Το Peugeot 3008 σε αυτή τη μορφή του κυκλοφορεί εδώ και δυόμιση χρόνια. Ωστόσο, το συγκεκριμένο 3008 των φωτογραφιών είναι το κορυφαίο μοντέλο στη γκάμα, το πιο ισχυρό και το μοναδικό με τετρακίνηση.

Στα χέρια μας η plug-in hybrid έκδοση του Peugeot 3008, στην πλούσια έκδοση GT. Η ίδια η μάρκα ονομάζει την έκδοση ως Hybrid4, κι αυτό γιατί χάρη στους δύο ηλεκτροκινητήρες, το μοντέλο είναι τετρακίνητο. Ο ένας ηλεκτροκινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς και ο άλλος τους πίσω, ενώ μαζί με τον θερμικό κινητήρα βενζίνη έχουμε συνδυαστική ισχύ 300 ίππων. Επίσης το 3008 Hybrid 4 είναι όπως είπαμε ένα plug-in υβριδικό μοντέλο. Μπορει να φορτίζει εξωτερικά και να κινείται όπως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, έστω και για περιορισμένη εμβέλεια της τάξεως των 50 χιλιομέτρων. Ακόμη όμως και να μη το φορτίσουμε, αυτό συνεχίζει και λειτουργεί ως αυτοφορτιζόμενο υβριδικό, πετυχαίνοντας αρκετά χαμηλές καταναλώσεις εντός πόλης, ενώ παραμένει ισχυρό με 300 ίππους, μαζί με τα οφέλη της τετρακίνησης.

Ίσως ένα από τα λίγα αρνητικά στοιχεία στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι ο χώρος των αποσκευών. Βέβαια, το 3008 έχει από τους μεγαλύτερους χώρους στην κατηγορία του, αλλά στις εκδόσεις βενζίνης και diesel. Όχι εδώ! Τα plug-in υβριδικά μοντέλα έχουν τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Έτσι εδώ χάνεται το μεταβαλλόμενο βάθος, μειώνοντας αισθητά τον χώρο στα 395 λίτρα, από τα 520 λτ. που είναι στις υπόλοιπες εκδόσεις.

Peugeot 3008 Hybrid
photo: Βαγγέλης Παμπούκης | automoto.com.gr

Επιδόσεις ενός hot-hatch

Όντως, οι επιδόσεις στο 3008 Hybrid4 είναι αναπάντεχα καλές. Ο θερμικός κινητήρας έχει χωρητικότητα 1,6 λτ. με Turbo και από μόνος τους αποδίδει 200 ίππους και 300 Nm ροπής, κινώντας τους εμπρός τροχούς. Το παιχνίδι αλλάζουν οι δύο ηλεκτροκινητήρες, σύγχρονοι μόνιμου μαγνήτη. Ο ένας κινεί τους εμπρός τροχούς και άλλος τους πίσω και έτσι προκύπτει η τετρακίνηση, χωρίς την ύπαρξη κεντρικού άξονα μετάδοσης.

Συν το γεγονός ότι έχουμε την περισσότερη ροπή διαθέσιμη άμεσα και χωρίς απώλειες λόγω των ηλεκτροκινητήρων, η οποία συνδυαστικά φτάνει στο εκπληκτικό νούμερο των 520 Nm. Άρα όντως μιλάμε για το ταχύτερο 3008 που υπάρχει, με την Peugeot να υπόσχεται επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,9 δευτερόλεπτα. Χρόνο που πετύχαμε και στην πράξη με τον δικό μας εξοπλισμό!

Peugeot 3008 Hybrid
photo: Βαγγέλης Παμπούκης | automoto.com.gr

Οδική συμπεριφορά

Η αίσθηση στο δρόμο, πέρα από το κομμάτι της επιτάχυνσης, αρμόζει σε αυτό που αρχικά περιμένεις, αφού το 3008 Hybrid4 δεν παύει να είναι ένα SUV. Όχι δεν είναι fun to drive, όπως αρχικά προστάζουν ψυχολογικά οι 300 ίπποι, ενώ πέρα από το μεγάλο αμάξωμα ο κινητήρας έχει να κουβαλήσει το έξτρα βάρος της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος (χωρητικότητας 13,2 kWh) και μαζί και τα δύο ηλεκτρομοτέρ, συν όποια ακόμη παρλεκόμενα του υβριδικού συστήματος. Έτσι το αυτοκίνητο ζυγίζει περίπου 1900 κιλά, σχεδόν μισό τόνο παραπάνω δηλαδή από την απλή έκδοση βενζίνης.

