Lotus Elise Cup 260: Πιο ελαφριά, πιο άγρια

Αυτή είναι η Lotus Elise Cup 260. Αντικαθιστά την Cup 250, είναι ελαφρύτερη και πρακτικά αποτελεί μια street legal έκδοση της Elise Race 250. Τι άλλο; Κοστίζει όσο μια Porsche Cayman GTS…

Η νέα Lotus Elise Cup 260 είναι αγριεμένη και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από την εμφάνιση της. Στα πρότυπα της Cup 250, έχει αγωνιστικό body-kit με splitter, μεγάλη πίσω αεροτομή και έναν βαθύ διαχύτη. Και βεβαίως αποδίδει 7 ίππους παραπάνω από τον 1.800άρη κομπρεσσοράτο κινητήρα της Toyota, συνολικά στους 253 ίππους.

Όπως ορίζει ο κανόνας, μια αναβαθμισμένη Lotus είναι πάντα και ελαφρύτερη, συνεπώς η Cup 260 ζυγίζει 902 kg έναντι των 917 kg στην προηγούμενη έκδοση. Τι σημαίνουν όλα αυτά στην πράξη; Η επιτάχυνση 0-100 km/h γίνεται σε 4,2 δευτερόλεπτα, λίγο ταχύτερα από τη νέα Porsche 911 Carrera T, που είναι 0,1” ταχύτερα από την Cup 250.

 

Αναφορικά με τη μείωση του βάρους, αυτή προήλθε από την εκτεταμένη χρήση τμημάτων από carbon fiber, συμπεριλαμβανομένου των καθισμάτων που ζυγίζουν μόλις 6 kg το καθένα, μιας νέα μπαταρία λιθίου, των σφυρήλατων ζαντών, των διαιρούμενων δισκόφρενων και ενός νέου πολυκαρβονικού πίσω παρμπρίζ. Βάρος εξοικονομήθηκε ακόμη από το εμπρός καπό, το κάλυμμα του κινητήρα και τα πλευρικά καλύμματα μαρσπιέ.
Αεροδυναμικά, η Lotus Elise Cup 260 “φοράει” την carbon αεροτομή της 3-Eleven και ένα carbon εμπρός splitter, προσφέροντας downforce 180 kg κοντά στην τελική ταχύτητα, επίδοση βελτιωμένη κατά 44% σε σύγκριση με την Cup 250. Με άλλα λόγια, η νέα Elise είναι ταχύτερη στην πίστα της Lotus στο Hethel κατά 2,5 δευτερόλεπτα.Βέβαια όλο αυτό το carbon fiber και η αγωνιστική τεχνογνωσία στριμωγμένη σε ένα μικρό αμάξωμα όπως αυτό της Lotus Elise, έχουν ως αποτέλεσμα να ανεβάσουν σημαντικά και την τιμή. Στη βρετανική αγορά η Elise Cup 260 με όλο της τον εξοπλισμό κοστίζει £59.500, όσο και μια Porsche Cayman GTS. Βέβαια με μόλις 30 τέτοιες Lotus να κατασκευάζονται, δεν τίθεται καν θέμα για να μείνει σε στοκ.