Οι προτάσεις της Hyundai στην κατηγορία των υβριδικών ενισχύονται σημαντικά από τα Full Hybrid μοντέλα της. Και το Tuscon είναι ένα από αυτά, προσφέροντας μάλιστα πραγματικό όφελος στην τσέπη μας!

Προφανώς το Hyundai Tucson δεν χρειάζεται συστάσεις. Βρίσκεται στην αγορά εδώ και καιρό και μάλιστα με επιτυχία, αφού συνδυάζει τα πλεονεκτήματα μιας “γεμάτης” γκάμας. Το SUV της Hyundai είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις βενζίνης και diesel, οι οποίες συνδυάζονται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Έχουν μηχανικά και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, μετάδοση της κίνησης σε δύο ή σε όλους τους τροχούς, αλλά και ισχυρά εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, όπως το Plug-in υβριδικό Tucson. Ωστόσο, σήμερα ρίχνουμε φως στην full hybrid έκδοση του μοντέλου, η οποία παρέχει ηλεκτρικές μετακινήσεις χωρίς να χρειάζεται εξωτερική φόρτιση.

Αυτοφορτιζόμενο υβριδικό

Αυτός ο όρος περιγράφει ιδανικά θα λέγαμε την τεχνολογία του Hyundai Tucson Full Hybrid. Το πλήρως υβριδικό μοντέλο εφοδιάζεται με θερμικό κινητήρα βενζίνης, ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία λιθίου-ιόντων πολυμερούς τελευταίας τεχνολογίας. Πρακτικά το σύστημα ανακτά ενέργεια από τη χρήση του αυτοκινήτου (ρολάρισμα, οδήγηση κλπ), η οποία αποθηκεύεται στη μπαταρία και επαναχρησιμοποιείται για να τροφοδοτήσει τον ηλεκτροκινητήρα. Έτσι το Tucson κινείται και αμιγώς ηλεκτρικά εντός πόλης ή έχει την υποστήριξη του ηλεκτροκινητήρα σε απαιτητικά σενάρια οδήγησης. Όπως για παράδειγμα ένα προσπέρασμα. Και όλα αυτά βεβαίως χωρίς να χρειάζεται εξωτερική φόρτιση σε μία πρίζα ή wallbox.

Hyundai TucsonΥβριδικό με Turbo

Το Tucson Full Hybrid (HEV) κάνει ένα βήμα παραπέρα και για πρώτη φορά συνδυάζει την πλήρως υβριδική τεχνολογία με turbo βενζινοκινητήρα. Αυτό σημαίνει σημαντικά περισσότερη ισχύ από ένα τυπικό υβριδικό, που στην περίπτωση του Tucson αγγίζει τους 230 ίππους και τα 350 Nm ροπής. Όλες οι εκδόσεις του συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ενώ έχουμε την επιλογή για κίνηση εμπρός ή σε όλους τους τροχούς.

Ως βάση εδώ χρησιμοποιείται ο γνώριμος κινητήρας 1.6 Turbo του Hyundai group, 4-κύλινδρος βενζίνης με συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό βαλβίδων. Αυτός συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 44,2 kW και μια μικρή μπαταρία χωρητικότητας 1,49 kWh. Μάλιστα η μπαταρία είναι έξυπνα τοποθετημένη κάτω από τα καθίσματα και όχι κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ. Γεγονός που επιτρέπει στην καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου φόρτωσης ως προς το βάθος του, ο οποίος εδώ φτάνει στα 616 λίτρα (έναντι των 577 στα 48V Hybrid μοντέλα).

