Οδηγώντας στην αριστερή λωρίδα: πότε τη χρησιμοποιούμε και γιατί;

Μια κακή νοοτροπία που διακρίνει εμάς τους Έλληνες οδηγούς, είναι η άσκοπη χρήση της αριστερής λωρίδας των δρόμων. Γιατί;
Μανία με την αριστερή λωρίδα έχουν πολλοί οδηγοί!

Η αδιαφορία, η άγνοια, η έλλειψη αγωγής και πολλές φορές ο εγωισμός, αποτελούν τις βασικές παραμέτρους για την κακή χρήση των δρόμων. Η αλόγιστη και κακή χρήση της αριστερής λωρίδας, ευθύνεται για τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα. Και αυτό όλοι το γνωρίζουν αλλά… ελάχιστοι το εφαρμόζουν!
Το άρθρο 29 παράγραφος 4, του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρει ξεκάθαρα, ότι η αριστερή λωρίδα χρησιμοποιείται από επιβατικά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες ως λωρίδα προσπέρασης, ενώ στην περίπτωση που όλες οι υπόλοιπες λωρίδες βρίσκονται υπό καθεστώς κυκλοφοριακής συμφόρησης, τότε και η αριστερή λωρίδα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως λωρίδα κυκλοφορίας. Στους αυτοκινητόδρομους ή σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας που έχουν τρεις ή περισσότερες λωρίδες ανά κατεύθυνση, απαγορεύεται στα φορτηγά με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος πάνω από 3,5 τόνους, στα λεωφορεία και γενικά σε όλα τα οχήματα που το μήκος τους ξεπερνά τα 7 μέτρα, να μπαίνουν στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας.
Όπως αντιλαμβανόμαστε την αριστερή λωρίδα την χρησιμοποιούμε μόνο για προσπέραση και στην συνέχεια την αφήνουμε ελεύθερη για τους άλλους.
Δυστυχώς όμως. πολλοί οδηγοί πιάνουν την αριστερή λωρίδα και δεν λένε να την εγκαταλείψουν. Και όταν κάποιος άλλος οδηγός χρειαστεί να κάνει προσπέραση, αναγκάζεται να “παίζει φώτα” πριν αγανακτήσει και μπει στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας ή κάνει σφήνες από δεξιά με σοβαρούς κινδύνους για πρόκληση ατυχήματος. Συνεπώς όλοι πρέπει να συνειδητοποιήσουμε την επικινδυνότητα της οδήγησης, όταν αυτή δεν συνοδεύεται από ηρεμία, ανθρωπιά, γνώση των κανόνων οδήγησης και του αυτοκινήτου.
Η αριστερή λωρίδα είναι για προσπεράσεις και μόνο!