Το Toyota Yaris Cross αποκτά μια ισχυρότερη έκδοση με 132 ίππους, αλλά και άλλες μικρής έκτασης αλλαγές σε ολόκληρη τη γκάμα του.

Θα μπορούσε κανείς να πει πως το Toyota Yaris Cross δέχεται ένα ενδιάμεσο facelift, αφού ήδη βρίσκεται στην αγορά σχεδόν τρία χρόνια, από το 2021. Ωστόσο, οι νέες αυτές αλλαγές κάθε άλλο παρά ορατές είναι και η Toyota προτίμησε να ακολουθήσει κυρίως αλλαγές ουσίας. Έτσι λοιπόν έχουμε την προσθήκη μιας αποδοτικότερης υβριδικής έκδοσης με 132 ίππους και δύο επιπλέον εκδόσεις εξοπλισμού, τις GR Sport και Premiere Edition.

Τι αλλάζει;

Σχεδιαστικά, το δημοφιλές Yaris Cross παραμένει χωρίς αισθητικές παρεμβάσεις. Εκτός από τις νέες προσθήκες στην χρωματική παλέτα και τα νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου, το αυτοκίνητο δεν έχει αλλάξει σχεδιαστικά. Οι πιο προσεκτικοί θα παρατηρήσουν τα νέα λογότυπα HEV πίσω δεξιά, που δηλώνουν ότι πρόκειται για ένα πλήρως υβριδικό μοντέλο.

Έτσι λοιπόν η ουσιαστικότερη – και σημαντικότερη – προσθήκη είναι αυτή ενός καινούριου υβριδικού συστήματος στην έκδοση που η Toyota ονομάζει “Hybrid 130”. Όπως ήδη συμβαίνει και στο αντίστοιχο Yaris hatch, το Yaris Cross Hybrid 130 χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα εσωτερικής καύσης 1,5 λίτρου σε συνδυασμό με έναν αποδοτικότερο ηλεκτροκινητήρα. Έτσι συνδυαστικά έχουμε αύξηση ισχύος κατά 14%, φτάνοντας από τους 116 ίππους πλέον στους 132, αλλά κυρίως έχουμε αύξηση 30% στη ροπή, από τα 141 στα 185 Nm.

Ως αποτέλεσμα το σύνολο προσφέρει καλύτερη επιτάχυνση 0-100 km/h κατά 0,5 δευτερόλεπτα, στα 10,7 και βελτιωμένη ενδιάμεση επιτάχυνση 80-120 km/h στα 8,9 δευτερόλεπτα (-0,4’’). Ο θερμικός κινητήρας, το ηλεκτρομοτέρ και η μπαταρία έχουν βελτιστοποιηθεί για τη μέγιστη απόδοση τους σε αυτή την έκδοση Hybrid 130. Οδηγικά, η Toyota κάνει λόγο για αισθητά καλύτερο τράβηγμα, λόγω της σημαντικής αύξησης στη ροπή, αλλά και πιο δυναμική οδική συμπεριφορά.

Το Yaris Cross Hybrid δεν θα αντικαταστήσει τις γνώριμες εκδόσεις με 116 ίππους, αλλά θα προσφέρεται ταυτόχρονα και σε συνδυασμό με τις δύο νέες κορυφαίες εκδόσεις GR Sport και Premiere Edition. Οι εκδόσεις των 116 ίππων θα παραμείνουν στη γκάμα με την ονομασία “Hybrid 115”. Ωστόσο, όπως ήδη συμβαίνει, δεν θα υπάρχουν απλές εκδόσεις βενζίνης, περιορίζοντας τις επιλογές ανάμεσα στα δύο υβριδικά μοντέλα.

Toyota Yaris CrossΕπιμέρους βελτιώσεις

Οι αλλαγές ωστόσο συνεχίζονται και σε άλλους τομείς, όπως βελτιώσεις στους τομείς της ηχομόνωσης και των κραδασμών, καθώς και στην προσθήκη νέων στοιχείων εξοπλισμού. Έτσι το ανανεωμένο μοντέλο θα έχει την επιλογή ενός καινούριου ψηφιακού πίνακα οργάνων στις 12,3 ίντσες, αντίστοιχου με αυτόν που συναντάμε στα Corolla και Corolla Cross. Θα διαθέτει πολλαπλούς τρόπους απεικόνισης και θα είναι ψηφιακός από άκρη σε άκρη. Παραμένει ο γνώριμος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7’’ στα μεσαία και χαμηλότερα επίπεδα εξοπλισμού, ενώ ανάλογα με την έκδοση μεταβάλλεται και η οθόνη πολυμέσων, μεταξύ 9 και 10,5’’.

Ακόμη, διαθέσιμο θα είναι το νέο ψηφιακό κλειδί της Toyota που συνδέεται στο MyT app, επιτρέποντας έτσι το κλείδωμα/ξεκλείδωμα και την εκκίνηση του αυτοκινήτου με το smartphone. Το ψηφιακό αυτό κλειδί είναι συμβατό με συσκευές Apple και Android και είναι στάνταρ εξοπλισμός στη νέα έκδοση Premiere Edition. Το νέο σύστημα πολυμέσων επιτρέπει τις αναβαθμίσεις λογισμικού ασύρματα (over-the-air), ενώ από πλευράς ασφάλειας είναι διαθέσιμα και νέα συστήματα όπως το Emergency Driving Stop System που σταματά το όχημα στην άκρη του δρόμου πλήρως αυτοματοποιημένα αν διαπιστωθεί ότι ο οδηγός έχει χάσει τις αισθήσεις του ή δεν χειρίζεται το τιμόνι, το γκάζι και το φρένο για ένα προκαθορισμένο χρονικό διάστημα. Η νέα παλέτα συστημάτων περιλαμβάνει ακόμη το Rear Seat Reminder System που ειδοποιεί τον οδηγό στην περίπτωση που έχει ξεχαστεί ένα παιδί ή ακόμη και κατοικίδιο στο πίσω κάθισμα.

Οι παραγγελίες του ανανεωμένου Toyota Yaris Cross θα ξεκινήσουν πριν το τέλος του 2023, ωστόσο προς το παρόν παραμένει άγνωστο το πότε θα φτάσουν τα πρώτα αυτοκίνητα στην Ελλάδα.

Δες ακόμη: