Η McLaren αποκάλυψε επισήμως το νέο της hypercar που για πολλούς αποτελεί τον αντικαταστάτη της P1. Αυτή είναι η McLaren Senna, ένα hypercar με το όνομα του θρυλικού Ayrton Senna και αυτό από μόνο του είναι αρκετό! Βέβαια, η νέα McLaren είναι πολλά περισσότερα, αφού αποτελεί τη νέα προσθήκη στη σειρά Ultimate Series και πρακτικά είναι ένα αγωνιστικό πίστας που μπορεί να βγάλει άδεια κυκλοφορίας για νόμιμη χρήση στο δρόμο!

Η Senna αναμένεται να κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, ενώ δε θα αργήσει να ακολουθήσει και μια ακόμη “Ultimate” McLaren, η περιβόητη 3-θέσια που θα αποτελέσει το διάδοχο της θρυλικής F1.

Ας επικεντρωθούμε για την ώρα στη Senna, η οποία φοράει τον ισχυρότερο κινητήρα εσωτερικής καύσης που έχει βγει ποτέ από το εργοστάσιο στο Woking. Αυτός είναι ο 4-λιτρος V8 με twin turbo που κινεί την McLaren 720S, ωστόσο έχει δεχθεί πολλαπλές βελτιώσεις για να αποδίδει 800 ίππους και 800 Nm ροπής. Το εντυπωσιακό στη Senna είναι ότι συνδυάζει τον ισχυρό κινητήρα με ένα εξαιρετικά ελαφρύ αμάξωμα που “στεγνό” είναι οριακά κάτω από τα 1.200 kg. Χρησιμοποιεί βεβαίως ατελείωτο carbon fiber και το γνώριμο σασί από carbon της 720S, γεγονός που ευνοεί εξαιρετικά τις επιδόσεις εντός πίστας.

Γι αυτό και η επιλογή του ονόματος της πρωτότυπης P15 έγινε με προσοχή. Η Senna είναι ένα αυτοκίνητο προορισμένο για απόλυτες επιδόσεις, όπως και ο άνθρωπος Ayrton Senna που επί χρόνια αποτελούσε record-man στον κόσμο της Formula 1 και στα περισσότερα χρόνια της καριέρας του οδηγούσε ένα αυτοκίνητο της McLaren.

Σήμερα, η McLaren Senna έρχεται να προσφέρει στους 500 μόλις αγοραστές τη δυνατότητα να έχουν ένα αυτοκίνητο απόλυτα ικανό στην πίστα. Κι αυτό γιατί εκτός από τον ισχυρό κινητήρα και το ελαφρύ αμάξωμα, η νέα McLaren έχει σχεδιαστεί εκατοστό προς εκατοστό για μέγιστη αεροδυναμική επίδοση. Έτσι υπάρχουν ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα εμπρός και πίσω που προσφέρουν τη μέγιστη επίδοση σε μόνιμη βάση. Αυτό βεβαίως έχει επηρεάσει αρνητικά τη σχεδίαση, καθώς το αυτοκίνητο δεν έχει σχεδόν πουθενά ρέουσες ομαλές γραμμές που να μη διακόπτονται από έναν αεραγωγό ή μια αεροτομή. Συνεπώς και η Senna δεν είναι τόσο δελεαστική στο μάτι όσο π.χ. μια 720S, αλλά και πάλι δεν παύει να είναι εντυπωσιακή.

Πίσω, η εικόνα είναι “διαστημική”. Εκτός από τη θηριώδη αγωνιστική ρυθμιζόμενη (ηλεκτρικά) αεροτομή από carbon που λειτουργεί και ως “αερόφρενο”, υπάρχει διπλός διαχύτης, επίσης από carbon fiber και μια σειρά από αεραγωγούς που συμβάλλουν στη σωστή επαγωγή θερμότητας και ταυτόχρονα αποτελούν μέρος της εξελιγμένης αεροδυναμικής.

Στο εσωτερικό, η McLaren Senna δεν είναι αυτό που λέμε πολυτελής. Αντιθέτως μάλιστα είναι απογυμνωμένη από κάθε πιθανό είδος επένδυσης και άνεσης. Υπάρχει μόνο μια μεγάλη οθόνη στο κέντρο της κονσόλας (όμοια με αυτή της 720S), ενώ ούτε λόγος για χειριστήρια στο τιμόνι. Ακόμη και οι μπουκάλες του μηχανισμού στις πόρτες είναι ορατές. Βέβαια, οι αγοραστές θα έχουν την ευκαιρία να επιλέξουν προαιρετικά ανάμεσα σε επενδύσεις από δέρμα ή alcantara, ενώ μια ενδιαφέρον επιλογή αποτελούν τα διάφανα πάνελ θυρών -από Gorilla Glass- αντί για απλό carbon-fiber. Έτσι, θα μπορούν να έχουν μια πιο στενή επαφή με το δρόμο, αφού πρακτικά θα βλέπουν το κερμπ σε μία πίστα καθώς θα παίρνουν μια στροφή (αν έχουν τα κότσια να γυρίσουν το κεφάλι). Εναλλακτικά, γι αυτούς που θα πάρουν μια Senna και θα επιλέξουν να κινηθούν σε καθημερινούς δρόμους, θα αποτελέσει μια έξτρα ευκολία στο παρκάρισμα… αν και θα πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι ο μοναδικός χώρος “αποσκευών” είναι αυτός για δύο κράνη πίσω από τα καθίσματα.

Όμως πόσο γρήγορη είναι η McLaren Senna;

Οι 800 ίπποι περνούν στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων, το οποίο αν και έχει πλήρως αυτόματη λειτουργία θα είναι σίγουρα πιο απολαυστικό να ελέγχει κανείς από τα δύο carbon paddles πίσω από το τιμόνι. Αν και η McLaren δεν έχει δώσε μέχρι σήμερα επίσημα στοιχεία επιδόσεων, είναι σχεδόν βέβαια πως θα είναι πιο γρήγορη από την εξωπραγματική 720S. Συνεπώς και μια επίδοση της τάξεως των 2,5 δευτερολέπτων για το 0-100 km/h φαντάζει αρκετά ρεαλιστική, δεδομένου της αυξημένης ισχύος και του μειωμένου βάρους.

Βεβαίως, η Senna έχει ρυθμιστεί κυρίως για χρήση εντός πίστας και φοράει την ανάρτηση που η εταιρία ονομάζει “RaceActive Chassis Control II”. Είναι στην ουσία μια εξέλιξη του συστήματος που χρησιμοποιεί και η P1, με υδραυλικά αμορτισέρ και αντιστρεπτικές δοκούς που προσαρμόζουν συνεχώς τη σκληρότητα για λόγους ευστάθειας. Ο οδηγός θα έχει στη δυνατότητα του τις επιλογές Comfort, Sport, Track και Race, τις οποίες μπορεί να αλλάξει από ένα διακόπτη τοποθετημένο στην οροφή στα πρότυπα των αγωνιστικών αυτοκινήτων.

Η παραγωγή της McLaren Senna θα γίνει στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Woking και θα ξεκινήσει στο 3ο τρίμηνο του 2018. Και τα 500 αυτοκίνητα θα παραχθούν στο χέρι και θα κοστολογηθούν κάπου στις 850.000+ ευρώ χωρίς τυχόν έξτρα. Βέβαια, τα 499 έχουν ήδη βρει ιδιοκτήτη, ενώ το τελευταίο αυτοκίνητο δημοπρατήθηκε σε ειδική εκδήλωση έναντι των 2 εκ. στερλινών, ποσό που θα διατεθεί στο ίδρυμα Senna.