Αυτή είναι μια νέα τεχνολογία που φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο μπροστά από πεζούς που βρίσκονται στο δρόμο στο σκοτάδι, αλλά και αυτούς που ετοιμάζονται να τον διασχίσουν. Το σύστημα λανσάρει η Ford και έχει τη δυνατότητα να σκανάρει το δρόμο στην πορεία του αυτοκινήτου, αλλά και το πεζοδρόμιο για κάποιους που τυχαία βρεθούν ξαφνικά στο οδόστρωμα.
Είναι γνωστό ότι στο σκοτάδι, τα τροχαία ατυχήματα με πεζούς έχουν διπλάσιες πιθανότητες να οδηγήσουν σε μοιραίους τραυματισμούς. Η ανασφάλεια λόγω έλλειψης ορατότητας και ο φόβος ότι θα χτυπήσουμε πεζό ή αντικείμενο έρχονται πρώτα σε έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό με θέμα τις φοβίες κατά τη νυχτερινή οδήγηση. Η Ford για πρώτη φορά λανσάρει μία νέα τεχνολογία που είναι σχεδιασμένη να ανιχνεύει πεζούς στο σκοτάδι και στη συνέχεια να φρενάρει αυτόματα το όχημα εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις.
Από τους χιλιάδες οδηγούς που ρωτήθηκαν στην Ευρώπη, το 81% παραδέχτηκε ότι φοβάται την οδήγηση τη νύχτα, ποσοστό που για τις γυναίκες καταγράφηκε αυξημένο στο 87%. Περισσότεροι από τους μισούς ομολόγησαν ότι η μειωμένη ορατότητα τη νύχτα είναι πηγή άγχους, ενώ πάνω από το ένα τρίτο ανησυχεί για πιθανή εμπλοκή σε ατύχημα. Φόβο για πιθανότητα σύγκρουσης με πεζό, εξέφρασε ο 1 στους 5 ερωτηθέντες οδηγούς.
Το 2014, σε όλη την Ευρώπη, πάνω από 1 στους 5 θανάτους από τροχαίο ατύχημα αφορούσαν πεζούς, από τους οποίους οι μισοί ήταν θύματα ατυχημάτων που συνέβησαν στο σκοτάδι. Η τεχνολογία Pedestrian Detection, που πλέον λειτουργεί και τη νύχτα, δοκιμάστηκε τόσο με ομοιώματα (dummies) σε κλειστές πιστές, όσο και σε ρεαλιστικές συνθήκες σε δημόσιους δρόμους, σε πολυσύχναστες πόλεις όπως το Παρίσι και το Άμστερνταμ.
Πώς λειτουργεί
Το Σύστημα Αναγνώρισης Πεζών της Ford (Pedestrian Detection) επεξεργάζεται πληροφορίες από ένα ραντάρ τοποθετημένο στον προφυλακτήρα και μία κάμερα στο παρμπρίζ. Μία βάση δεδομένων με σωματότυπους πεζών επιτρέπει στο σύστημα να διαχωρίζει ανθρώπους από αντικείμενα όπως δέντρα και οδική σήμανση. Η κάμερα μεταδίδει πάνω από 30 καρέ το δευτερόλεπτο. Οι εικόνες που μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο και η ευρυγώνια λήψη επιτρέπει στο σύστημα να διακρίνει τους πεζούς, ακόμα και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού, με χρήση μόνο των προβολέων.
Εάν το σύστημα ανιχνεύσει επικείμενη σύγκρουση με πεζό, πρώτα εκδίδει οπτικές και ακουστικές προειδοποιήσεις για τον οδηγό. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα. Αυτή η προηγμένη τεχνολογία που βασίζεται στο υπάρχον Σύστημα Αναγνώρισης Πεζών (Pedestrian Detection), θα λανσαριστεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς με την επόμενη γενιά Fiesta.