Ο πρώτος από μια νέα οικογένεια μικρών κινητήρων της Opel είναι ο 1.0 SIDI Turbo που θα κάνει το ντεμπούτο του στο μικρό ADAM τη νέα χρονιά. Πρόκειται για έναν 3-κύλινδρο κινητήρα βενζίνης που παρά το μικρό του μέγεθος αποδίδει ισχύ 115 ίππων με ροπή 166 Nm από τις 1.800 μέχρι τις 4.700 σ.α.λ. Συγκριτικά με τον σημερινό ατμοσφαιρικό 1,6 lt της Opel, ο νέος 1.000αρης αποδίδει την ίδια ισχύ αλλά 30% περισσότερη ροπή με 20% καλύτερη οικονομία καυσίμου.
Μεγάλη προσοχή δόθηκε στο σημείο όπου “υποφέρουν” οι περισσότεροι 3-κύλινδροι κινητήρες, στους κραδασμούς και στον τραχύ θόρυβο. Γι αυτό οι μηχανικοί της Opel επέλεξαν ακουστικά βελτιστοποιημένο μπλοκ κυλίνδρων, αντικραδασμικό άξονα με έδραση στο κάρτερ, δομική απομόνωση του συστήματος ψεκασμού καυσίμου και του στροφάλου, καδένες με ανάστροφη οδόντωση, αλλά και ηχομονωτικά καλύμματα κινητήρα. Σαν αποτέλεσμα, ο 1.0 SIDI Turbo έχει ήχο 4-κύλνδρου αλλά με όλα τα πλεονεκτήματα ενός 3-κύλινδρου συνόλου. Μάλιστα, στη φάση εξέλιξης στο εργαστήριο δοκιμών με τέρμα γκάζι, οι εκπομπές ήχου σε όλη την κλίμακα στροφών ήταν χαμηλότερες από αυτές των βενζινοκινητήρων turbo μέχρι 1,6 lt.
Ο 1.0 SIDI Turbo είναι ένας κινητήρας μικρός σε μέγεθος αλλά μεγάλος σε επιδόσεις, ενώ υπόσχεται και εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Στο Opel ADAM οι εκπομπές CO2 θα είναι πολύ χαμηλότερες των 100 g/km, ενώ η κατανάλωση μικτού κύκλου θα πλησιάζει τα 4,0 l/100 km. Αυτός είναι ο πρώτος από μια σειρά 13 νέων κινητήρων που θα λανσαριστούν μέχρι το 2016 σε συνδυασμό με νέα κιβώτια ταχυτήτων. Η πρεμιέρα του θα πραγματοποιηθεί το 2014 στο ADAM, αλλά μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί παγκοσμίως σε μία σειρά εφαρμογών της GM που θα περιλαμβάνει μεγαλύτερα αυτοκίνητα, σε συνδυασμό με μηχανικά ή αυτόματα κιβώτια.
Διαβάστε ακόμη:
Opel ADAM
Οδηγούμε το Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125ps
Οδηγούμε το Lancia Ypsilon 1.3 Multijet 95ps