FQ-400: Το ταχύτερο και πιο extreme Lancer Evolution


27 Μαϊου 2009

Η Mitsubishi Motors Βρετανίας για μια ακόμη φορά έχει το λόγο στη δημιουργία του ταχύτερου Lancer παραγωγής, το FQ-400. Πρόκειται για το ταχύτερο και πιο extreme όχημα της Mitsubishi με απόδοση 403 ίππων και ροπή που είναι σε θέση να ξηλώσει την άσφαλτο! Ο δίλιτρος turbo κινητήρας MIVEC είναι σε θέση να εκτοξεύσει αυτό το Evo στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα, τη στιγμή που η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.
Στον τομέα της μετάδοσης, το FQ-400 χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα τετρακίνησης Super-All Wheel Control (S-AWC) με τα υπόλοιπα Evolution και συνδυάζεται με τα «έξυπνα» ηλεκτρονικά συστήματα, όπως το Active Stability Control και το Active Yaw Control. Ωστόσο οι μηχανικοί της Mitsubishi Βρετανίας έδωσαν στο νέο του δημιούργημα κάτι παραπάνω για να αποκτήσει την επιπλέον σταθερότητα που ζητούν οι σχεδόν 100 ίπποι επιπλέον. Έτσι έχουν αυξηθεί τα μετατρόχια και έχει χαμηλώσει η ανάρτηση, η οποία αποτελείται από ελατήρια Eibach και αμορτισέρ Bilstein. Οι ελαφρύτερες 9-άκτινες ζάντες 18 ιντσών σε ελαστικά Toyo Proxes R1R συμβάλλουν στην επιπλέον πρόσφυση.

Η καρδιά του «τέρατος», ο 2-λιτρος κινητήρας της Mitsubishi, έχει δεχθεί μια σειρά από σημαντικές αναβαθμίσεις, στο δρόμο για τους 403 ίππους. Έχει υιοθετηθεί αγωνιστικό σύστημα ψεκασμού και νέος υπερτροφοδότης, ανθεκτικότερος σε υψηλές πιέσεις και θερμοκρασίες. Η σχεδίασή του μάλιστα έγινε με γνώμονα την καλή απόκριση και την μειωμένη υστέρηση (turbo lag). Την παροχή ψυχρού αέρα έχει αναλάβει ένα νέο σύστημα intercooler, ενώ νέα είναι η εξάτμιση από τις εξόδους του κινητήρα μέχρι πίσω, συμπεριλαμβανομένου νέου καταλύτη. Περισσότερες από 500 ώρες χρειάστηκαν οι άνθρωποι της Mitsubishi για να δημιουργήσουν τη νέα μονάδα ECU (Engine Control Unit), η οποία θα εξασφαλίσει την αυξημένη ισχύ σε συνδυασμό με την αντοχή του κινητήρα στο χρόνο.
Τέλος, σχεδιαστικά το FQ-400 δείχνει αμέσως ότι πρόκειται για κάτι το διαφορετικό. Οι πιο έντονοι αεραγωγοί στο καπό φροντίζουν για την παροχή επιπλέον αέρα, ενώ νέος και ελαφρύτερος είναι ο εμπρός προφυλακτήρας με λεπτομέρειες σε ανθρακονήματα. Το αεροδυναμικό πακέτο συμπληρώνουν τα πλευρικά μαρσπιέ, νέος πίσω προφυλακτήρας με ανθρακονημάτινο διαχύτη αέρα και «Vortex Generator» στο τελείωμα της οροφής για πιο «καθαρή» ροή αέρα. Στο εσωτερικό κυριαρχούν καθίσματα της Recaro και ένας ανθρακονημάτινος επιλογέας ταχυτήτων.
Οι πωλήσεις του Lancer Evolution FQ-400 στη βρετανική αγορά θα ξεκινήσουν τον Ιούνιο στην τιμή των 49.999 λιρών, ενώ θα συνοδεύεται από 3-ετή εγγύηση.

Διαβάστε ακόμη: Οδηγούμε το Mitsubishi Lancer Evolution