Το ηλεκτρικό Abarth 500e έρχεται με 155ps, καλύτερες επιδόσεις από το Abarth 695 βενζίνης των 180ps και σπορ ήχο παρότι αμιγώς ηλεκτρικό!

Με το σλόγκαν “περισσότερο Abarth από ποτέ” η μάρκα του σκορπιού αποκαλύπτει το Abarth 500e, το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο με ισχύ 155 ίππων. Το δικό μας σλόγκαν είναι πως “δεν θα γλιτώσει κανείς”, αφού πρακτικά όλες οι μάρκες εξηλεκτρίζουν τη γκάμα τους. Τουλάχιστον στην περίπτωση της Abarth η μετάβαση γίνεται με τον “σωστό” τρόπο. Όσο “σωστή” μπορεί να θεωρηθεί η απουσία θερμικού κινητήρα σε ένα παραδοσιακά σπορ αυτοκίνητο! Το σημαντικότερο όμως εδώ είναι πως η Abarth πήρε ως βάση το ηλεκτρικό Fiat 500e και του έδωσε όλες εκείνες τις απαραίτητες πινελιές και αναβαθμίσεις, όπως αντίστοιχα έκανε στα θερμικά 500αράκια όλον αυτό τον καιρό.

Το μεγάλο πλεονέκτημα στο τυπικό ηλεκτρικό Fiat 500e (δες εδώ την αναλυτική δοκιμή του) είναι το ενισχυμένο πλαίσιο, η καλή κατανομή βάρους και τα αισθητά μεγαλύτερα μετατρόχια. Σε όλα αυτά να προσθέσουμε και την άνεση στην καμπίνα, την πολύ αναβαθμισμένη ποιότητα και βεβαίως τον αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα. Όλα τα παραπάνω η Abarth τα βελτίωσε σε υπερθετικό βαθμό, προσφέροντας πρακτικά το καλύτερο 500 που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα. Αυτό λοιπόν είναι το Abarth 500e.

Abarth 500eΜπορεί ένα ηλεκτρικό Abarth 500 να είναι διασκεδαστικό;

Κρίνοντας από την ιστορία της μάρκας, προφανώς και ναι θα πει κάποιος! Η Abarth δεν είναι μια μάρκα επιδόσεων, αλλά ουσίας. Στη δική μας λογική μοιάζει περισσότερο με τη Lotus (από τους πιο “ειδικούς” κατασκευαστές) αφού δίνει στα μοντέλα της περισσότερο fun-to-drive χαρακτήρα παρά αριθμούς ισχύος και επιταχύνσεων. Αναφερόμαστε σε μια μάρκα που όλα αυτά τα χρόνια παίρνει ως βάση το αθώο Fiat 500 και το μεταμορφώνει σε ένα γνήσιο σπορ μοντέλο για το δρόμο και την πίστα, στριμώχνοντας στο μικροσκοπικό αμάξωμα αγωνιστική τεχνογνωσία και τεχνολογία, πέρα από την υπερδιπλάσια ισχύ. Για παράδειγμα σήμερα ένα θερμικό Abarth 695 αποδίδει 180 ίππους, έχει φρένα Brembo, αναρτήσεις Koni, καθίσματα Sabelt και πολλά άλλα καλούδια που συναντούμε σε καθαρόαιμα αγωνιστικά.

Αρκετά όμως με τα όσα έκανε η μάρκα έως σήμερα. Σειρά έχει τώρα το ηλεκτρικό Abarth 500e που σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις της μάρκας προσφέρει καλύτερες επιδόσεις και καλύτερη απόκριση από το Abarth 695 των 180 ίππων. Ειδικότερα στην επιτάχυνση στις χαμηλές ταχύτητες (20-40 χλμ./ώρα) είναι ένα δευτερόλεπτο ταχύτερο (50%) σε σχέση με το βενζινοκίνητο μοντέλο 695. Η επιτάχυνση 40-60 χλμ./ώρα γίνεται σε μόλις 1,5δλ. -πολύ ταχύτερα από τη συμβατική έκδοση- που μένει πίσω κατά 15 μέτρα, φτάνοντας τα 60χλμ./ώρα ένα δευτερόλεπτο αργότερα. Το 60-100 χλμ./ώρα στο ηλεκτρικό μοντέλο γίνεται επίσης ταχύτερα κατά σχεδόν 1 δλ., ενώ η συνολική του ανωτερότητα καταγράφεται στην πίστα. Στο Misto Alfa Handling Track του κέντρου δοκιμών του Balocco, το νέο Abarth 500e κερδίζει το 695 στο γύρο με περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο διαφορά.

Abarth 500eΚάτω από το καπό

Όπως σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σημαντικό πλεονέκτημα στο Abarth 500e είναι η αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα. Ωστόσο, εδώ η αμεσότητα και η ισχύς ενισχύονται ως προς το οδηγικό κομμάτι από τα φαρδύτερα μετατρόχια και την καλύτερη κατανομή βάρους μεταξύ των αξόνων. Το ηλεκτρικό Abarth εφοδιάζεται με μπαταρία 42 kWh και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα απόδοσης ισχύος 155hp, “γράφοντας” το τυπικό 0-100 χλμ./ώρα σε 7 δευτερόλεπτα.

