Αυτή είναι η 2014 Porsche 911 Turbo

13 Μαΐου 2013                    

Turbo. Η ονομασία και μόνο γαργαλάει τα αυτιά, συνοδεύοντας την Porsche 911 για 40 ολόκληρα χρόνια (η πρώτη 911 Turbo κυκλοφόρησε 10 χρόνια μετά την πρώτη 911). Και βεβαίως με τη γκάμα της νέας 911 (991) να μεγαλώνει συνεχώς, ήταν θέμα χρόνου μέχρι να αποκαλυφθεί η κορυφαία Porsche 911 Turbo και 911 Turbo S. Κορυφαία βεβαίως μέχρι να δούμε και τη νέα 911 GT2…

Η υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή της νέας 911 λοιπόν θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, 911 Turbo και Turbo S ξεκινώντας από τέλη Σεπτεμβρίου 2013. Ας δούμε όμως μερικά από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά της.

Κινητήρας
Ο εξακύλινδρος bi-turbo boxer έχει χωρητικότητα 3,8 lt, σύστημα άμεσου ψεκασμού βενζίνης και δύο υπερσυμπιεστές μεταβλητής γεωμετρίας. Η ισχύς είναι 520 ίπποι στην 911 Turbo και 560 ίπποι στην Turbo S. Η μετάδοση γίνεται αποκλειστικά μέσω του 7-τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (PDK) που πλέον συνδυάζεται με λειτουργία start/stop για μεγαλύτερη οικονομία. Ο συνδυασμός του νέου συστήματος διαχείρισης θερμότητας του κινητήρα, του κιβωτίου PDK και των υπολοίπων τεχνολογιών εξοικονόμησης καυσίμου που χρησιμοποιούνται, έχουν αποφέρει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως 16%, με την Porsche να ανακοινώνει μέση τιμή τα 9,7 lt./100 km και στα δύο μοντέλα. Αν θα το πετύχει αυτό το νούμερο κάποιος στην πράξη… αυτό είναι μια άλλη ιστορία.

Τετρακίνηση
Η Porsche 911 Turbo υιοθετεί ένα νέο σύστημα τετρακίνησης (PTM) με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και ενεργοποιούμενο πολύδισκο συμπλέκτη. Το σύστημα διαθέτει μια νέα λειτουργία υδρόψυξης, έτσι ώστε να μπορεί να κατευθύνει ακόμα περισσότερη ροπή κίνησης στους μπροστινούς τροχούς αν χρειαστεί. Αυτό σημαίνει ότι, εκτός από εξαιρετική συμπεριφορά στις στροφές, αυξάνεται θεαματικά και η επιτάχυνση από στάση. Η 911 Turbo με το προαιρετικό πακέτο Sport Chrono Plus κάνει το 0-100 km/h σε 3,2 δευτερόλεπτα (κάτι λιγότερο δηλαδή από όσο χρειάζεται για να διαβάσετε αυτή την παρένθεση), ενώ είναι και κατά 0,1’’ ταχύτερη από την προηγούμενη 911 Turbo S. Η νέα 911 Turbo S από την άλλη, χρειάζεται για την ίδια διαδικασία 3,1’’. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 318 km/h.

Ενεργή τετραδιεύθυνση
Όπως συμβαίνει και στη νέα Porsche 911 GT3, η 911 Turbo χρησιμοποιεί ενεργή τετραδιεύθυνση, χαρακτηριστικό που βελτιώνει σημαντικά την ευελιξία και τη συμπεριφορά τόσο στην πίστα όσο και στο δρόμο. Το σύστημα περιλαμβάνει δύο ηλεκτρομηχανικούς ενεργοποιητές στην αριστερή και την δεξιά πλευρά του πίσω άξονα. Η γωνία στροφής των πίσω τροχών μπορεί να μεταβληθεί έως και 2,8 μοίρες, ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος. Μέχρι τα 50 km/h, όταν οι μπροστινοί τροχοί στρίβουν, το σύστημα στρίβει τους πίσω τροχούς προς την αντίθετη κατεύθυνση. Αυτό στην πράξη αντιστοιχεί σε μια εικονική μείωση του μήκους του μεταξονίου κατά 250 mm, πράγμα που προσφέρει ταχύτερη είσοδο σε μια στροφή και δυναμικότερη απόκριση τιμονιού. Από την άλλη βεβαίως, στην καθημερινότητα, απλοποιείται η διαδικασία πραγματοποίησης ελιγμών και στάθμευσης. Σε ταχύτητες άνω των 80 km/h, το σύστημα τετραδιεύθυνσης στρίβει τους πίσω τροχούς παράλληλα με τους μπροστινούς. Αυτό αντιστοιχεί σε μια εικονική μείωση του μήκους του μεταξονίου κατά 500 mm και προσφέρει στο αυτοκίνητο μεγαλύτερη ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες. Ταυτόχρονα, η εντολή του οδηγού στο τιμόνι προκαλεί σημαντικά ταχύτερη απόκριση στον πίσω άξονα, επιταχύνοντας αρμονικότερα την αλλαγή κατεύθυνσης.

Σχεδίαση
Αυτή είναι η φαρδύτερη 911 που φτιάχτηκε ποτέ, με οπίσθια φαρδύτερα κατά 28 mm από την 911 Carrera 4. Άλλα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν την 911 Turbo είναι οι δίχρωμες χυτές ζάντες 20 ιντσών, οι οποίες στην 911 Turbo S διατίθονται με κεντρικό μπουλόνι. Επιπλέον, η Τurbo S περιλαμβάνει στον εξοπλισμό της προβολείς πλήρους τεχνολογίας LED με φώτα ημέρας τεσσάρων σημείων και δυναμικό έλεγχο μεγάλης σκάλας με χρήση κάμερας.

Αεροδυναμική
Η Porsche εξέλιξε ένα ενεργό αεροδυναμικό σύστημα για πρώτη φορά στα νέα μοντέλα 911 Turbo. Αυτό περιλαμβάνει μια αναδιπλούμενη εμπρός αεροτομή τριών θέσεων, αλλά και μια εκτεινόμενη πίσω αεροτομή επίσης τριών θέσεων. Με άλλα λόγια η αεροδυναμική της 911 Turbo μεταβάλλεται ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού. Στη λειτουργία Performance, και οι δύο αεροτομές εκτείνονται στη μέγιστη θέση τους παρέχοντας πολύτιμη αρνητική άντωση στον εμπρός και πίσω άξονα. Για παράδειγμα, με τη χρήση αυτού του συστήματος οι χρόνοι γύρου της 911 Turbo στην πίστα του Nürburgring βελτιώνονται έως και κατά δύο δευτερόλεπτα. Για την ιστορία, η νέα 911 Turbo S γυρίζει σε λιγότερο από 7’30’’, φυσικά με ελαστικά παραγωγής.

Διαβάστε ακόμη:
Porsche 911 (991) GT3
50 χρόνια Porsche 911
Porsche 911 (991) RSR
Live: Porsche Cayman S στη Θεσσαλονίκη
Ακόμη καλύτερο το 2013 Nissan GT-R
2014 Chevrolet Corvette Stingray
Lamborghini Aventador LP 720-4 50th Anniversario