Mini Cooper S Cabrio: Open timer…

23 Ιουλίου 2009


Λένε πως τα πολύτιμα αντικείμενα έρχονται σε μικρές συσκευασίες και για μια ακόμη φορά αυτή η φράση επαληθεύεται στο διαχρονικό αμάξωμα ενός Mini. Ποιου Mini; Μα φυσικά του Cooper S στη νέα έκδοση Cabrio που κυκλοφορεί εδώ και λίγο καιρό.

Είναι όντως ένα πολύτιμο αντικείμενο! Από τη μια η τιμή απόκτησής του το κατατάσσει στα ακριβότερα αυτοκίνητα με αυτό το μήκος και από την άλλη αυτά που προσφέρει στον οδηγό του δικαιολογούν απόλυτα το κόστος αγοράς. Και εξηγούμαι ευθύς αμέσως. Ναι, τα 30.800* € που κοστίζει η βασική έκδοση του Cooper S Cabrio είναι πράγματι υπερβολικά, ενώ τα σχεδόν 36.000 € που κοστίζει το λευκό αυτοκίνητο της δοκιμής με κάνουν να αναρωτιέμαι γιατί Mini και όχι ένα A3 Cabriolet 2.0 TFSI (34.200* €) ή ένα Mazda MX-5 2.0 Roadster Coupe (33.125* € στην πιο ακριβή έκδοση); Ωστόσο, μετά από σχεδόν 10 μέρες καθημερινής συμβίωσης, βρίσκω στο ανοιχτό Cooper S την προσεγμένη ποιότητα ενός Audi σε συνδυασμό με το fun-to-drive ενός ΜΧ-5. Δε χρειάζεται να είναι πισωκίνητο το Mini για να σε κάνει να χαμογελάσεις και αυτό το ξέρουν ήδη όσοι έχουν βρεθεί στο τιμόνι ακόμη και ενός Mini One των 75 ίππων.

Ας αφήσουμε λοιπόν τα… γιατί και ας προχωρήσουμε στο πως. Το ανοιχτό Mini διαθέτει όλα τα βασικά χαρακτηριστικά του κλειστού αδελφού. Κάθε λεπτομέρεια έχει μελετηθεί προσεκτικά, ώστε το Mini να διαθέτει έναν μοναδικό χαρακτήρα. Αποτελεί άλλωστε την καλύτερη αναβίωση μοντέλου σε όλη την ιστορία της αυτοκίνησης. Είναι διαχρονικό και όπως και να το κάνουμε δεν περνά απαρατήρητο. Εκεί όμως που δένεσαι με ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι η οδήγηση. Ο συνδυασμός μιας αίσθησης ακριβείας από τιμόνι και αναρτήσεις, ενός εκπληκτικού μπάσου ήχου από τη διπλή εξάτμιση, το διακριτικό «τσουφ» της τουρμπίνας αλλά και το στιβαρό αμάξωμα με τους τέσσερις τροχούς τοποθετημένους σχεδόν στις γωνίες σε κάνουν να θέλεις να οδηγείς γρήγορα. Σου δημιουργούν μια ανάγκη να πατήσεις το γκάζι ακόμη και στις πλέον αδιάφορες μετακινήσεις. Εκεί όμως που σε ανταμείβει με τον καλύτερο τρόπο είναι οι απαιτητικές διαδρομές.

Η χαρακτηριστική αίσθηση από καρτ που συνοδεύει όλα τα μοντέλα Mini, δε θα μπορούσε να λείπει και από το ανοιχτό Cooper S. Η στιβαρότητα του αμαξώματος κάνει πολλές φορές τον οδηγό να ξεχάσει ότι πρόκειται για ένα cabrio μοντέλο. Δεν είναι λίγες οι φορές που έπιασα τον εαυτό μου να πηγαίνει όπως όπως, πολλές φορές με τις πλαγιολισθήσεις να έρχονται πριν την είσοδο της στροφής. Όχι, δεν είναι πισωκίνητο το Cooper S, αν και μπορεί να οδηγηθεί σα να ήταν. Και πιστέψτε με ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να το οδηγήσει με κάθε τρόπο. Απενεργοποιεί το σύστημα DSC (με προαιρετικό Traction Control) και γλιστράει γλυκά στην ελληνικής ποιότητας άσφαλτο ή επιλέγει να κινηθεί με γραμμές και τα ηλεκτρονικά στη θέση τους. Σε κάθε περίπτωση κινητήρας, τιμόνι, φρένα και πλαίσιο συνεργάζονται με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο.

