Αυτό είναι το νέο Ford Focus ST, ένα αυτοκίνητο που εξελίχθηκε από τη Ford Performance προκειμένου να προσφέρει τις συγκινήσεις ενός hot-hatchback σε συνδυασμό με την κομψότητα, την άνεση και την πρακτικότητα ενός οικογενειακού μοντέλου. Σύμφωνα με την εταιρία, αυτό είναι το ταχύτερο αλλά και πιο απολαυστικό στην οδήγηση Focus ST που κατασκευάστηκε ποτέ. Τόσο στον ανοιχτό δρόμο όσο και στην πίστα.

Σχεδιαστικά το ST είναι αρκετά διακριτικό στο μάτι, ακολουθώντας τις γραμμές τις έκδοσης ST-Line αλλά με μια έξτρα δόση δυναμισμού. Υπάρχουν αλλαγές στη γρίλια για βελτιστοποίηση της ψύξης με τα πτερύγιά της να διοχετεύουν τον αέρα σε αεραγωγούς air-curtain για βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση. Πίσω υπάρχει μεγαλύτερη αεροτομή και διπλή απόληξη εξάτμισης που δεν είναι στο κέντρο όπως στο προηγούμενο Focus ST. Το Performance Pack περιλαμβάνει επίσης κόκκινες δαγκάνες φρένων. To Focus ST διατίθεται και μια μια σειρά από αποκλειστικά χρώματα αμαξώματος (Performance Blue, Orange Fury, Frozen White, Magnetic grey, Race Red, Ruby Red, Shadow Black). Οι ζάντες είναι νέας σχεδίασης, 18 ή 19 ιντσών, σε ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S.

Στο εσωτερικό, ο πίνακας οργάνων αντλεί εμπνευσμένη από το Ford GT. Ψηφιακοί δείκτες για την πίεση υπερπλήρωσης, την πίεση λαδιού και τη θερμοκρασία του, απεικονίζονται σε έγχρωμη οθόνη TFT 4,2” ιντσών. Ακόμη, έχει βελτιωθεί η θέση των εμπρός καθισμάτων της Recaro, ώστε ο οδηγός να νοιώθει “ένα” με το αυτοκίνητο. Η τεχνολογία ESE ενισχύει τον  ήχο του κινητήρα και του συστήματος εξαγωγής στα προφίλ Sport και Track, παρέχοντας ένα πρόσθετο feedback στους λάτρεις των επιδόσεων.

Κινητήρας 2.3 EcoBoost

Η νέα γενιά του αλουμινένιου 2,3lt EcoBoost κινητήρα είναι η ισχυρότερη που έχει τοποθετηθεί ποτέ στο Focus ST. Ο turbo κινητήρας αποδίδει 280 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 420 Nm από τις 3.000 μέχρι και τις 4.000 σαλ. Είναι ο πιο εύστροφος στην ιστορία του μοντέλου, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο των 6 δευτερολέπτων. Στην άμεση απόκριση του κινητήρα συνεισφέρει ένας χαμηλής αδράνειας υπερσυμπιεστής twin-scroll, που εκμεταλλεύεται πιο αποτελεσματικά την ενέργεια των καυσαερίων διαθέτοντας ανεξάρτητους αυλούς εισαγωγής προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η αλληλεπίδραση των παλμών πίεσης των καυσαερίων. Μία ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου της υπερπλήρωσης (waste-gate) βελτιστοποιεί τον έλεγχο πίεσης και κατά συνέπεια τις επιδόσεις. Το σύστημα εξαγωγής μειώνει το back-pressure των καυσαερίων, μαζί με μια ειδικά εξελιγμένη πολλαπλή εισαγωγής κι ένα αναβαθμισμένο σε απόδοση intercooler, που συντελούν στην καλύτερη αναπνοή του κινητήρα.

Με τεχνολογία Anti-lag

Η τεχνολογία ‘Anti-lag’ αναπτύχθηκε για τα Ford GT και F-150 Raptor, ενώ τώρα έρχεται και στο Focus ST. Το Anti-lag, όπως και στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, διατηρεί το γκάζι ανοιχτό όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ. Έτσι δεν αναστρέφεται η ροή αέρα στον υπερσυμπιεστή και διατηρούνται ψηλά οι στροφές του. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την καλύτερη και ταχύτερη «ανάπτυξη» της πίεσης υπερπλήρωσης, ανάλογα με τις ανάγκες.

Ford Focus ST

Focus ST και σε diesel

Ο 2-λιτρος EcoBlue των 190 ίππων της Ford αποτελεί τον δεύτερο κινητήρα του Focus ST και είναι ο ισχυρότερος diesel που έχει εγκατασταθεί σε Focus. Αποδίδει τη μέγιστη ισχύ στις 3.500 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm σταθερά από τις 2.000 έως και 3.000 σαλ. Μάλιστα, τα 360 Nm ήδη είναι διαθέσιμα από τις 1.500 σ.α.λ. Ένας υπερσυμπιεστής χαμηλής αδράνειας με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, ατσάλινα έμβολα για μικρότερη διαστολή λόγω θερμοκρασίας και ενσωματωμένο σύστημα εισαγωγής με καινοτόμους αυλούς για βελτιστοποιημένη καύση, είναι τα κύρια «μυστικά» του κινητήρα diesel. Προσφέρουν αυξημένη κατά 10% ιπποδύναμη και υπερδιπλάσια ροπή συγκριτικά με το μηχανικό σύνολο 2.0 Duratec ST της πρώτης γενιάς του Focus ST.

