Lamborghini Veneno: Ο ταύρος δολοφόνος!

5 Μαρτίου 2013        

Ενα αγωνιστικό πρωτότυπο, ένα “δρομίσιο” hypercar και βεβαίως μια φανταχτερή τούρτα γενεθλίων. Αυτά τα τρία μαζί συνθέτουν τη Lamborghini Veneno, η οποία δημιουργήθηκε για τον εορτασμό των 50 χρόνων της Automobili Lamborghini. Μόλις 3 τέτοια αυτοκίνητα θα κατασκευαστούν, ένα πράσινο, ένα λευκό κι ένα κόκκινο που μαζί αντιπροσωπεύουν τα χρώματα της ιταλικής σημαίας. Βεβαίως έχουν ήδη πουληθεί στην τιμή των 3 εκ. ευρώ (χωρίς τους φόρους)! Η χρώματος μεταλλικού γκρι Veneno (με τα ιταλικά χρώματα σε μορφή ρίγας) που κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στην έκθεση της Γενεύης, είναι το πρωτότυπο που θα μείνει στην ιδιοκτησία του εργοστασίου.

Όπως συμβαίνει συνήθως, το όνομα Veneno προέρχεται από έναν ταύρο. Στα ισπανικά σημαίνει “δηλητήριο” κι αυτό γιατί ο Veneno ήταν ένας από τους γρηγορότερους, δυνατότερους και πιο επιθετικούς ταύρους που υπήρξε. Το όνομα του έγινε γνωστό το 1914, όταν τραυμάτισε και σκότωσε τον διάσημο ταυρομάχο José Sánchez Rodríguez, στην αρένα Sanlúcar de Barrameda’s της Ανδαλουσίας. Ήταν ένας ταύρος δολοφόνος! Σήμερα, η Lamborghini Veneno γιορτάζει τα 50 χρόνια της μάρκας, ίσως με τον πιο σωστό τρόπο από το να κυκλοφορήσει άλλη μια “ειδική” έκδοση ενός υπάρχοντος μοντέλου, όπως γινόταν μέχρι σήμερα. Βέβαια βασίζεται στην Aventador και μάλιστα χρησιμοποιεί τον ίδιο V12 κινητήρα, ωστόσο αρκετά αναβαθμισμένο. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί και μια επίδειξη δύναμης, τη στιγμή που άλλα δύο ανταγωνιστικά hypercars κάνουν την παγκόσμια πρεμιέρα τους στο σαλόνι της Γενεύης από τις Ferrari και McLaren.

Ο σχεδιασμός της Veneno παρέχει εξαιρετική αεροδυναμική και δείχνει να έχει μελετηθεί μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια. Η Lamborghini αναφέρεται σε αυτήν ως “αγωνιστικό πρωτότυπο” και όχι άδικα, καθώς με τέτοιο χαμηλό ρύγχος, φώτα LED σε σχήμα boomerang και μια πίσω τεράστια ρυθμιζόμενη φτερούγα, δείχνει να βγήκε από αγώνα του Le Mans. Μάλιστα το τελείωμα της οροφής με το πίσω κάθετο πτερύγιο θυμίζει έντονα το Audi που κέρδισε στο Le Mans το 2012. Όσο για τον V12 κάτω από το καπό, είναι 6,5 lt χωρητικότητας και αποδίδει 750 ίππους, χωρίς επιπλέον ηλεκτρικά μοτέρ, χωρίς turbo. 750 καθαρόαιμοι και ατμοσφαιρικοί ίπποι, ικανοί να εκτοξεύουν το ανθρακονημάτινο αμάξωμα των 1.450kg στα 100 km/h σε 2,8 δευτερόλεπτα και στην τελική των 355 km/h. Η μετάδοση γίνεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός γρήγορου 7-τάχυτου κιβωτίου ISR, ενώ υπάρχουν 5 διαφορετικές προεπιλεγμένες ρυθμίσεις οδήγησης. Η ανάρτηση είναι αγωνιστικού τύπου (pushrod) με οριζόντια διάταξη των αμορτισέρ/ελατηρίων και βεβαίως η Lamborghini χρησιμοποιεί όλη της την τεχνογνωσία στην εφαρμογή ανθρακονημάτων. Τόσο στο CFRP μονοκόκ σασί, όσο και σε όλα τα εξωτερικά πάνελ της Veneno, ενώ στο εσωτερικό υπάρχει το πατενταρισμένο από τη Lamborghini CarboSkin. Ακόμη και οι μονομπούλονες ζάντες των 20 και 21 ιντσών έχουν ανθρακονημάτινα δαχτυλίδια που λειτουργούν ως τουρμπίνες, προμηθεύοντας επιπλέον αέρα για την ψύξη των carbon-ceramic φρένων.

50 χρόνια Lamborghini λοιπόν, 50 χρόνια αυτοκινητιστικής τρέλας. Είναι γνωστό άλλωστε ότι η μικρή εταιρία από τη Sant’ Agata έχει μπόλικες δόσεις από αυτή, έχοντας κατασκευάσει όλα αυτά τα χρόνια αυτοκίνητα που σε αφήνουν άφωνο (βλ. Countach, Diablo κ.λ.π.). Μπορεί το VW Group να έφερε κάποιον συντηρητισμό στην πρόσφατη ιστορία (π.χ. Aventador με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων), ωστόσο κατασκευάσματα όπως η Veneno δείχνουν ότι οι Ιταλοί της Lambo παραμένουν τρελοί, με την καλή έννοια πάντα. Η παγκόσμια πρεμιέρα της Veneno γίνεται σήμερα στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, όπου τα μάτια δείχνουν να μην ξεκολλάν από το αυτοκίνητο “No 0”. Τα αυτοκίνητα Νο 1, Νο 2 και Νο 3, σε πράσινο, λευκό και κόκκινο χρώμα αντίστοιχα, θα παραχθούν εντός του 2013 και βεβαίως ευθύς αμέσως θα παραδοθούν στους ζάπλουτους ιδιοκτήτες τους.

Διαβάστε ακόμη:
Οι σημαντικότερες πρεμιέρες στην έκθεση της Γενεύης
Lamborghini Aventador LP700-4 Roadster
Ανανεωμένη Lamborghini Gallardo
One-off Lamborghini Aventador J
Με 916 ίππους η McLaren P1
Το 500ο και τελευταίο Lexus LFA