εμπρός το αυτοκίνητο ανά 1-2 εβδομάδες και να το αφήνουμε να δουλεύει για 5-7 λεπτά. Κατά προτίμηση, κάνουμε μια βόλτα σε ανοιχτό δρόμο, προκειμένου να λειτουργήσει ο κινητήρας και όλα τα περιφερειακά συστήματα. Άλλωστε τα διάφορα υγρά, όπως λιπαντικά, υγρά φρένων και υδραυλικού τιμονιού, αντιψυκτικό, βαλβολίνες κιβωτίου κ.ο.κ. με τον καιρό οξειδώνονται και χάνουν την αποτελεσματικότητά τους. Προσοχή: Αν βρίσκεται σε κλειστό πάρκινγκ, αυτό θα πρέπει να αερίζεται όσο λειτουργεί ο κινητήρας. Τα καυσαέρια σε κλειστό χώρο μπορούν να προκαλέσουν ακόμη και θάνατο.

Φουσκώνουμε περισσότερο τα ελαστικά

Τα ελαστικά χάνουν σιγά – σιγά μικρή ποσότητα αέρα, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι για καιρό ακινητοποιημένο. Αν σκοπεύουμε να το αφήσουμε σταθμευμένο για αρκετό διάστημα, τα φουσκώνουμε περισσότερο από το κανονικό. Ποτέ δεν τα αφήσετε με λίγο αέρα, γιατί θα αρχίσουν να φθείρονται τα λινά στα πλαϊνά, ενώ παράλληλα θα «κάτσουν» στο σημείο που πατάνε στο δρόμο και θα «τετραγωνίσουν». Στη συνέχεια θα κάνουν έντονο θόρυβο κατά την κύλιση. Καλό είναι να γίνονται κάποια χιλιόμετρα ανά διαστήνατα, γιατί διαφορετικά θα ξεραθούν γρήγορα, ακόμα και αν είναι καινούργια.

Δεν αφήνουμε τίποτα μέσα

Αφαιρούμε οτιδήποτε χρήσιμο ή πολύτιμης αξίας αντικείμενο βρίσκεται στην καμπίνα. Έτσι ελαχιστοποιούμε τον κίνδυνο κλοπής ή θραύσης κρυστάλλων.