Δύο κιβώτια ταχυτήτων

Το Focus ST διατίθεται με δύο επιλογές μετάδοσης. Το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο επιτρέπει ταχύτερες αλλαγές σχέσεων και πιο σπορ αίσθηση με πιο κοντές διαδρομές επιλογέα κατά 7% συγκριτικά με εκείνες του νέου Focus. Το rev-matching αποτελεί μέρος του προαιρετικού πακέτου Performance Pack. Αυτό που κάνει είναι να ανεβάζει στιγμιαία στροφές (ξερογκαζιά) όταν ο οδηγός επιλέγει χαμηλότερη σχέση, συγχρονίζοντας έτσι τις στροφές του κινητήρα με αυτές της επιλεγόμενης σχέσης. Ο συγχρονισμός στροφών δίνει τη δυνατότητα σε λιγότερο έμπειρους οδηγούς να απολαμβάνουν στρωτές και χωρίς απώλειες επιτάχυνσης αλλαγές σχέσεων που επιτυγχάνονται με την τεχνική “μύτη-τακούνι”. Οι πιο έμπειροι οδηγοί μπορούν αν θέλουν να απενεργοποιούν το σύστημα.

Η δεύτερη επιλογή είναι ένα 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, με σπορ κλιμάκωση και σύστημα Adaptive Shift Scheduling, που βελτιστοποιεί τους χρόνους αλλαγών μετά από αξιολόγηση κάθε οδηγικού στυλ. Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει σχέσεις μηχανικά μέσω των σχετικών μοχλών στο τιμόνι (shift paddles).

Διαθέσιμο είναι και ένα σύστημα ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού eLSD στις εκδόσεις Focus ST βενζίνης. Χρησιμοποιεί υδραυλικούς συμπλέκτες για να μειώσει τη ροπή στον τροχό με τη μικρότερη πρόσφυση. Έχει τη δυνατότητα να διανέμει έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής στον τροχό με την περισσότερη πρόσφυση, ώστε να αντισταθμιστεί το σπινάρισμα στις στροφές. Η τεχνολογία της Borg Warner παρέχει μεγαλύτερη ακρίβεια και ταχύτητα απόκρισης σε σχέση με ένα παραδοσιακό, μηχανικό μπλοκέ διαφορικό. Το σύστημα προσαρμόζει την κατανομή ροπής βάσει των δεδομένων από τους αισθητήρες ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του οχήματος και του κινητήρα, πριν εκδηλωθεί το σπινάρισμα.

Τα Focus ST 2.0L EcoBlue υιοθετούν την τεχνολογία Torque Vectoring Control, που βελτιώνει το κράτημα και μειώνει την υποστροφή, φρενάροντας στις στροφές τον εσωτερικό εμπρός τροχό.

Φτιαγμένο για να συναρπάζει

Το Focus ST έχει σημαντικές βελτιώσεις στον τομέα της ανάρτησης, η οποία χρησιμοποιεί τα ίδια ελατήρια με τις απλές εκδόσεις του Focus αλλά με σκληρότερη απόσβεση αμορτισέρ κατά 20% μπροστά και 13% πίσω. Η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 10 mm. Διαθέσιμα είναι και αμορτισέρ με ηλεκτρονικό έλεγχο απόσβεσης (CCD) στα μοντέλα με το Performance Pack. Το σύστημα παρακολουθεί κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου τα δεδομένα από την ανάρτηση, το αμάξωμα και τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης για να προσαρμόσει την απόσβεση με σκοπό τη βέλτιστη οδηγική ποιότητα και δυναμική συμπεριφορά.

Το σύστημα διεύθυνσης στο νέο Focus ST διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS) και είναι κατά 15% ταχύτερο από εκείνο του βασικού Focus. Επίσης, το νέο λογισμικό Steering Torque Disturbance Reduction του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού (EPAS) συμβάλλει  στη μείωση της ροπής διεύθυνσης κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης στις στροφές.

Προφίλ οδήγησης (Drive Mode)

Τα Προφίλ Οδήγησης Slippery/Wet, Normal, Sport και Track προσαρμόζουν τα συστήματα eLSD, CCD, EPAS, την απόκριση του γκαζιού, τη χαρτογράφηση του αυτόματου κιβωτίου, το σύστημα ευστάθειας, τον ήχο (ESE) και τις ρυθμίσεις του κλιματισμού. Από το διακόπτη “Sport” στο τιμόνι επιλέγεται το αντίστοιχο mode, ενώ ένα ακόμα μπουτόν “Mode” επιτρέπει στους οδηγούς να κάνουν γρήγορο scroll στα προφίλ οδήγησης. Διαθέσιμο στις εκδόσεις με το Performance Pack είναι και σύστημα Launch Control για γρήγορες εκκινήσεις από στάση στην πίστα.

Το νέο Focus ST θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το καλοκαίρι του 2019.