Audi TT clubsport turbo concept

Με φαρδύ αμάξωμα, μια μεγάλη πίσω αεροτομή και απόδοση 600 hp, το Audi TT clubsport turbo είναι το πρωτότυπο του Ingolstadt για το Wörthersee Tour που θα διεξαχθεί στην Αυστρία από 13 έως 16 Μαΐου.

Η έμπνευση του συγκεκριμένου πρωτότυπου πηγάζει από το Audi 90 IMSA GTO που παρουσιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’80. Μόνο που στην περίπτωση του TT clubsport turbo η τεχνολογία είναι αυτή που το κάνει να ξεχωρίζει αφού το αυτοκίνητο υιοθετεί ηλεκτρικό biturbo για κορυφαίες επιδόσεις με άμεση απόκριση, κάτι που ήδη μελετάται για μελλοντική χρήση στους επόμενους κινητήρες TDI της Audi.
Το Audi TT clubsport turbo έχει έναν υπερτροφοδοτούμενο 5-κύλινδρο 2.5 TFSI κινητήρα βενζίνης με απόδοση 600 hp και 650 Nm ροπής μεταξύ 3.000 και 7.000 rpm, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου σε όλους βεβαίως τους τροχούς (quattro). Ταυτόχρονα, το TT clubsport turbo είναι και σχετικά ελαφρύ με βάρος στα 1.396 kg. Στην πράξη η Audi δηλώνει ότι η επιτάχυνση 0-100 km/h γίνεται σε 3,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 310 km/h, ενώ το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι τα πρώτα μέτρα μιας επιτάχυνσης. Ο ηλεκτρικός κομπρέσσορας του επιτρέπει να καλύψει τα πρώτα 16 μέτρα μέσα σε 2,5 δευτερόλεπτα, που είναι περίπου 6 μέτρα (ενάμιση αυτοκίνητο) περισσότερα από ένα άλλο όχημα αντίστοιχης ισχύος.
Βέβαια είναι και μια σειρά από άλλες πολύπλοκες λεπτομέρειες που κάνουν το συγκεκριμένο πρωτότυπο ξεχωριστό, όπως για παράδειγμα η σχεδίαση της εξάτμισης, το αγωνιστικό σύστημα ψύξης του κινητήρα αλλά και μια ξεχωριστή ηλεκτρική μονάδα 48 Volt που προμηθεύει με ενέργεια το σύστημα υπερτροφοδότησης. Το αυτοκίνητο που θα βρίσκεται στο Wörthersee τις επόμενες ημέρες πατά σε τροχούς με δίχρωμες ζάντες 20 ιντσών και ελαστικά διαστάσεων 275/30, ενώ από πίσω βρίσκονται τα carbon-ceramic φρένα διαμέτρου 370 mm (εμπρός). Στο εσωτερικό του κυριαρχούν οι επενδύσεις σε alcantara αλλά και ένα roll cage τιτανίου, μαζί βεβαίως με το γνώριμο Audi virtual cockpit.