Το Mazda CX-5 πριν το καλοκαίρι του 2023 δέχθηκε ένα περιορισμένης έκτασης facelift και πέρα από τυπικές αναβαθμίσεις έγινε πλέον ήπια υβριδικό. Και σήμερα θα δούμε ποια είναι όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που κατά την άποψη μας το καθιστούν ένα από τα καλύτερα SUV της κατηγορίας.

Το Mazda CX-5 κυκλοφόρησε αρχικά το 2012 και ήταν το πρώτο μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας που εφάρμοσε τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Kodo» αλλά και την τεχνολογία Skyactiv. Η δεύτερη γενιά CX-5 ήρθε το 2017 και από τότε η Mazda προσφέρει αναβαθμίσεις κάθε περίπου 2 χρόνια. Ποιοτικές και σχεδιαστικές. Έτσι λοιπόν, το CX-5 λίγο πριν το καλοκαίρι του 2023 άλλαξε και πάλι. Έγινε ένα ακόμη ενδιάμεσο facelift, αν και πρακτικά υπήρξαν κυρίως βελτιώσεις στην ποιότητα του εσωτερικού και προσθήκες νέων τεχνολογιών. Μαζί ήρθαν και τρεις νέες εκδόσεις: Newground, Takumi και Homura.

Σχεδιαστικά, το μοντέλο διατηρεί την εικόνα που γνωρίζουμε από το 2021. Υπάρχουν καθαρές γραμμές χωρίς ίχνος υπερβολής και γενικότερα επικρατεί μια ηρεμία στην εξωτερική εμφάνιση. Γνώριμο χαρακτηριστικό όλων των Mazda άλλωστε. Κλασικό χαρακτηριστικό και η μεγάλη μάσκα μπροστά, με το χρωμιωμένο περίγραμμα και τα λεπτά φώτα. Πουθενά δεν υπάρχουν στοιχεία εντυπωσιασμού, χωρίς ταυτόχρονα να είναι και λειτουργικά. Άρα όσο κι αν ψάξουμε δε θα βρούμε κλειστούς αεραγωγούς ή ψεύτικες εξατμίσεις. Κάτι τέτοιο άλλωστε θα ερχόταν και αντίθετο στην όλη φιλοσοφία των ιαπώνων.

Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν η Newground που ήρθε μαζί με το τελευταίο facelift και περιλαμβάνει ασημένιες προστατευτικές ποδιές εμπρός, πίσω και στο πλάι, μαύρα καλύμματα στους καθρέφτες και ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών. Υπάρχει και μια λεπτομέρεια στη μάσκα σε πράσινο χρώμα, αποκλειστικό χαρακτηριστικό της Newground, ενώ κάτι αντίστοιχο έχει και η έκδοση Homura αλλά σε κόκκινο χρώμα.

Προσεγμένο εσωτερικό

Στην καμπίνα, όποιος έχει βρεθεί σε ένα τελευταίας γενιάς Mazda ξέρει πάνω-κάτω τι να περιμένει. Έχουμε μια αίσθηση ποιότητας που κοιτά ευθέως την premium κατηγορία και μοντέλα των Audi, BMW, Mercedes και Volvo. Και το κυριότερο, το CX-5 δείχνει πολύ πιο ακριβό από όσο είναι στην πραγματικότητα.

Έτσι έχουμε πολύ ποιοτικά υλικά, μαλακά και ευχάριστα στην αφή, ενώ η συναρμογή αγγίζει την τελειότητα. Την ίδια στιγμή έχουμε μια πολύ προσεγμένη σχεδίαση με τίποτα να θυμίζει μοντέλα του ανταγωνισμού με τις τεράστιες οθόνες από άκρη σε άκρη. Εδώ έχουμε μια διαφορετική εξέλιξη της καλής αναλογικής εποχής, με παραδοσιακή διάταξη. Ο πίνακας οργάνων είναι πιο παραδοσιακός, η οθόνη για το infotainment προεξέχει στο πάνω μέρος του ταμπλό και χαμηλότερα βρίσκουμε μια φαρδιά κονσόλα.

Ακόμη και ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου είναι της “παλιάς σχολής”, μπροστά του έχουμε μια θήκη για μικροαντικείμενα ή ένα κινητό τηλέφωνο – μπορεί να έχει και ασύρματη φόρτιση εδώ – ενώ προς τα πίσω έχουμε δυο ποτηροθήκες και ένα μεγάλο υποβραχιόνιο με ένα ενδιάμεσο ράφι και δυο θύρες USB Type-C. Τα χειριστήρια για τον κλιματισμό είναι επίσης αναλογικά, με περιστροφικούς διακόπτες, φυσικά μπουτόν και ψηφιακές ενδείξεις. Τι καλύτερο από αυτό;

Mazda CX-5Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται ένα περιστροφικό μπουτόν, από το οποίο μπορούμε να χειριστούμε πλήρως την οθόνη του infotainment και μάλιστα πολύ εύκολα όταν οδηγούμε. Ο διακόπτης αυτός περιστρέφεται, ενώ λειτουργεί και ως joystick αλλά και ως μπουτόν, βοηθώντας μας να πλοηγηθούμε τυφλά στο menu.

Η οθόνη λοιπόν δεν είναι αφής! Περίεργο θα πει κανείς για αυτοκίνητο του 2023, όμως έτσι κι αλλιώς είναι αρκετά μακριά για να τη φτάσεις με το χέρι. Έχει διαγώνιο στις 10,25’’, ενώ μόνο η απολύτως βασική έκδοση έχει μικρότερη οθόνη, στις 8’’. Το menu είναι σχετικά απλό, κατανοητό και βεβαίως στα ελληνικά. Η συνδεσιμότητα υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, ενσύρματα και ασύρματα, ενώ ενσωματώνει και το MyMazda, επιτρέποντας στον οδηγό να συνδέσει το αυτοκίνητο με τη σχετική εφαρμογή στο κινητό του και να παρακολουθεί πληροφορίες και δεδομένα όπου κι αν βρισκεται. Ακόμη υπάρχει και εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης αλλά και ψηφιακή οθόνη 360 μοιρών με τέσσερις κάμερες που θα βοηθήσουν τους ελιγμούς σε στενούς χώρους. Ο πίνακας οργάνων όπως συμβαίνει και στο μικρότερο CX-30 είναι και ψηφιακός και αναλογικός. Για την ακρίβεια έχει τρία κυκλικά τμήματα, με το κεντρικό να είναι πλήρως ψηφιακό, ακόμη κι αν μοιάζει με αναλογικό, με ενδείξεις περιμετρικά και κινούμενη βελόνα.

Ένα ωραίο χαρακτηριστικό της έκδοσης Newground είναι και οι επενδύσεις στα καθίσματα, με μαύρο οικολογικό δέρμα και πράσινες λεπτομέρειες που ταιριάζουν με το σχέδιο των αεραγωγών στη μάσκα. Επίσης η Newground διαθέτει αδιάβροχο δάπεδο διπλής όψης στον χώρο των αποσκευών, κάτι που θα αποδειχθεί πολύ χρήσιμο είτε σε δραστηριότητες στη φύση ή απλά το καλοκαίρι στην παραλία. Ως χώρος πάντως, το CX-5 προσφέρει 522 λίτρα μέχρι την εταζέρα που θα καλύψει με άνεση τις ανάγκες μιας οικογένειας. Υπάρχει βεβαίως διπλό δάπεδο και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα που μεταβάλλουν το χώρο ανάλογα με τις ανάγκες της στιγμής.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί, με αρκετή άνεση στα πόδια και στα κεφάλια, ενώ υπάρχουν και ευκολίες όπως πίσω αεραγωγοί για τον κλιματισμό, τσέπες στις πλάτες των καθισμάτων και ένα κεντρικό υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες και έξτρα χώρο.

Οι κινητήρες του Mazda CX-5

Το πρόσφατο facelift του CX-5 έφερε μαζί του και ήπια υβριδική τεχνολογία. Έτσι οι κινητήρες τεχνολογίας Skyactiv έγιναν πλέον e-Skyactiv mild hybrid με τεχνολογία 24V.

Όλα τα CX-5 είναι mild hybrid και το σύστημα της Mazda είναι αντίστοιχο με αυτά που συναντάμε σε άλλα μοντέλα της αγοράς, με ενσωματωμένη γεννήτρια-δυναμό. Το αυτοκίνητο δεν έχει τη δυνατότητα να κινηθεί μόνο ηλεκτρικά, όμως ανακτά ενέργεια κατά το ρολάρισμα και φρενάρισμα που αυτή αποθηκεύεται σε μια μικρή μπαταρία και επαναχρησιμοποιείται υποστηρίζοντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στο τέλος, όλη αυτή η τεχνολογία μεταφράζεται σε χαμηλότερους ρύπους, που εδώ είναι στα 156 γρ/χλμ και βεβαίως σε χαμηλότερη κατανάλωση.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η πρώτη από τις δύο εκδόσεις βενζίνης, με έναν 2-λιτρο, 4-κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα, σε συνδυασμό με ήπια υβριδική τεχνολογία και ισχύ 165 ίππων. Και αυτός είναι ο μικρότερος κινητήρας στη γκάμα του CX-5, αφού υπάρχει ακόμη ένας 2,5 λίτρων με 194 ίππους και ένας diesel 2,2 λίτρων με 150 ή 180 ίππους.

Στο CX-5 των 165 ίππων με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, η Mazda κάνει λόγο για μέση κατανάλωση στα 6,9 λτ/100 χλμ. Βέβαια εμείς δεν καταφέραμε να δούμε αυτή την τιμή, αν και σε μικτή χρήση με λίγη προσοχή είδαμε με ευκολία τιμές στα 7,5 λτ/100 χλμ. Το κιβώτιο ταχυτήτων στο αυτοκίνητο της δοκιμής είναι αυτόματο, 6 σχέσεων, ενώ υπάρχει βεβαίως και ένα 6άρι μηχανικό. Σε αίσθηση το αυτόματο είναι καλό, αθόρυβο και με γρήγορες αλλαγές, ενώ αν θελήσει ο οδηγός έχει και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών από τον επιλογέα. Paddles στο τιμόνι δεν υπάρχουν πάντως.

Οδική συμπεριφορά

Το Mazda CX-5 είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε από τους ίδιους ανθρώπους που μας έδωσαν το MX-5. Ίσως το καλύτερο roadster στον κόσμο. Οι άνθρωποι της Mazda μιλώντας για το MX-5 κάνουν λόγο για το “Jinba Itai”, ή αλλιώς την ενότητα μεταξύ αλόγου και τοξοβόλου αναβάτη στην ιαπωνική κουλτούρα… το πως ο άνθρωπος και το άλογο δηλαδή γίνονται ένα πράγμα!

Κι όμως, στο CX-5 καθόμαστε αρκετά ψηλότερα από ένα MX-5, οδηγώντας ένα αρκετά μεγαλύτερο και βαρύτερο αυτοκίνητο, αλλά σε διαδρομή με στροφές νιώθεις αυτόν τον δεσμό ακόμη και στο CX-5! Η ανάρτηση είναι λίγο πιο σφιχτή από αυτό που περιμένει κανείς, αλλά δεν “κοπανάει” παρά τις 19άρες ζάντες στις πλούσιες εκδόσεις. Μπροστά η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον, ενώ πίσω βρίσκουμε πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους. Οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρές, σαφώς υπαρκτές αφού μιλάμε για ένα SUV, ενώ τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά.

Και βεβαίως είναι το σύστημα διεύθυνσης αυτό που ενισχύει το δεσμό με το αυτοκίνητο. Είναι άμεσο στις εντολές και με πολύ καλή αίσθηση για SUV. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, πιο χαμηλή από το αναμενόμενο που σε βάζει μέσα στο αυτοκίνητο χωρίς να θυσιάζεται η ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση. Τα καθίσματα ωστόσο θα μπορούσαν κατά την άποψη μας να προσφέρουν λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη.

Όσο για τον ανοιχτό δρόμο, το CX-5 θα ταξιδέψει πολύ ξεκούραστα. Το μοναδικό ίσως αρνητικό είναι ο ελαφρώς αυξημένος θόρυβος από τον κινητήρα, κυρίως κατά τις έντονες επιταχύνσεις, αφού θα πρέπει ο ατμοσφαιρικός κινητήρας να λειτουργήσει στα υψηλότερα όρια περιστροφής για να αποδώσει όλη την ισχύ του.

Mazda CX-5Εξοπλισμός και τιμές

Τα επίπεδα εξοπλισμού στο Mazda CX-5 είναι έξι: τα Prime, Centre, Advantage, Newground, Exclusive, Homura και Takumi, ενώ υπάρχουν 4 κινητήρες (2 βενζίνης και 2 diesel) μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο και κίνηση εμπρός ή σε όλους τους τροχούς. Αν υπολογίσουμε και δύο προαιρετικά πακέτα εξοπλισμού, όλα μαζί δημιουργούν μια γκάμα από συνολικά 85 διαθέσιμες επιλογές, χωρίς να υπολογίζουμε τα χρώματα αμαξώματος!

Οι τιμές ξεκινούν από τις 29.378 ευρώ στην έκδοση βενζίνης 2.0 λτ. με 165 ίππους, κίνηση εμπρός και μηχανικό κιβώτιο, ενώ τα αυτόματα μοντέλα ξεκινούν από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Centre Line και τις 34.774 ευρώ. Τα τετρακίνητα CX-5 ξεκινούν από τις 35.092 ευρώ και τέλος τα diesel από τις 37.172 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Mazda CX-5 e-Skyactiv G165 2WD Auto

  • Κυβισμός: 1998 cc
  • Ισχύς: 165 ps/6000 rpm
  • Ροπή: 213 Nm/4000 rpm
  • 0-100 km/h: 10,2 sec
  • Τελική ταχύτητα: 192 km/h
  • Μικτή κατανάλωση*: 6,9 lt/100km
  • Εκπομπές CO2*: 156 g/km
  • Βάρος: 1589 kg (με οδηγό)
  • Ρεζερβουάρ: 56 lt
  • Χώρος αποσκευών: 522 lt
  • Απόσταση από το έδαφος: 193 mm
  • Εργοστάσιο κατασκευής: Χόφου, Ιαπωνία

*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP

Αρχική τιμή Mazda CX-5 e-Skyactiv G165: 29.378€

Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής e-Skyactiv G165 6AT Newground: 40.176€

Δείτε το video της δοκιμής

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9
Ποιότητα
10
Εσωτερικό
9.5
Επιδόσεις
7.5
Οδική συμπεριφορά
9.5
Οικονομία
8.5
Σχέση ποιότητας-τιμής
9
mazda-cx-5-e-skyactiv-g165Σίγουρα ένα από τα σημαντικότερα "αγκάθια" αποτελεί ο κυβισμός. Τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα. Και αν μη τι άλλο από ένα 2-λιτρο αυτοκίνητο θα περιμένεις και καλύτερες επιδόσεις. Ωστόσο, παρόλα αυτά, το CX-5 αποτελεί ένα από τα κορυφαία μοντέλα του είδους, με εξαιρετική ποιότητα, άνετους χώρους, μελετημένη πρακτικότητα και εργονομία και βεβαίως ένα SUV με οδική συμπεριφορά που θα ζήλευαν ακόμη και hatchback μοντέλα.