Ο κινητήρας…
…του Cooper S είναι ο γνωστός 1.600άρης κινητήρας των BMW και PSA, με υπερτροφοδότη διπλής γεωμετρίας (twin scroll) που αποδίδει ισχύ 175 ίππων. Με την προσφερόμενη ροπή των 240 Nm (260 Nm σε overboost) διαθέσιμη από τις μόλις 1.600 σ.α.λ., χαρίζει αξιοζήλευτες επιδόσεις. Όπως και στο τρίθυρο Mini, έτσι και η ανοιχτή έκδοση υιοθετεί την τεχνολογία Efficient Dynamics της BMW για τον περιορισμό χρήσης της ενέργειας στα επιμέρους συστήματα του οχήματος, τη μερική ανάκτησή της και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπεμπόμενων ρύπων με το σύστημα start/stop.

Η υφασμάτινη οροφή…
…χρειάζεται μόλις 15 δευτερόλεπτα για να αναδιπλωθεί, διαδικασία που μπορεί να πραγματοποιηθεί και εν κινήσει μέχρι τα 30 χλμ./ώρα. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να ανοίξει την οροφή μόνο πάνω από τα κεφάλια των επιβατών. Η λειτουργία της οροφής βασίζεται σε έναν ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό, ο οποίος ανοίγοντας την οροφή την αναδιπλώνει πίσω από τα καθίσματα. Δεν υπάρχουν ασφάλειες και άγκιστρα. Απλά πατάς το διακόπτη στο πάνελ επάνω στο παρμπρίζ και αλλάζεις διάθεση.

Εσωτερικά…
…διαφορές με το κλειστό μοντέλο δεν υπάρχουν. Το τεράστιο ταχύμετρο βγάζει μάτια, ενώ το προαιρετικό «Always Open Timer» δίπλα στο στροφόμετρο καταγράφει πόση ώρα είναι ανοιχτή η οροφή. Καθόλου απαραίτητο, ωστόσο δίνει μια ακόμη ξεχωριστή πινελιά στο ιδιαίτερο εσωτερικό. Τα δύο τεράστια roll bars του Mini Cabrio προηγούμενης γενιάς, έδωσαν τη θέση τους σε ένα ενιαίο και πολύ χαμηλό roll bar στην πλάτη των πίσω καθισμάτων, το οποίο εκτινάσσεται σε περίπτωση ανατροπής. Από εκεί και πέρα, οι χώροι δεν είναι το δυνατό χαρτί του αυτοκινήτου, αλλά ένα Mini δεν το αγοράζεις για τους χώρους του.

Αν επιλέξετε να γίνεται κάτοχος ενός Cooper S Cabrio, συνδυάστε το πακέτο Chilli που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 17άρες ζάντες και τα φώτα xenon με τον διακόπτη Sport που επεμβαίνει στην υποβοήθηση τιμονιού και αμεσότητα γκαζιού. Από εκεί και πέρα η λίστα είναι τεράστια. Το Cooper S Cabrio των φωτογραφιών διαθέτει επιπλέον του πακέτου Chilli (περίπου 3.500 €) και αυτόματο κλιματισμό, cruise control, θύρα USB, σύστημα ανοιχτής ακρόασης με Bluetooth, υποβραχιόνιο, θερμαινόμενο εμπρός παρμπρίζ και always-open-timer.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.598 cc
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 175/5.000
Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 240/1.600-5.000
0-100 χλμ./ώρα: 7,4’’
Τελική ταχύτητα: 222 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση: 6,4 lt./100 km
Βάρος: 1.230 kg

*Τιμές σύμφωνα με τιμοκατάλογο Ιουλίου 2009

Διαβάστε ακόμη:
Mini John Cooper Works World Championship 50