Στα πλεονεκτήματα του μοντέλου είναι βεβαίως και οι εξαιρετικά χαμηλές καταναλώσεις, με τιμές που σε συνδυαστική χρήση φτάνουν στα 5,7 lt/100 km (κατά WLTP) και εντός πόλης είναι ακόμη χαμηλότερα. Αυτό βεβαίως συμβαίνει γιατί σε χαμηλές ταχύτητες ο θερμικός κινητήρας δέχεται περισσότερη “βοήθεια” από το ηλεκτρικό μοτέρ, καθώς τα πιο συχνά φρεναρίσματα/σταματήματα ανακτούν περισσότερη ενέργεια. Και όπως συμβαίνει σε όλα τα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα της αγοράς, το ηλεκτρικό μοτέρ μπορεί να κινήσει κατ’ αποκλειστικότητα το αυτοκίνητο σε ταχύτητες έως τα 60-70 km/h. Σε υψηλότερες ταχύτητες ή σε πιο απαιτητικές συνθήκες, οι δύο κινητήρες λειτουργούν ταυτόχρονα.

Όσο για τις επιδόσεις, το μοντέλο ολοκληρώνει την τυπική επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 8,0 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 193 km/h. Οι εκπομπές CO2 είναι στα 130 g/km για το 2WD Tucson HEV και στα 144 g/km για το 4WD HEV.

Εξηλεκτρισμένη αίσθηση στο δρόμο

Όπως συμβαίνει και στις απλές εκδόσεις του Tucson (δείτε τη video-δοκιμή της έκδοσης βενζίνης 48V), το μοντέλο παρέχει μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης και καλή ηχομόνωση. Η ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα, απορροφά τις όποιες ανωμαλίες, κερδίζοντας αισθητά στο κομμάτι της άνεσης.

Οι επιδόσεις από το turbo υβριδικό σύνολο προσφέρουν απόκριση και αμεσότητα, ενώ ο οδηγός έχει στην επιλογή του τα προγράμματα Eco, Normal και Sport, που μεταξύ άλλων επηρεάζουν την απόκριση σε κινητήρα και κιβώτιο ταχυτήτων. Το τελευταίο είναι αποκλειστικά αυτόματο 6 σχέσεων, με μετατροπέα ροπής, περιλαμβάνοντας και paddles πίσω από το τιμόνι για “χειροκίνητες” αλλαγές.

Εκδόσεις & τιμές

Το υβριδικό Tucson 1.6T 230hp HEV διατίθεται στη χώρα μας σε δύο επίπεδα πλούσιου εξοπλισμού, τα Premium και Distinctive, με κίνηση εμπρός ή σε όλους τους τροχούς (AWD). Η μακροσκελής λίστα στάνταρ εξοπλισμού περιλαμβάνει και μια πλήρη παλέτα συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης του οδηγού. Στοιχεία δηλαδή όπως σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής οδηγού, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση οχημάτων, δικύκλων και πεζών, αναγνώριση και προσαρμογή στα όρια ταχύτητας και πολλά ακόμη.

Σε επίπεδο άνεσης, στάνταρ είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25” και το σύστημα πολυμέσων 8” με έγχρωμη οθόνη αφής. Στάνταρ είναι επίσης και τα εξής:

  • συνδεσιμότητα Apple CarPlay / Android Auto
  • αυτόματος διζωνικός κλιματισμός με αεραγωγούς και για τους πίσω επιβάτες
  • ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες
  • επιλέξιμα προφίλ οδήγησης
  • δερμάτινη επένδυση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων
  • αισθητήρες βροχής & φωτός
  • cruise control
  • ράγες οροφής
  • πλήρη φώτα LED εμπρός και πίσω
  • κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης
  • σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος πίσω
  • ζάντες αλουμινίου 17”

Οι τιμές του μοντέλου στην 2WD έκδοση Premium ξεκινούν από 38.640 ευρώ*, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις ξεκινούν από 41.140 ευρώ*. Όπως κάθε νέο Hyundai, το Tucson σε όλες του τις εκδόσεις συνοδεύετε από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων, 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, 5 χρόνια δωρεάν ετήσιους τεχνικούς ελέγχους καλής λειτουργίας, 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση βαφής και 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. για την καλή λειτουργία της μπαταρίας υψηλής τάσης (για ηλεκτρικά, υβριδικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα). 

*Τιμές Δεκεμβρίου 2022.

Δείτε τη Video-δοκιμή του Tucson 48V Hybrid 180hp