Η Citroen αποκάλυψε το νέο της μικρό μοντέλο, το e-C3, που στην Ελλάδα θα είναι διαθέσιμο μετά το καλοκαίρι του 2024.
Το Citroen e-C3 είναι ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, που ευελπιστεί να διεισδύσει στην κατηγορία των supermini φέρνοντας μαζί του κάποια crossover χαρακτηριστικά και ταυτόχρονα παραμένοντας ένα προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο για όλους. Αν και προς το παρόν δεν υπάρχει ενημέρωση για το αν θα ακολουθήσει και το απλό C3 με κινητήρες εσωτερικής καύσης, είναι πολύ πιθανό κάτι τέτοιο να το δούμε τελικά μετά το λανσάρισμα. Με άλλα λόγια, το Citroen e-C3 όπως το βλέπουμε σήμερα είναι πολύ πιθανό να αποτελέσει και τον αντικαταστάτη του σημερινού C3.
Ως αμιγώς ηλεκτρικό, το e-C3 εξοπλίζεται με σύστημα μπαταριών χωρητικότητας 44kWh που εξασφαλίζει αυτονομία μέχρι 320km (κατά WLTP) και ταχεία φόρτιση από φορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) 100Kw, από 20 έως 80% της χωρητικότητας, σε μόλις 33 λεπτά. Το 2025 αναμένεται να κυκλοφορήσει και μια πιο προσιτή έκδοση του e-C3 με 200 km αυτονομίας.
Σχεδιαστικά πάντως, η Citroen σπάει για μια ακόμη φορά το κατεστημένο των μοντέλων της κατηγορίας Β. Αυτή είναι η τέταρτη και πιο εντυπωσιακή γενιάς του C3, εξαρχής σχεδιασμένο ως ηλεκτρικό και με μια μοναδική σχέση “value for money”. Όπως και ο προκάτοχός του, το e-C3 θα εξοπλίζεται με τα άνετα καθίσματα Citroën Advanced Comfort, ενώ για πρώτη φορά στην κατηγορία θα δούμε και το καινοτόμο σύστημα ανάρτησης Citroën Advanced Comfort με υδραυλικά στοπ προοδευτικής απόσβεσης. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο ë-C3 προσφέρει υψηλότερη θέση οδήγησης (+100 χλστ. σε σχέση με το μέσο όρο της κατηγορίας B-hatch) και αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Χάρη στο εξωτερικό ύψος των 1,57μ. το e-C3 προσφέρει 30 χιλιοστά περισσότερο χώρο στους εμπρός επιβάτες και υψηλή θέση οδήγησης. Το μοντέλο είναι περισσότερο ευρύχωρο σε κάθε του εσωτερική διάσταση σε σχέση με τον προκάτοχό του, παρά το γεγονός ότι είναι μόλις 19 χλστ. μακρύτερο και μόλις 6 χλστ. φαρδύτερο.
Στην καμπίνα κυριαρχούν απλές αλλά και εκλεπτυσμένες επιφάνειες, νέα σχεδιαστικά μοτίβα στα καθίσματα πλήθος έξυπνων αποθηκευτικών χώρων, στα πάνελ των θυρών, την κεντρική κονσόλα και κάτω από το μεσαίο υποβραχιόνιο. Ο χώρος αποσκευών μετρά 310 λίτρα.
Πλέον ηλεκτρικό
Ο ηλεκτροκινητήρας στο Citroen e-C3 αποδίδει 113 ίππους, ενώ η μπαταρία των 44kWh εξασφαλίζει αυτονομία μέχρι και 320km βάσει μετρήσεων WLTP. Για πρώτη φορά από τη Stellantis, η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το νέο C3 χρησιμοποιεί μία μπαταρία LFP (Lithium Ferro Phosphate) με δυνατότητα ταχείας φόρτισης από σταθμούς παροχής συνεχούς ρεύματος ισχύος 100kW. Αυτό επιτρέπει τη φόρτιση από το 20 έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας, σε μόλις 26 λεπτά. Η στάνταρ φόρτιση σε παροχή AC 7kW χρειάζεται περίπου 4ώ.10λ. για το 20-80%, ενώ σε παροχή 11kW χρειάζεται 2ώ.50λ. Όσο για τις επιδόσεις, το μοντέλο χρειάζεται για τα 0-100km/h περίπου 11 δλ., ενώ η εκτιμώμενη τελική του ταχύτητα φτάνει τα 135km/h.