Τα οφέλη του plug-in hybrid

Βέβαια εξαρχής το Peugeot 3008 δεν σχεδιάστηκε ως σπορ αυτοκίνητο, ούτε βεβαίως και απευθύνεται σε οδηγούς που ψάχνουν κάτι σπορ. Οπότε το έξτρα βάρος δεν θα αποτελέσει και τόσο μεγάλο θέμα για όσους επιλέξουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Η ουσία εδώ βρίσκεται αλλού, αφού τα PHEV αυτοκίνητα προσφέρουν φορολογικά οφέλη ειδικά σε όσους τα επιλέξουν ως εταιρικό όχημα. Με leasing δηλαδή σε μία εταιρία!

Για όλους τους απλούς αγοραστές, σήμερα ένα plug-in υβριδικό είμαι μάλλον ακριβό για έναν ιδιώτη, αφού δύσκολα θα γίνει απόσβεση στο έξτρα κόστος σε σύγκριση για παράδειγμα με ένα ίδιο αυτοκίνητο σε diesel. Βέβαια πέρα από τα οικολογικά οφέλη και τους κατά πολύ χαμηλότερους ρύπους, το plug-in hybrid προσφέρει πολύ χαμηλότερο θόρυβο, αφού στα περισσότερα σενάρια καθημερινής οδήγησης είναι αθόρυβο, ενώ για όλους τους λάτρεις της τεχνολογίας είναι αυτό που λέμε “τρελό γκάτζετ”. Αν κάποιος μπορεί να φορτίζει, έστω και σε απλή οικιακή πρίζα, θα μπορεί να το χρησιμοποιεί καθημερινά ως ηλεκτρικό, αφού τα 40-45 χιλιόμετρα είναι μια ρεαλιστική εμβέλεια σε χρήση εντός πόλης. Ακόμη όμως και να μη φορτίσουμε ποτέ, το Hybrid4 προσφέρει κατανάλωση της τάξεως των 5 λτ/100 χλμ εντός πόλης και κοντά στα 7 λτ/100 χλμ. σε χαλαρό ταξίδι.

Όσο για τις τιμές, αυτή την περίοδο, το Peugeot 3008 ξεκινά από τις 27.900 ευρώ στην έκδοση Active Pack περιορισμένης προσφοράς, με σύντομα παραδοτέα αυτοκίνητα. Τα Plug-in υβριδικά μοντέλα έρχονται σε τρία επίπεδα ισχύος με 180, 225 και με 300 ίππους, οι τιμές των οποίων ξεκινούν από 44.900 ευρώ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, έκδοση GT Hybrid4 με 300 ίππους και τετρακίνηση, έχει τιμή στις 54.300 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Peugeot 3008 Hybrid4 300ps 4×4

  • Κυβισμός: 1598 cc
  • Συνολική ισχύς: 300 ps
  • Συνολική ροπή: 520 Nm
  • Ισχύς ηλεκτροκινητήρων: 222 ps
  • Ροπή ηλεκτροκινητήρων: 486 Nm
  • Ισχύς βενζινοκινητήρα: 200 ps/5500 rpm
  • Ροπή βενζινοκινητήρα: 300 Nm/3000 rpm
  • 0-100 km/h: 5,9 sec
  • Τελική ταχύτητα:235 km/h
  • Μικτή κατανάλωση*: 1,3 lt/100km
  • Εκπομπές CO2*: 29 g/km
  • Βάρος: 1918 kg
  • Ρεζερβουάρ: 43 lt
  • Χωρητικότητα μπαταρίας: 13,2 kWh
  • Ηλεκτρική αυτονομία*: 59 km
  • Χώρος αποσκευών: 395 lt
  • Απόσταση από το έδαφος: 219 mm
  • Εργοστάσιο κατασκευής: Σοσό, Γαλλία
  • *εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP

Αρχική τιμή Peugeot 3008 1.2 PureTech 130ps: 27.900€

Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής 3008 GT Hybrid4 300 4×4: 54.300€

Δείτε τη video-δοκιμή του Peugeot 3008 Hybrid4

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9
Ποιότητα
9.5
Εσωτερικό
8
Επιδόσεις
9.5
Οδική συμπεριφορά
8.5
Οικονομία
9
Σχέση ποιότητας - τιμής
8
peugeot-3008-hybrid4-300psΓια όσους έχουν τη δυνατότητα της φόρτισης, το Peugeot 3008 PHEV αποτελεί μια συνολικά καλή επιλογή και στη σωστή τιμή. Με εξαιρετικές επιδόσεις και τετρακίνηση προσφέρει απολαυστική οδηγική εμπειρία, οι χώροι παραμένουν άφθονοι για μια οικογένεια, ενώ την ίδια στιγμή παρέχει φορολογικά οφέλη σε εταιρικούς χρήστες και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση!