Αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα στη γραμμή παραγωγής!

Φανταστείτε αυτοκίνητα που όχι μόνο βγαίνουν μόνα τους από τη γραμμή συναρμολόγησης, αλλά κινούνται επίσης μόνα τους στους σταθμούς τελικών δοκιμών και αυτοφορτίζονται πριν σταθμεύσουν έτοιμα για παράδοση στους πελάτες. Skynet εσύ;

Θα μπορούσε να είναι στιγμιότυπο από ταινία sci-fi, κι όμως η Ford δοκιμάζει νέα τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης που θα επιτρέπει σε ηλεκτρικά οχήματα να βγαίνουν από τη γραμμή συναρμολόγησης χωρίς οδηγό πίσω από το τιμόνι. Για περισσότερα από 100 χρόνια, οχήματα σε όλο τον κόσμο βγαίνουν από τις γραμμές συναρμολόγησης της Ford. Μέχρι τώρα, υπήρχε κάποιος στο τιμόνι τους, αλλά αυτό θα μπορούσε σύντομα να αλλάξει. Η τεχνίτη νοημοσύνη της Ford έχει σχεδιαστεί για να καταστήσει τη διαδικασία πιο αποτελεσματική.

Το πρόγραμμα E-SELF αποτελεί μέρος μιας σειράς πρωτοβουλιών που διερευνά η Ford καθώς προετοιμάζει το κέντρο EV της στην Κολωνία της Γερμανίας, όπου η παραγωγή EV θα ξεκινήσει φέτος. Τον περασμένο μήνα, η Ford παρουσίασε το νέο ηλεκτρικό Explorer, το οποίο θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό επιβατικό όχημα της εταιρείας που θα κατασκευαστεί σε ευρεία παραγωγή στο εργοστάσιο της Κολωνίας. Μέχρι το 2026, η Ford σχεδιάζει την πώληση 600.000 EVs στην Ευρώπη κάθε χρόνο και έχει δεσμευτεί να προσφέρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό χαρτοφυλάκιο επιβατικών οχημάτων μέχρι το 2030.

Το πρόγραμμα E-SELF χρησιμοποιεί την επικοινωνία οχήματος-υποδομής (vehicle-to-infrastructure) για τον έλεγχο και την παρακολούθηση των οχημάτων. Οι αισθητήρες που βρίσκονται γύρω από το εργοστάσιο μπορούν να εντοπίσουν κινδύνους στην πορεία του οχήματος, όπως ένα άτομο ή ένα άλλο αυτοκίνητο, με τα τελευταία να επιβραδύνονται ή να ακινητοποιούνται ανάλογα με τις ανάγκες.

Μόνο οι τελικές δοκιμές μπορεί να περιλαμβάνουν δώδεκα ή περισσότερες διαδρομές μεταξύ διαφορετικών τοποθεσιών πριν τα οχήματα σταθμεύσουν έτοιμα για παραλαβή και παράδοση οδικώς, σιδηροδρομικώς και ακτοπλοϊκώς. Με τη χρήση τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης, τα οχήματα θα μπορούν απλά να κινούνται αυτόνομα και να φορτίζονται ώστε να είναι έτοιμα να ξεκινήσουν. Τα παραπάνω ισχύουν για όλα τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας, ηλεκτρικό χειρόφρενο και υποβοήθηση διεύθυνσης. Το μόνο που χρειάζεται επιπλέον είναι μια έξυπνη μονάδα επικοινωνίας για να καταστεί δυνατή η αλληλεπίδραση με την υποδομή.