Tama, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του 1947

Τη δεκαετία του ’40, με τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η Tachikawa Aircraft που μετέπειτα έγινε Tama Cars Co, ξεκίνησε την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων. Αφορμή αποτέλεσε η μεγάλη έλλειψη βενζίνης εκείνη την εποχή. Έτσι το 1947 η εταιρεία κατάφερε να δημιουργήσει ένα πρωτότυπο φορτηγό 2 θέσεων με νέο σχεδιασμό αμαξώματος και με δυνατότητα μεταφοράς φορτίου 500 κιλών, το οποίο είχε κινητήρα 36V DC σε σειρά, ονομαστικής τιμής 3,3KW που αντιστοιχεί σε 4,5 ίππους.
Αυτό το όχημα ονομάστηκε Tama παίρνοντας το όνομά του από την ομώνυμη περιοχή όπου γινόταν η κατασκευή του. Η τελική ταχύτητα που προσέφερε το Tama ήταν 34 km/h. Στη συνέχεια η εταιρεία προχώρησε στη δημιουργία του πρώτου της επιβατικού αυτοκινήτου, με δύο πόρτες και θέσεις για τέσσερις επιβάτες. Το αυτοκίνητο αυτό μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι 35 km/h και με μια μόνο φόρτιση να διανύσει απόσταση 65 km.

Οι μπαταρίες του Tama μπορούσαν να βγουν και να φορτιστούν.

Ο πρώην κατασκευαστής αεροσκαφών (Tachikawa Aircraft) είχε αναπτύξει πολλές καινοτόμες ιδέες που αφορούσαν στο σχεδιασμό και την κατασκευή του Tama, όπως για παράδειγμα οι συστοιχίες των συσσωρευτών του (μπαταρίες). Ο χώρος των μπαταριών μολύβδου 40V/162 Ah, βρισκόταν σε θάλαμο στο δάπεδο του ηλεκτροκίνητου Tama. Υπήρχαν δύο τέτοια “διαμερίσματα”, ένα σε κάθε πλευρά. Κάθε θήκη μπαταρίας είχε κυλίνδρους έτσι ώστε οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες να μπορούν να βγαίνουν και να αλλάζονται γρήγορα με αντίστοιχες φορτισμένες. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία το Tama κατέκτησε την πρώτη θέση στις δοκιμές απόδοσης του υπουργείου εμπορίου και βιομηχανίας της Ιαπωνίας το 1948.
Το Tama παρήχθη τόσο ως επιβατικό όσο και ως φορτηγό, σε βενζινοκίνητες και ηλεκτροκίνητες εκδόσεις. Τον Ιούνιο του 1948 όταν η Tachikawa Aircraft μετονομάστηκε σε Tama Cars Co, υπό τη σκέπη της παρήχθησαν τα επιβατικά μοντέλα Tama Junior (1948) και Tama Senior (1949). Το 1952 η εταιρεία και πάλι μετονομάστηκε σε Prince Motor Co Ltd, και το 1966 η Prince συγχωνεύτηκε με την Nissan.