Η MG επέστρεψε στην Ελλάδα και μάλιστα πολύ δυναμικά. Αυτό είναι το εισαγωγικό της μοντέλο, το MG ZS, το οποίο με τιμή στις 19.000 ευρώ ίσως δεν αργήσει να γίνει το επόμενο best seller στα B-SUV.

Πολλοί ίσως αναρωτιέστε ποια είναι η MG Motor και που ήταν όλα αυτά τα χρόνια; Οι παλαιότεροι θα θυμάστε την θρυλική MG, μια βρετανική μάρκα σπορ αυτοκινήτων κυρίως. Η σημερινή MG λοιπόν, δεν έχει καμία σχέση με εκείνη την βρετανική MG, παρότι το όνομα και το λογότυπο είναι το ίδιο. Βλέπετε η παλιά MG είχε διάφορα θέματα και πέρασε πολλά ως προς το ιδιοκτησιακό της καθεστώς. Μέχρι το 2005 όταν και μπήκε οριστική “ταφόπλακα” στο brand. Πολλοί θα τη θυμάστε εκείνη την εποχή ως “MG Rover”.

Το 2005 η κινεζική Nanjing, μια από τις ιστορικότερες αυτοκινητοβιομηχανίες της μακρινής ανατολής, εξαγόρασε τα δικαιώματα χρήσης του ονόματος MG για περίπου 60 εκ. ευρώ. Προσοχή, όχι την ίδια την MG, αλλά μόνο το όνομα! Στη συνέχεια η Nanjing συγχωνεύτηκε με τη SAIC Motor, μια από τις τέσσερις μεγαλύτερες κρατικές αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας και λίγο μετά τη συγχώνευση, το 2007 για την ακρίβεια, γεννήθηκε η MG Motor. Μία 100% κινεζική εταιρία, με βρετανικό όνομα αλλά κυρίως με ένα μεγάλο όραμα! Βλέπετε η SAIC Motor με τη νέα MG θέλησε να δημιουργήσει ένα δυνατό brand που όχι μόνο θα κατακτήσει την αγορά της Ασίας αλλά και ολόκληρου του κόσμου.

MG ZSΗ παραγωγή των νέων MG ξεκίνησε στην Κίνα και το πρώτο μοντέλο ήταν το MG6, ένα σπορ hatchback, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό έδαφος το 2011, στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σήμερα τα μοντέλα της MG Motor κυκλοφορούν κυριολεκτικά παγκοσμίως. Ενδεικτικά αναφέρουμε Ινδία, Αφρική, Αυστραλία, Κολομβία, Ινδονησία, Μέση Ανατολή, Νεπάλ, Βιετνάμ και βεβαίως Κίνα. Πλέον ήρθε και στην Ευρώπη.

Στην Ελλάδα η MG Motor εκπροσωπείται από τον όμιλο Συγγελίδη, που μεταξύ άλλων εκπροσωπεί και τις μάρκες Citroen, Peugeot, DS, Opel και Mazda. Η γκάμα της MG Motor ξεκινά από αυτό εδώ το μοντέλο, το ZS, ενώ υπάρχει ακόμη το HS που είναι ένα μεγαλύτερο SUV και δύο αποκλειστικά ηλεκτρικά, τα MG4 και MG5.

Το ZS διατίθεται επίσης ως αμιγώς ηλεκτρικό, ενώ το HS έχει και plug-in υβριδική έκδοση, το eHS. Σύντομα όμως η γκάμα της MG θα εμπλουτιστεί με περισσότερα μοντέλα, ανάμεσα στα οποία και ένα ηλεκτρικό roadster, το Cyberster! Όσον αφορά στο ZS τώρα, αυτό είναι καινούριο για εμάς στην Ελλάδα. Σαν μοντέλο το ZS κυκλοφορεί εδώ και 6 περίπου χρόνια, κυρίως σε αγορές της Ασίας. Ωστόσο, πριν 3 χρόνια περίπου έκανε ένα facelift, σε αυτό το μοντέλο που βλέπουμε σήμερα. Με άλλα λόγια το εντελώς νέο ZS για εμάς, είναι ήδη 3 ετων.

Είναι ένα B-SUV

Εκ πρώτης έχουμε ένα καλαίσθητο αυτοκίνητο σχεδιαστικά, με ωραίας σχεδίασης εμπρός φώτα, πλήρως LED και με LED ημέρας. Έχουμε μια μεγάλη μάσκα, ανοιχτή πέρα για πέρα, όπως ανοιχτοί είναι και οι αεραγωγοί στο κάτω μέρος. Στα πλαϊνά του προφυλακτήρα έχουμε μαύρα ένθετα που φιλοξενούν τους προβολείς ομίχλης και παραπέμπουν σε αεραγωγό αλλά χωρίς να είναι. Περισσότερες σχεδιαστικές λεπτομέρειες που θυμίζουν αεραγωγούς υπάρχουν πίσω, όπως κάποια “ανοίγματα” που μοιάζουν και με απόληξη εξάτμισης. Χωρίς να είναι. Περισσότερο ενδιαφέρον έχουν τα πίσω φώτα, επίσης LED με ένα ωραίο 3D εφέ. Στη μέση της πίσω πόρτας βρίσκουμε το μεγάλο σήμα MG που λειτουργεί και ως διακόπτης ανοίγματος του πορτ μπαγκάζ.

Λιγότερο εντυπωσιακή είναι η σχεδίαση στο πλάι, αλλά πάντα στα πρότυπα της κατηγορίας. Υπάρχουν ματ προστατευτικά στα τόξα των φτερών και προεκτάσεις χαμηλά κάτω από τις πόρτες και στα τελειώματα από τους προφυλακτήρες. Πέρα από το αισθητικό αποτέλεσμα, τονίζουν και το crossover σχεδιαστικό στοιχείο, παρότι το ZS είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος είναι στα 17,7 εκ.

Με άλλα λόγια το βλέπεις και λες “να ένα B-SUV”. Γιατί B-SUV είναι, με μήκος στα 4,32 μέτρα, και μάλιστα από τα μεγαλύτερα του είδους. Είναι κάτι εκατοστά μεγαλύτερο από ένα Peugeot 2008 έτσι για να έχουμε μια τάξη μεγέθους.

Προσεγμένο εσωτερικό

Στην καμπίνα τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο ενδιαφέροντα. Έχουμε μια προσεγμένη σχεδίαση με όμορφες λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα η πινελιά με τις κόκκινες ραφές και το flat-bottom τιμόνι με μια λεπτομέρεια σε φινίρισμα αλουμινίου. Η γενικότερη αίσθηση ποιότητας είναι παραπάνω από καλή. Υπάρχουν μαλακά υλικά στο πάνω μέρος του ταμπλό, μια επίσης μαλακή επένδυση τύπου carbon στο εμπρός μέρος του ταμπλό και εσωτερικά στις πόρτες, αλλά και σκληρό υλικό πάλι τύπου carbon χαμηλά στην κονσόλα.

MG ZSΗ ποιότητα συναρμογής είναι πολύ καλή και καθόλη τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ακούστηκε “τσικ” που λέμε. Η εργονομία και η πρακτικότητα είναι επίσης προσεγμένη. Υπάρχουν άφθονες θήκες, υποδοχή για κινητό, ποτηροθήκες, υποβραχιόνιο και μεγάλα ανοίγματα στις πόρτες. Ότι περιμένεις δηλαδή από ένα ευρωπαϊκό, ιαπωνικό ή κορεάτικο αυτοκίνητο. Η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική και με καλή ορατότητα, με μοναδικό μελανό σημείο την απουσία τηλεσκοπικής ρύθμισης στο τιμόνι.

Πίσω από το τιμόνι βρίσκουμε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, αν και η βασική έκδοση εξοπλισμού έχει αναλογικά όργανα με βελόνες. Το κεντρικό τμήμα σε αυτόν το ψηφιακό πίνακα οργάνων αλλάζει απεικόνιση ανάλογα με το τι θέλει να βλέπει ο οδηγός, ωστόσο παρότι πλήρως ψηφιακός, όλες οι υπόλοιπες ενδείξεις μένουν πάντα οι ίδιες.

Όσο για την οθόνη πολυμέσων, αυτή δεν προεξέχει προς τα πάνω στο ταμπλό όπως συναντούμε σε άλλα B-SUV, ωστόσο και πάλι δεν είναι πλήρως ενσωματωμένη στο ταμπλό. Έχει διαγώνιο στις 10,1’’, τα γραφικά είναι μέτρια, όπως και η απόκριση στην αφή. Επίσης δεν υπάρχει η ελληνική γλώσσα στο menu, το οποίο κατά τα άλλα είναι εύκολο στην περιήγηση. Αυτό που υπάρχει και είναι αρκετά βολικό, είναι τρεις κεντρικές λειτουργίες τύπου widget: ηχοσύστημα, πλοήγηση (από τη 2η έκδοση εξοπλισμού και πάνω) και σύστημα κλιματισμού, που εν μέρη ενσωματώνεται στην οθόνη. Κάτω από την οθόνη υπάρχουν και κάποιοι φυσικοί οριζόντιοι διακόπτες για τη θερμοκρασία αλλά και για την ένταση του ήχου.

Σίγουρα θετικό να μην ελέγχονται όλα με την αφή, ωστόσο αυτό που θα ενοχλήσει κυρίως εδώ είναι η έλλειψη αυτόματου κλιματισμού όπου μπορείς να ρυθμίσεις τη θερμοκρασία και να μην ξανασχοληθείς. Εδώ δεν μπορείς να ρυθμίσεις ούτε τη θερμοκρασία και παρότι η λειτουργία γίνεται με μπουτόν ή μέσα από την οθόνη, οι επιλογές περιορίζονται στην κλίμακα από το μπλε για το κρύο και στο κόκκινο για τη ζέστη. Επίσης αυτό που λάμπει διά της απουσίας του είναι και η ένδειξη της εξωτερικής θερμοκρασίας, η οποία δεν υπάρχει ούτε στην οθόνη του infotainment ούτε και στον πίνακα οργάνων! Γιατί…; Στα θετικά υπάρχουν θύρες USB-A και ενσύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto.

Άφθονοι χώροι

Οι πίσω χώροι στο ZS είναι σίγουρα καλύτεροι από το αναμενόμενο και ίσως από τους κορυφαίους στα B-SUV. Υπάρχει άφθονος χώρος στα πόδια αλλά και στα κεφάλια, ένα σχετικά χαμηλό κεντρικό τούνελ στα πόδια του μεσαίου επιβάτη και γενικότερα αρκετές ανέσεις, όπως δύο ακόμη θύρες USB-A, θήκες στις πόρτες και τσέπες στις πλάτες των καθισμάτων. Δεν υπάρχει κεντρικό υποβραχιόνιο, όπως άλλωστε και στα περισσότερα B-SUV, ωστόσο δεν υπάρχει ούτε πλαφονιέρα οροφής στις πίσω θέσεις.

Ο χώρος φόρτωσης είναι επίσης από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, με όγκο στα 448 λίτρα. Το κατώφλι φόρτωσης είναι φυσιολογικό, όχι πλήρως επίπεδο, ενώ υπάρχει φωτισμός για τη νύχτα αλλά όχι και ρεζέρβα. Βέβαια υπάρχει διπλό δάπεδο που μπορεί να φανεί χρήσιμο, ειδικά όταν θα πέσουν τα πίσω καθίσματα και θα δημιουργηθεί εντελώς επίπεδος χώρος φόρτωσης.

Οι κινητήρες του MG ZS

Η γκάμα του MG ZS έχει τρεις επιλογές προς το παρόν. Μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση, με 156 ή 177 ίππους, μια έκδοση βενζίνης με 1000άρη turbo κινητήρα 111 ίππων και αυτόματο κιβώτιο και μια έκδοση βενζίνης με ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,5 λτ.

Αυτή αποτελεί και την εισαγωγική έκδοση, με την οποία το ZS συστήνεται στην ελληνική αγορά. Αυτο το βασικό ZS κινείται από έναν ατμοσφαιρικό 4-κύλινδρο κινητήρα, είπαμε 1,5 λίτρου χωρητικότητας, ο οποίος αποδίδει 106 ίππους και 141 Nm ροπής Συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με μακριές σχέσεις, γεγονός που σίγουρα δεν ευνοεί τις επιδόσεις. Με άλλα λόγια το βασικό ατμοσφαιρικό ZS είναι απλώς ΟΚ για να καλύψει όσους ζητούν ένα μέσο μετακίνησης.

Η γκάμα πρόσφατα εμπλουτίσθηκε και με τον 1000άρη turbo σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων, οπότε οσοι ζητάτε καλύτερες επιδόσεις, ίσως θα πρέπει να δείτε απευθείας εκείνο το μοντέλο.

MG ZSΟδική συμπεριφορά

Οι επιδόσεις δεν είναι το δυνατό χαρακτηριστικό του MG ZS. Ούτε οι επιταχύνσεις από στάση, ούτε και οι ενδιάμεσες. Αν πρόκειται να ταξιδέψει κανείς φορτωμένος με οικογένεια και αποσκευές… τα προσπεράσματα δε θα είναι εύκολη υπόθεση. Βέβαια και η κατανάλωση αν προσπαθήσεις να πιέσεις δεν ευνοείται από το ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο.

Ο οδηγός θα πρέπει να συμβιβαστεί με την έλλειψη ισχύος και να οδηγήσει αμυντικά για να καταφέρει και να δει τιμές κοντά στα 7 λτ/100 χλμ στο ταξίδι, με 4 άτομα και αποσκευές. Εντός πόλης, σε καθημερινή μετακίνηση και χωρίς ιδιαίτερη προσοχή, η τιμή που πετύχαμε κατά τη δοκιμή μας ήταν κοντά στα 8,5 λτ/100 χλμ, ενώ χωρίς καθόλου προσοχή ακουμπήσαμε και τα 9.

Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, το ZS είναι αρκετά καλό. Η αίσθηση του τιμονιού είναι ικανοποιητική και για καθημερινή χρήση παραπάνω από μια χαρά. Υπάρχει και μεταβλητή υποβοήθηση σε τρία στάδια: Urban, Normal και Dynamic. Η συνολική ηχομόνωση ικανοποιεί, όπως και η γενικότερη αίσθηση του πλαισίου. Για να το θέσουμε αλλιώς, η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή, όπως και η απόσβεση της ανάρτησης που στήθηκε με προσανατολισμό στην άνεση. Ναι, υπάρχουν κλίσεις στις στροφές υπό πίεση, αλλά χωρίς αυτό να προβληματίζει. Η ανάρτηση έχει διάταξη με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και πίσω ημιάκαμπτο άξονα, όπως άλλωστε και όλα τα B-SUV. Τα φρένα ικανοποιούν σε αίσθηση και σε αποτέλεσμα, με δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς.

MG ZSΕξοπλισμός – Τιμή

Το ZS είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού: Exclusive και Luxury για την έκδοση 1.5 και Luxury Plus για το 1000άρι turbo. Όσο για τον εξοπλισμό, η απολύτως βασική έχει ήδη τα πάντα, όπως αυτόματους LED προβολείς, πίσω φώτα LED, ράγες οροφής, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, οθόνη πολυμέσων στις 10,1’’, Apple CarPlay, Android Auto, Bluetooth, θύρες USB, cruise control και ζάντες αλουμινίου 17’’. Η Luxury όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής έχει ακόμη προβολείς ομίχλης εμπρός, καθίσματα από οικολογικό δέρμα, 6 ηχεία (αντί για 4), εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης και ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Αν μη τι άλλο όμως, το σημαντικότερο στοιχείο στο MG ZS είναι η τιμή, αφού το μοντέλο ξεκινά από τις 18.950 ευρώ. Η δεύτερη έκδοση εξοπλισμού με όλα τα επιπλέον στοιχεία κοστίζει μόλις 20.550 ευρώ, που το κατατάσσει στα φθηνότερα μοντέλα της κατηγορίας και ίσως το φθηνότερο με τόσο πλούσιο εξοπλισμό. Βάλτε στην εξίσωση και τα 7 έτη της εργοστασιακής εγγύησης (ή για 150.000 χλμ.) και έχουμε ένα άκρως ανταγωνιστικό B-SUV μοντέλο με χώρους και ποιότητα από το πάνω άκρο της κατηγορίας.

MG ZS

Τεχνικά χαρακτηριστικά MG ZS 1.5 VTi-Tech

  • Κυβισμός: 1498 cc
  • Ισχύς: 106 hp/6000 rpm
  • Ροπή: 141 Nm/4500 rpm
  • 0-100 km/h: 10,9 sec
  • Τελική ταχύτητα: 175 km/h
  • Μικτή κατανάλωση*: 6,6 lt/100km
  • Εκπομπές CO2*: 149 g/km
  • Βάρος: 1231 kg
  • Ρεζερβουάρ: 45 lt
  • Χώρος αποσκευών: 448 lt
  • Απόσταση από το έδαφος: 165 mm
  • Εργοστάσια κατασκευής: Τσεντσόου (Κίνα), Σαγκάη (Κίνα)

*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP

Αρχική τιμή MG ZS 1.5: 18.950€

Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής ZS 1.5 Luxury: 20.550€

Δείτε τη video-δοκιμή του MG ZS

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
8
Ποιότητα
8.5
Εσωτερικό
7.5
Επιδόσεις
7
Οδική συμπεριφορά
7
Οικονομία
7
Σχέση ποιότητας-τιμής
9.5
mg-zs-106hpΤο φθηνότερο B-SUV της αγοράς έχει και τα αρνητικά του, όπως οι μέτριες επιδόσεις, η αυξημένη κατανάλωση και ο ανεπαρκής εσωτερικός φωτισμός τη νύχτα. Από την άλλη, υπάρχουν σημαντικά χαρακτηριστικά που του δίνουν ένα ξεκάθαρο προβάδισμα από άλλα μοντέλα στο ίδιο εύρος τιμής. Όπως ο εξοπλισμός σε αυτή την τιμή, η ποιότητα στο εσωτερικό (σε αυτή την τιμή) και βεβαίως τα 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης.