Το Peugeot 308 “φωνάζει” ότι τα hatchback αυτοκίνητα όχι μόνο δεν πέθαναν, αλλά μπορούν να είναι και πανέμορφα! Μάλιστα προσφέρει κάτι που τείνει να εξαφανιστεί από την αυτοκίνηση γενικότερα: μια έκδοση diesel.

Το Peugeot 308 τοποθετείται απέναντι σε προτάσεις όπως τα VW Golf, Ford Focus, Seat Leon, Opel Astra αλλά ακόμη και σε πιο premium προτάσεις όπως το Audi A3 και η BMW Σειρά 1, προσφέροντας μάλιστα κάτι που τείνει να εξαφανιστεί από την αυτοκίνηση γενικότερα. Μια έκδοση diesel!

Σχεδιαστικά, το 308 υιοθετεί τη νέα λογική της μάρκας που πλέον ενσωματώνουν και όλα τα υπόλοιπα μοντέλα στη γκάμα. Έχουμε μεγάλη εμπρός μάσκα, λεπτούς προβολείς και μυτερά LED ημέρας που παραπέμπουν σε κυνόδοντες λιονταριού. Και βεβαίως το λιοντάρι ποζάρει περήφανο στο νέο λογότυπο της Peugeot που σταδιακά βλέπουμε σε όλα της τα νέα μοντέλα. Τα πίσω φώτα συνεχίζουν να έχουν τις χαρακτηριστικές τρεις νυχιές αλλά σε οριζόντια διάταξη, ενώ στις εκδόσεις GT τα τρία LED είναι διαγώνια.

Εντυπωσιακό εσωτερικό

Εξίσου εντυπωσιακή είναι και η σχεδίαση στο εσωτερικό του 308. Έχουμε μια εικόνα που δε θυμίζει σχεδόν σε τίποτα τη λογική των 208, 2008 και 3008. Βέβαια κυρίαρχο ρόλο εδώ έχει και πάλι το Peugeot i-Cockpit, με νέα στοιχεία και πιο μοντέρνο ύφος. Χαρακτηριστικά εδώ είναι το μικροσκοπικό τιμόνι, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και μια οθόνη στο ταμπλό με οριζόντιους διακόπτες από κάτω.

Εντελώς νέα είναι η οθόνη για το σύστημα multimedia, 10 ιντσών σε όλες τις εκδόσεις, η οποία μάλιστα είναι πλήρως ενσωματωμένη στο ταμπλό. Τα γραφικά είναι εξαιρετικά όπως και η απόκριση στην αφή. Ως στάνταρ περιλαμβάνει Bluetooth, ψηφιακό ραδιόφωνο, Apple CarPlay και Android Auto, ενώ ενσωματώνει και όλες τις λειτουργίες για επιμέρους συστήματα του αυτοκινήτου. Αυτό όμως που συνεχίζει και ενσωματώνει είναι τα χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού. Κάτι που προϋποθέτει λεπτούς χειρισμούς κατά την οδήγηση και κυρίως αναγκάζει τον χρήστη να φύγει από οποιοδήποτε άλλο menu όταν θα χρειαστεί να αλλάξει μια ρύθμιση στο κλιματιστικό.

Κάτω από την οθόνη του multimedia/clima, υπάρχει ένα δεύτερο πάνελ με τη μορφή οθόνης, το οποίο και φιλοξενεί μια σειρά από συντομεύσεις για επιμέρους λειτουργίας. Μάλιστα υπάρχει και η δυνατότητα της παραμετροποίησης από τον οδηγό, ως προς το τι θα εμφανίζεται στη δεύτερη αυτή οθόνη. Στη βασική έκδοση Active Plus ωστόσο, αυτή η κάτω οθόνη απουσιάζει και στη θέση της βρίσκουμε φυσικούς διακόπτες για το κλιματιστικό.

Ο πίνακας οργάνων σε όλα τα 308 είναι ψηφιακός, με μια οθόνη επίσης 10’’. Ενσωματώνει άφθονη πληροφορία και εντυπωσιακά γραφικά, ενώ χαρακτηριστικό είναι το ανάποδο σε φορά στροφόμετρο. Όσο για το τιμόνι, αυτό παραμένει ασυνήθιστα μικρό και με επίπεδο το κάτω αλλά και το πάνω μέρος. Η λογική της Peugeot με το i-Cockpit είναι πως ρυθμίζεις το τιμόνι χαμηλά και βλέπεις τα όργανα πάνω από τη στεφάνη και όχι από μέσα. Κάτι που φυσικά απαιτεί ριζικό επαναπροσδιορισμό στον τρόπο που καθομαστε και οδηγούμε.

Ευρύχωρο και πρακτικό

Στην καμπίνα υπάρχουν πολύ βολικές και ευρύχωρες θήκες, μεταξύ των οποίων και ένας μεγάλος ψυχόμενος χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο. Η αύξηση των διαστάσεων στο 308 και κυρίως η αύξηση του μεταξονίου έχει ως αποτέλεσμα μια σημαντική αύξηση και στους πίσω χώρους. Έτσι το γαλλικό μοντέλο είναι από τα πιο ευρύχωρα στην κατηγορία. Ο χώρος φόρτωσης είναι στα 412 λίτρα. Υπάρχει καλό κατώφλι φόρτωσης ενώ τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνουν χωριστά δημιουργώντας συνολικό χώρο που μπορεί να ξεπεράσει τα 1300 λίτρα.

Ναι, πετρέλαιο!

Η μεγαλύτερη ουσία στη συγκεκριμένη δοκιμή μας βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό! Κι αυτό γιατί εδώ έχουμε έναν πετρελαιοκινητήρα 1500 κ.εκ. Εναλλακτικά το 308 διατίθεται σε βενζίνη 1200 Turbo με 130 ίππους αλλά και σε plug-in υβριδικό με 180 ή 225 ίππους. Σύντομα και ως 100% ηλεκτρικό.

Ο 1.5 diesel είναι γνώριμος στη γκάμα των μοντέλων της Stellantis και εδώ συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων. Με 130 ίππους και 300 Nm ροπής είναι πολύ αποδοτικός και με μία λέξη χιλιομετροφάγος, αφού θα βγάλει εύκολα 900 χλμ. αυτονομία με ένα γέμισμα.

Η μέση κατανάλωση, σύμφωνα με την Peugeot είναι στα 5,0 λτ/100 χλμ. αν και στην πράξη πετύχαμε τιμές κοντά στα 5,6-5,7 λτ/100 χλμ. κινούμενοι περισσότερο σε ανοιχτό δρόμο. Εντός πόλης η κατανάλωση ήταν κοντά στα 7 λτ/100 χλμ (με AC), ενώ ως μέση τιμή δοκιμής είδαμε περίπου 6,0-6,2 λτ/100 χλμ. Καθόλου άσχημα! Πέρα από τα νούμερα, ο diesel παρέχει καλή απόκριση στο πάτημα του πεντάλ, με τη ροπή να είναι σταθερή από τις 1750 σ.α.λ. και πάνω. Επίσης το γεγονός ότι συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο, δεν αφήνει τον κινητήρα να “κρεμάσει” που λέμε αφού δε θα πέσει εύκολα κάτω από την ωφέλιμη περιοχή λειτουργίας τους.

Το αυτόματο κιβώτιο είναι 8 σχέσεων, με μετατροπέα ροπής, και πραγματοποιεί τις αλλαγές γρήγορα και σχεδόν αθόρυβα. Γενικότερα σαν αίσθηση είναι από τα καλύτερα κιβώτια του είδους και σχεδιάστηκε για τη μέγιστη άνεση σε όλα τα σενάρια οδήγησης, είτε εντός πόλης, είτε εκτός. Αν ο οδηγός βέβαια έχει σπορ ανησυχίες, υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι, που θα δώσουν μια μικρή δόση ελέγχου των αλλαγών ακόμη και στο κανονικό πρόγραμμα οδήγησης D. Υπάρχει και η επιλογή Μ, όπου εκεί το αυτοκίνητο είναι αποκλειστικά χειροκίνητο ως προς τις αλλαγές, αλλάζοντας μόνο πριν φτάσει στον κόφτη. Όσο για τις επιδόσεις, η Peugeot επισήμως δηλώνει 10,6 δλ για το τυπικό 0-100 χλμ/ώρα.

Οδική συμπεριφορά

Όπως σε κάθε diesel, το σημαντικότερο αρνητικό είναι το χαρακτηριστικό κροτάλισμα του κινητήρα. Ακόμη κι έτσι όμως, ο 1.5 BlueHDi είναι αρκετά άνετος στο ταξίδι, με τα επίπεδα θορύβου να αυξάνονται κυρίως από το θόρυβο κύλισης παρά τον κινητήρα. Παρόλα αυτά, η συνολική ηχομόνωση είναι εξαιρετική, κάνοντας το από τα πιο αθόρυβα μοντέλα στην κατηγορία.

