Car of The Week: Kia Sportage 1,6 2WD

13 Ιουλίου 2011 |


Οδηγούμε για μια εβδομάδα το ολοκαίνουριο Sportage, το οποίο με άκρως δυναμικό παρουσιαστικό μας κάνει ξεκάθαρο ότι η Kia έχει θέσει πολύ υψηλά τους στόχους της για την ευρωπαϊκή αγορά.

Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως όλα τα τελευταία δείγματα της κορεάτικης μάρκας είναι σχεδιασμένα, εξελιγμένα και κατασκευασμένα στην Ευρώπη (κατασκευάζονται στην Σλοβακία και έχουν σχεδιαστεί στην Φρανκφούρτη), στοχεύοντας πρώτα σε αυτή την απαιτητική αγορά. Έτσι λοιπόν το νέο Sportage δε θα μπορούσε να απέχει από αυτή τη φιλοσοφία. Με μια πρώτη σύγκριση με τον προκάτοχό του, οι διαφορές που προκύπτουν είναι χαοτικές. Τόσο σχεδιαστικά και ποιοτικά, όσο και μηχανολογικά.

Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Παρατηρώντας το Sportage η εικόνα δείχνει ενδιαφέρουσα χάρη στις «καθαρές» γραμμές, τα εκφραστικά νεύρα αλλά και στις καλοσχεδιασμένες και αρκετά τολμηρές λεπτομέρειες. Η τονισμένης κλίσης οροφή προσδίδει ένα σπορ ύφος, αν βέβαια ταιριάζει ο όρος «σπορ» σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Ξεχωρίζουν τα ενσωματωμένα φώτα LED ημέρας (διαθέσιμα σε όλες τις εκδόσεις πλην της βασικής), στοιχείο που για πρώτη φορά συναντούμε σε Kia. Από πλευράς διαστάσεων, το Sportage έχει μήκος 4,44 μ., πλάτος 1,85 μ. και ύψος 1,63 μ. Είναι δηλαδή 90 χλστ. μακρύτερο, 55 χλστ. φαρδύτερο και 55 χλστ. χαμηλότερο από το προηγούμενο μοντέλο.

Ενδιαφέρον είναι και το εσωτερικό του, με μια όμορφη σχεδίαση και αρκετά ποιοτικά πλαστικά, ευχάριστα στην αφή και μαλακά στην πλειοψηφία τους. Αυτό που μας εντυπωσίασε είναι ο πλήρης εξοπλισμός, με στάνταρ το cruise control, το Bluetooth για το κινητό και το ηχοσύστημα με υποδοχές AUX και USB. Καλοί είναι και οι χώροι του, άνετοι για πέντε άτομα, και με χώρο αποσκευών στα 465 λίτρα.

Εκεί ωστόσο που αξίζει να σταθούμε λίγο παραπάνω είναι τα μηχανικά του μέρη. Κι αυτό γιατί κάτω από το καπό βρίσκεται ένας κινητήρας 1,6 lt. άμεσου ψεκασμού και διπλού μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, απόδοσης 135 ίππων, ο οποίος μεταφέρει μέσω 6-τάχυτου κιβωτίου την κίνηση στους εμπρός μόνο τροχούς. Ναι, το ολοκαίνουριο crossover της Kia είναι δικίνητο και όχι τετρακίνητο, τουλάχιστον όχι στην έκδοση 1,6 lt αλλά μόνο στην 2,0 lt που ωστόσο παραμένει αμφίβολο αν θα εισαχθεί στη χώρα μας. Διαθέσιμη στην Ελλάδα ωστόσο, είναι και μια έκδοση πετρελαίου, επίσης 2WD, με κινητήρα 1,7 lt απόδοσης 115 ίππων.

Πως είναι όμως ένα SUV που δεν είναι 4Χ4; Στην αρχή εκτιμάει κανείς την οικονομία στην καθημερινότητα, μιας και ας μην ξεχνάμε πως η πλειοψηφία αυτών των αυτοκινήτων κυκλοφορούν κυρίως εντός πόλης. Έτσι νούμερα μέσης κατανάλωσης όπως 7,0 lt/100 km είναι απολύτως εφικτά (η Kia ανακοινώνει 6,8). Κατά δεύτερον το αυξημένο ύψος από το έδαφος (172 mm) και η μαλακή ανάρτηση βοηθούν σε κακοτεχνίες και ανέβα-κατέβα σε πεζοδρόμια, ενώ θετικό στοιχείο είναι και η ψηλή θέση οδήγησης με καλή ορατότητα. Από εκεί και πέρα, κατά την εβδομάδα συμβίωσης μας με το νέο Sportage δεν υπήρξε στιγμή που να αναζητήσαμε την τετρακίνηση, ακόμη και όταν χρειάστηκε να κινηθούμε εκτός δρόμου για τις ανάγκες της φωτογράφισης.

Με γωνία προσέγγισης 22,7 μοίρες, γωνία αναχώρησης 28,8 μοίρες και γωνία ράμπας 17,7 μοίρες το νέο crossover της Kia δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα σχεδόν πουθενά. Όταν βέβαια η πρόσφυση έχει τον κύριο λόγο στην κίνηση εκτός δρόμου (χόρτο, άμμος, λάσπη, χιόνι κ.λ.π.), τότε το σύστημα ελέγχου ανόδου (HAC) δε βοηθά από μόνο του στα απότομα σημεία. Ας μη γελιόμαστε όμως, το 90% αυτών που αγοράζουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο δε θα πατήσουν ποτέ σε λάσπη, άμμο κ.λ.π. παρά μόνο σε κάποιο βατό χωματόδρομο προς κάποια παραλία που ήδη μπορείς να πας και με ένα Volkswagen Scirocco.

Αυτό που έχει σημασία είναι η καλή αίσθηση στην άσφαλτο και στον αυτοκινητόδρομο, η απόσβεση κραδασμών και ανωμαλιών, η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και οι χαμηλοί θόρυβοι στο ταξίδι. Εντάξει, η ανάρτηση (McPherson εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) κάνει το αμάξωμα να γέρνει στις στροφές και το τιμόνι είναι ελαφρύ και χωρίς την απαιτούμενη πληροφόρηση, όμως σε συνθήκες καθημερινότητας τα δύο παραπάνω αποτελούν περισσότερο πλεονέκτημα παρά μειονέκτημα.

Ένα ακόμη βασικό πλεονέκτημα είναι η τιμή αγοράς του, που μπορεί βέβαια να είναι στα πλαίσια του ανταγωνισμού με την πρώτη ματιά, ωστόσο περιλαμβάνει πολύ πιο πλούσιο εξοπλισμό. Με 20.090 ευρώ αποκτά κανείς την έκδοση Instyle, η οποία διαθέτει σχεδόν τα πάντα, όπως ESP, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα και ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition, ηχοσύστημα με 4 ηχεία, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, σύστημα Bluetooth και cruise control. Το λευκό Sportage των φωτογραφιών μας είναι το Uptown με επιπλέον φώτα ημέρας LED, δερμάτινο τιμόνι και ζάντες 17 ιντσών, κοστίζοντας 20.990 ευρώ.

Το νέο μοντέλο της Kia τίθεται αντιμέτωπο με μοντέλα όπως τα Mitsubishi ASX (20.790 €), Nissan Qashqai (20.560 €), Peugeot 3008 (20.310 €), Skoda Yeti 1.4 TSI (19.190 €) και φυσικά το «ομόσταυλο» Hyundai ix35 (20.500 €). Ενδιαφέρον σε αυτή την κατηγορία έχει βέβαια και το MINI Countryman One (22.950 €) που κοστίζει κάτι παραπάνω, αποδίδει μόλις 98 ίππους, ωστόσο έχει και το στιλ και την οδηγική αίσθηση που ζητά κάποιος ενθουσιώδης οδηγός. Εμείς από τα παραπάνω προτείνουμε το Mitsubishi ASX.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.591 cc
Ισχύς (PS/rpm): 135/6300
Ροπή (kg.m/rpm): 16,8/4850
0-100 km/h: 11,1 sec
Τελική ταχύτητα: 178 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 158 g/km
Βάρος: 1305-1427 kg

Αρχική τιμή Kia Sportage 1,6 lt. 2WD: 20.090 €
Τιμή έκδοσης Uptown (φωτό): 20.990 €

Σύμφωνα με τιμοκατάλογο Ιουλίου 2011.