Τεχνολογία που εντυπωσιάζει λανσάρει η Volvo μαζί με το νέο XC60 την ερχόμενη εβδομάδα στη Γενεύη. Το γνωστό City Safety ανεβαίνει level και πλέον δε θα φρενάρει απλά αλλά θα μπορεί και να στρίψει το όχημα προκειμένου να μας γλιτώσει από ένα ατύχημα!
Η Volvo πρακτικά με το νέο City Safety λανσάρει τρία νέα προηγμένα συστήματα ασφάλειας που στόχο έχουν να διατηρήσουν το αυτοκίνητο μακριά από επικίνδυνες οδικές καταστάσεις. Τα συστήματα αυτά θα είναι διαθέσιμα στο νέο Volvo XC60 και έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να παρέχουν αυτόματη υποβοήθηση στο τιμόνι με ήπιες διορθωτικές κινήσεις έως και πλήρως ενεργή ανακατεύθυνση αν αυτό κριθεί απαραίτητο. Η Volvo εκτιμά ότι με αυτά τα νέα συστήματα το XC60 θα είναι ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στον κόσμο!
Η επόμενη γενιά του περιβόητου City Safety παίρνει λοιπόν στον έλεγχο του και το τιμόνι εκτός από τα φρένα και θα μπορεί να λειτουργεί κατ’ αυτόν τον τρόπο όταν το αυτόματο φρενάρισμα δεν είναι αρκετό για την αποφυγή μίας πιθανής σύγκρουσης. Σε τέτοιες συνθήκες, το αυτοκίνητο θα παρέχει πιο ενεργή υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης, προκειμένου να βοηθήσει τον οδηγό να αποφύγει ένα εμπόδιο που βρίσκεται μπροστά του. Η υποβοήθηση του τιμονιού στο City Safety θα λειτουργεί σε ταχύτητες μεταξύ 50 και 100 km/h.
Ένα ακόμη εντυπωσιακό σύστημα ασφάλειας είναι το λεγόμενο Oncoming Lane Mitigation, που σε ελεύθερη μετάφραση θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε και ως Σύστημα Αποφυγής Οδήγησης στο Αντίθετο Ρεύμα. Το σύστημα αυτό βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν συγκρούσεις με οχήματα που έρχονται από την αντίθετη κατεύθυνση, προειδοποιώντας τον οδηγό όταν αυτός κινείται έξω από τη λωρίδα του και στο αντίθετο ρεύμα, παρέχοντάς του αυτόματη υποβοήθηση στο τιμόνι, ώστε να τον οδηγήσει πίσω στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας και έξω από την τροχιά οποιουδήποτε αντίθετα ερχόμενου οχήματος. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι ενεργό για ταχύτητες ανάμεσα στα 60 και τα 140 km/h.
Το “χρυσό” τρίπτυχο της ασφάλειας συμπληρώνει το αναβαθμισμένο σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων BLIS, που επίσης αποκτά λειτουργία υποβοήθησης τιμονιού προς αποφυγή ενδεχόμενων συγκρούσεων με οχήματα που κινούνται σ’ ένα τυφλό σημείο. Το BLIS λειτουργεί ανακατευθύνοντας το αυτοκίνητο πίσω στη λωρίδα του, μακριά από τον κίνδυνο.
Όλα αυτά τα συστήματα θα περιλαμβάνονται στο νέο Volvo XC60, το οποίο εκτός από ασφάλεια και πολυτέλεια θα διαθέτει και το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, που πρωτοχρησιμοποιήθηκε στο μεγάλο S90. Βέβαια μετά το πρώτο City Safety που λανσαρίστηκε με το S60, δεν άργησαν να εμφανιστούν αντίστοιχα συστήματα και από άλλους κατασκευαστές. Γεγονός που κάνει αρκετά πιθανό το να δούμε παρόμοιες τεχνολογίες αποφυγής ατυχήματος και σε άλλα μοντέλα της αγοράς…