Τα διαθέσιμα προγράμματα, όπως και στο ηλεκτρικό Fiat 500e, είναι τρία. Μόνο που στο Abarth έχουμε τα Turismo, Scorpion Street και Scorpion Track, για κανονική οδήγηση στο δρόμο, σπορ οδήγηση και οδήγηση σε πίστα. Στην επιλογή Turismo η συνολική απόδοση περιορίζεται στους 136 ίππους και στα 220 Nm ροπής (αντί για 235), για χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας και βεβαίως μεγαλύτερη αυτονομία. Η επιλογή Scorpion Street παρέχει την μέγιστη ισχύ και ταυτόχρονα προσφέρει μέγιστη ανάκτηση ενέργειας, ενώ όπως και στην επιλογή Turismo διαθέσιμη είναι και η λειτουργία “one-pedal”. Στο πρόγραμμα Scorpion Track όλα τα συστήματα είναι ρυθμισμένα για μέγιστες επιδόσεις, όπως άλλωστε αφήνει να εννοηθεί το όνομα του.

Όσο για τη φόρτιση, το νέο Abarth 500e εφοδιάζεται με σύστημα ταχυφόρτισης ισχύος 85 kW, το οποίο επιτρέπει σε κατάλληλο δίκτυο την ανάκτηση αυτονομίας περίπου 40χλμ. σε μόλις 5 λεπτά, ενώ η φόρτιση της μπαταρίας φτάνει το 80% σε μόλις 35 λεπτά.

Σπορ αυτοκίνητο χωρίς σπορ ήχο;

Όχι δεν γίνεται! Ξεκάθαρα ΟΧΙ. Ευτυχώς η Abarth δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο θέμα αυτό, λογικό για μια εταιρία που στα θερμικά της μοντέλα προσφέρει μια ηχητική εμπειρία που θυμίζουν σε ήχο supercar, χάρη στην εξάτμιση Record Monza. Ο ήχος παίζει διαχρονικά σημαντικό ρόλο για την Abarth. Έτσι το Abarth 500e είναι το μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας του που προσφέρει μια ηχητική εμπειρία. Έστω και ψεύτικη μέσω ενός ηχείου στη θέση της πραγματικής εξάτμισης, αφού ως γνωστόν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αθόρυβα. Ακόμη κι έτσι όμως, η μάρκα βρίσκει τον τρόπο και προσφέρει τον ήχο και τον “βρυχηθμό” ενός σπορ αυτοκινήτου για όσους δυσκολεύονται ή απλά αρνούνται να αποχωριστούν τον παλιό καλό ήχο της εξάτμισης.

Κάθε φορά που ο οδηγός ενεργοποιεί το αυτοκίνητο, το σύστημα αναπαράγει έναν ήχο από ηλεκτρική κιθάρα (!), ωστόσο για αυτούς που δεν θέλουν να αποχωριστούν ούτε για μια στιγμή το χαρακτηριστικό ήχο ενός Turbo βενζινοκινητήρα, το μοντέλο φροντίζει για ένα απολαυστικό ηχητικό “γουργουρητό“, ακόμη και αν κινούμαστε 100% ηλεκτρικά.

Abarth 500eΟ Σκορπιός ξεχωρίζει

Προφανώς και είναι για πολλούς ένα ηλεκτρικό Fiat 500e, όμως – όπως συμβαίνει και στα θερμικά μοντέλα – η Abarth βάζει τις δικές της πινελιές στα σημεία. Έτσι το 500e δέχθηκε τις καλοδεχούμενες σχεδιαστικές παρεμβάσεις στους προφυλακτήρες, στον πίσω διαχύτη, στα πλευρικά μαρσπιέ και βεβαίως στος εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου. Πίσω τους υπάρχουν μεγάλα δισκόφρενα εμπρός και πίσω, ενώ η φωτεινή υπογραφή είναι διαφορετική από τα απλά Fiat 500e χάρη στα επανασχεδιασμένα εμπρός φώτα με διαφορετικά “φρύδια”. Όπως και σε όλα τα Abarth, πουθενά δεν υπάρχει το σήμα της Fiat, στη θέση των οποίων βρίσκουμε το επανασχεδιασμένη (εξηλεκτρισμένο) λογότυπο με τον Σκορπιό. Το μοναδικό ίσως στοιχείο που θα αλλάζαμε στην εξωτερική εμφάνιση είναι το χρώμα των “αεραγωγών” στον εμπρός προφυλακτήρα, όπου εδώ οι σχεδιαστές της μάρκας επέλεξαν να βάψουν στο χρώμα και του υπόλοιπου αμαξώματος.

Ειδικά για το λανσάρισμα του μοντέλου, θα διατεθεί η έκδοση 500e Scorpionissima, η οποία και θα παραχθεί σε μόλις 1.949 μονάδες, αριθμός που αντιστοιχεί στη χρονολογία γέννησης της μάρκας. Η Scorpionissima είναι διαθέσιμη σε αμαξώματα hatchback και cabrio και περιλαμβάνει στοιχεία όπως ζάντες 18 ιντσών με φινίρισμα Diamond-Cut, ηλιοροφή, φιμέ τζάμια, σπορ πεντάλ και καθίσματα με επένδυση από Alcantara. Η συλλεκτική έκδοση ολοκληρώνεται με την επιλογή μεταξύ δύο νέων χρωμάτων, του Acid Green και του Poison Blue.

Πάντως όλες οι εκδόσεις του μοντέλου θα διαθέτουν πλούσιο εξοπλισμό, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος πολυμέσων Uconnect με οθόνη αφής 10,25’’ και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto. Παράλληλα, χάρη στις υπηρεσίες συνδεσιμότητας, ο οδηγός μπορεί ανά πάσα στιγμή να ελέγχει από απόσταση τη λειτουργία και την κατάσταση του αυτοκινήτου του, μέσω της κινητού του τηλεφώνου.

Το ηλεκτρικό Abarth 500e θα είναι διαθέσιμο μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023.