Γιατί να μη βασιζόμαστε στους αισθητήρες πίεσης ελαστικών;

Καλοί οι αισθητήρες ελέγχου πίεσης ελαστικών αλλά δε θα πρέπει να βασιζόμαστε 100% σε αυτούς για την ασφάλεια των ελαστικών μας. Και αυτό γιατί μπορεί να υπάρχουν μικρές αλλά κρίσιμες πολυπλοκότητες που μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά το αποτέλεσμα.

Η τεχνολογία της παρακολούθησης πίεσης ελαστικών -εν συντομία TPMS- έχει αποδειχθεί ότι προσφέρει πολύ στο κόμματο της οδικής ασφάλειας, καθώς είναι σε θέση να μας προειδοποιήσεις πότε αλλά ακόμη και ποιό ελαστικό στο αυτοκίνητο μας έχει υποστεί απώλεια πίεσης. Κάτι που σε άλλες συνθήκες θα αντιλαμβανόμασταν -ή όχι- όταν θα ήταν ήδη αργά.

Ωστόσο, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι το TPMS μπορεί να αγνοήσει μερικές κρίσιμες πληροφορίες για τα ελαστικά μας. Για παράδειγμα, οι αισθητήρες δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν πότε τα ελαστικά μας δεν είναι σε καλή κατάσταση, έχουν ξεραθεί ή έχουν μειωμένο βάθος πέλματος. Τουλάχιστον προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιος σχετικός αισθητήρας φθοράς.

Τα πρώτα οχήματα που κυκλοφόρησαν με εργοστασιακό TPMS ήταν στις αρχές του 2012. Κι εδώ θα πρέπει να προσέξουμε ακόμη περισσότερο και να τσεκάρουμε ανά διαστήματα την πίεση στα ελαστικά μας για να σιγουρέψουμε ότι οι αισθητήρες πίεσης δουλεύουν σωστά. Μπορεί για παράδειγμα να έχουν εξαντληθεί οι μπαταρίες από τους αισθητήρες που βρίσκονται εντός του τροχού, οι οποίοι στέλνουν ηλεκτρονικά το σήμα της πίεσης στο αυτοκίνητο. Το θεωρείτε απίθανο να μείνουν από μπαταρία στην πάροδο του χρόνου;

Οι αισθητήρες πίεσης ελαστικών μπορούν κάλλιστα να μείνουν από μπαταρία…

Ένας τρόπος να γνωρίζουμε ότι το σύστημα δουλεύει κανονικά είναι να ελέγχουμε αν το σχετικό λαμπάκι στο ταμπλό ανάβει και στη συνέχεια σβήνει όταν γυρνούμε το κλειδί για να βάλουμε μπροστά. Επίσης αν εμφανίζεται κάποια σχετική ένδειξη στην οθόνη δε θα πρέπει να την αγνοούμε, αφού μπορεί να είναι κρίσιμη για την ασφάλεια μας στο δρόμο.


Και τέλος θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι αν προβούμε σε αντικατάσταση των εργοστασιακών ζαντών με after market επιλογές, θα αποχαιρετήσουμε μαζί και τους αισθητήρες πίεσης ελαστικών, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι εντός των γνήσιων ζαντών. Βέβαια υπάρχουν και κάποια αυτοκίνητα που παρακολουθούν την πίεση των ελαστικών μέσα από τους αισθητήρες του ESP, οι οποίοι ανιχνεύουν πότε ένας τροχός έχει μικρότερη διάμετρο, άρα και χαμηλότερη πίεση ελαστικών. Αλλά αυτό δεν είναι σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών και μπορεί να παρέχει αρκετή απόκλιση από την πραγματικότητα, αφού κάλλιστα μπορεί να σεταριστεί με λανθασμένες πιέσεις, αφού σε κάθε reset θεωρεί σωστό την τρέχουσα διάμετρο του κάθε τροχού.

Προσοχή λοιπόν εκεί έξω! Ωραία η τεχνολογία στα αυτοκίνητα μας, αλλά κάποια πράγματα δε θα πρέπει να τα θεωρούμε τόσο δεδομένα…