Peugeot 308Η ανάρτηση είναι αρκετά άνετη, αλλά όχι υπερβολικά μαλακή, επιτρέποντας σε ένα βαθμό την απολαυστική οδήγηση στις στροφές. Όσο απολαυστικό μπορεί να είναι ένα αυτοκίνητο με 130 ίππους! Είναι ευχάριστο “τόσο-όσο” αν ο οδηγός αποφασίσει να το πιέσει, ενώ δε θα τον φέρει ποτέ σε δύσκολη θέση. Άλλωστε σε μια οδηγική υπερβολή τα ηλεκτρονικά συστήματα θα επέμβουν άμεσα επαναφέροντας την τάξη, όσο είναι δυνατόν.

Υπάρχουν τρία προφίλ οδήγησης: Eco, Κανονικό και Σπορ, προσφέροντας αυτό που λέει και το όνομα τους, πέρα δηλαδή από την αλλαγή των χρωμάτων στον πίνακα των οργάνων. Οπότε όσοι ενδιαφέρονται για τη μέγιστη οικονομία καυσίμου, θα πρέπει πάντα να επιλέγουν το Eco, καθώς σε κάθε εκκίνηση το αυτοκίνητο ξεκινά με το “Κανονικό” πρόγραμμα.

Εξοπλισμός και τιμή

Το Peugeot 308 διατίθεται τόσο ως 5θυρο hatchback όσο και σε Station Wagon αμάξωμα, ενώ τα επίπεδα εξοπλισμού είναι Active Plus, Allure, Allure Plus και GT. Απο τη βασική έκδοση υπάρχει πλήρης εξοπλισμός σε συστήματα ασφάλειας, πλήρως φώτα LED εμπρός και πίσω, οι δύο οθόνες 10” για infotainment και πίνακα οργάνων, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός και πολλές ευκολίες. Ωστόσο, η έκδοση Allure προσφέρει ακόμα αυτόματη εναλλαγή μεσαίας και μεγάλης σκάλας φώτων, εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης, διαφορετικού τύπου καθίσματα, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω με κάμερα και προβολή 180 μοιρών, πίσω κεντρικό υποβραχιόνιο, εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό, υφασμάτινη επένδυση στο ταμπλό, φιμέ κρύσταλλα και ζάντες αλουμινίου 17’’.

Η βασική έκδοση βενζίνης 1.2PureTech με 130 ίππους ξεκινά από τις 28.200 ευρώ, ενώ οι εκδόσεις diesel από τις 32.800 ευρώ! Τιμή που το τοποθετεί στην καρδιά του ανταγωνισμού, όσον αφορά στα diesel, αυτόματα hatchback κάτω των 2.000 κ.εκ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Peugeot 308 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8

  • Κυβισμός: 1499 cc
  • Ισχύς (ps/rpm): 130 / 3750
  • Ροπή (Nm/rpm): 300/1750
  • 0-100 km/h: 10,6 sec
  • Τελική ταχύτητα: 207 km/h
  • Μέση κατανάλωση*: 5,0 lt/100km
  • Εκπομπές CO2*: 130 g/km
  • Βάρος: 1345 kg
  • Ρεζερβουάρ: 53 lt
  • Χώρος αποσκευών: 412 lt

*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP

Αρχική τιμή Peugeot 308: 28.200€*

Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής (έκδοση 1.5 BlueHDi EAT8 Allure): 35.700€*

Δες τη video-δοκιμή του Peugeot 308

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9.5
Ποιότητα
9
Εσωτερικό
8
Επιδόσεις
8
Οδική συμπεριφορά
8
Οικονομία
8.5
Σχέση ποιότητας - τιμής
8.5
peugeot-308-bhdi-autoΣίγουρα μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο hatchback μοντέλο. Ωστόσο, θα θέλαμε το κλιματιστικό να μην ήταν ενσωματωμένη μέσα στην οθόνη του infotainment, καθώς και μια θέση οδήγησης πιο κοντά στα συνηθισμένα. Ωστόσο, το 308, ασχέτως κινητήρα ξεχωρίζει για τη σχεδίαση, την ποιότητα του εσωτερικού του και βεβαίως για τους χώρους και την πρακτικότητα που προσφέρει.