Porsche 918 Spyder

16 Σεπτεμβρίου 2013       

Με την υβριδική τεχνολογία να έχει πλέον εισχωρήσει δυναμικά στα χωράφια των hypercars, και μετά την παρουσίαση των LaFerrari και McLaren P1, ήρθε η ώρα της Porsche η οποία και αποκάλυψε την τελική έκδοση παραγωγής της 918 Spyder. Ένα αυτοκίνητο που γνωρίζουμε την ύπαρξη του εδώ και καιρό, ωστόσο τώρα έφτασε η στιγμή της αλήθειας και βεβαίως η πλήρης αποκάλυψη των δυνατοτήτων της. Με υβριδική τεχνολογία που χρησιμοποιείται στις 24 ώρες του Le Mans, η Porsche 918 Spyder προσφέρει επιδόσεις που… σταματούν τη ροή του χρόνου και ταυτόχρονα πετυχαίνει μέση κατανάλωση καυσίμου που κάνει το Toyota Prius να δείχνει άκρως βενζινοβόρο! Είναι το hypercar που ήρθε από το μέλλον και εγκαινιάζει τεχνολογία που θα δούμε σε όλες τις Porsche που θα ακολουθήσουν.

Η 918 Spyder εγκαινιάζει την τεχνολογία που θα χρησιμοποιούν τα αγωνιστικά της Porsche από το 2014 στο Le Mans. Τόσο στη δομή και κατασκευή του σασί όσο και στη σχεδίαση του V8 κινητήρα, ο οποίος και βασίζεται σε αυτόν της αγωνιστικής RS Spyder LMP2. Και σα να μη φτάνει αυτό, η 918 Spyder είναι πιο οικονομική σε καύσιμο από τους ανταγωνιστές της. Για την ακρίβεια είναι πιο οικονομική από το 99% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους, καταναλώνοντας μόλις 3 lt./100km. Όχι, δεν ξεχάσαμε κάποιο μηδενικό. Τρία λίτρα στα εκατό χιλιόμετρα!!!

Ας τα δούμε όλα όμως λίγο πιο αναλυτικά. Ο βασικός κινητήρας της Porsche 918 Spyder είναι ένας 8-κύλινδρος βενζίνης, χωρητικότητας 4,6 λίτρων και απόδοσης 608 ίππων. Είναι στην ουσία η έκδοση δρόμου του αγωνιστικού RS Spyder που συμμετέχει στους αγώνες αντοχής, ο οποίος και στροφάρει ως τις 9.150 σ.α.λ. πετυχαίνοντας αναλογία 132 ίππων στο λίτρο (26 bhp/lt περισσότερα από την Carrera GT). Οι εξατμίσεις του V8 βρίσκονται ψηλά επάνω στο πίσω καπό, ακριβώς επάνω δηλαδή από τον κινητήρα, δίνοντας άλλη μια πρωτοπορία στην 918 Spyder. Ο V8 κινητήρας είναι συνδεμένος παράλληλα με μια υβριδική μονάδα και ένα ηλεκτρομοτέρ 115kW. Λόγω της παράλληλης σύνδεσης, η 918 Spyder μπορεί να κινεί τον πίσω άξονα της ανεξάρτητα τόσο με τον V8 θερμικό κινητήρα, όσο και με τον ηλεκτροκινητήρα μόνο του, ενώ βεβαίως και σε συνδυασμό των δυο μαζί. Ένα 7-τάχυτο κιβώτιο PDK αναλαμβάνει τη μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα. Ωστόσο, υπάρχει άλλο ένα ανεξάρτητο ηλεκτρομοτέρ, απόδοσης 95 kW, το οποίο και δίνει κίνηση στον εμπρός άξονα. Η ροπή στον εμπρός και πίσω άξονα ελέγχεται ανεξάρτητα, δημιουργώντας έτσι ένα άμεσα ανταποκρινόμενο (λόγω ηλεκτρισμού) σύστημα τετρακίνησης, το οποίο και βελτιώνει τόσο τις επιδόσεις όσο την πρόσφυση και συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Τα ηλεκτρομοτέρ σε συνδυασμό με τον V8 αποδίδουν ισχύ 880 ίππων!

Η ενέργεια που απαιτείται από τα ηλεκτρομοτέρ, αποθηκεύεται σε μια υδρόψυκτη μπαταρία λιθίου 312 ανεξάρτητων κελιών και χωρητικότητας περίπου 7 κιλοβατώρων. Η μπαταρία είναι σχεδιασμένη για υπερυψηλές επιδόσεις, τόσο στους χρόνους φόρτισης της όσο και στην γρήγορη απόδοση της ενέργειας στα ηλεκτρομοτέρ. Η Porsche έχει αναπτύξει ένα σύστημα plug-in φόρτισης για τη μπαταρία, η οποία μπορεί να “γεμίσει” σε 4 ώρες από μια οικιακή πρίζα (230 Volt), ενώ προαιρετικά διατίθεται και το σύστημα ταχυφόρτισης συνεχούς ρεύματος “Porsche Speed Charging Station”, που πετυχαίνει μια πλήρη φόρτιση σε 25 λεπτά.

Ο συνδυασμός των δυο ηλεκτρομοτέρ με τον θερμικό V8 κινητήρα, δίνει στην Porsche 918 Spyder πέντε συνδυασμούς κίνησης, κάθε ένας για διαφορετική χρήση. Από μια μια απλή καθημερινή βόλτα μέχρι έναν αγωνιστικό γύρο σε μια πίστα. Η επιλογή “E-Power” είναι και αυτή στην οποία βρίσκεται το όχημα κάθε φορά που ξεκινάει, δεδομένου ότι η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη. Σε αυτή την επιλογή η 918 Spyder μπορεί να διανύσει από 16 έως 32 χιλιόμετρα αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h κάτω από 7 δευτερόλεπτα με την τελική να φτάνει στα 150 km/h. Και αυτά χωρίς να χρειαστεί να επέμβει καθόλου ο V8 κινητήρας. Στην περίπτωση που η μπαταρία εξαντληθεί, το όχημα γυρίζει αυτομάτως στην επιλογή “Hybrid”. Αυτή θυμίζει τη λειτουργία που γνωρίζουμε από μοντέλα όπως το Prius, συνδυάζοντας δηλαδή τα ηλεκτρικά μοτέρ με το θερμικό κινητήρα για το καλύτερο αποτέλεσμα στους τομείς της οικονομίας. Η μπαταρία φορτίζει από την κίνηση και το φρενάρισμα, ενώ ο ηλεκτρισμός αναλαμβάνει τα μεγάλα φορτία προς όφελος της κατανάλωσης. Σε αυτή την επιλογή πετυχαίνεται και η μέση κατανάλωση των 3,0 lt/100km. Για πιο δυναμικές επιδόσεις, υπάρχει το “Sport Hybrid” mode, στο οποίο ο V8 κινητήρας λειτουργεί ασταμάτητα αναλαμβάνοντας το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης. Τα ηλεκτρικά μοτέρ λειτουργούν υποστηρικτικά πλέον στις επιταχύνσεις, αλλά και πάλι προς όφελος της κατανάλωσης όταν κριθεί απαραίτητο.

Σοβαρεύοντας τα πράγματα, υπάρχει το “Race Hybrid”, η επιλογή δηλαδή για μέγιστες επιδόσεις και πιο σπορτίφ οδηγική συμπεριφορά. Ο βενζινοκινητήρας έχει τον κύριο λόγο, φορτίζοντας παράλληλα τη μπαταρία όταν ο οδηγός δεν πιέζει στο 100%. Τα ηλεκτρικά μοτέρ παρέχουν όλη την ισχύ τους προς όφελος των επιδόσεων, ενώ το κιβώτιο PDK αλλάζει τη λειτουργία του για ακόμη ταχύτερες αλλαγές. Σε σύγκριση με το “Sport Hybrid” τα ηλεκτρομοτέρ λειτουργούν για μικρότερη διάρκεια αλλά σε μεγαλύτερη ισχύ, εξαντλώντας ταχύτερα και την ενέργεια της μπαταρίας, η οποία ωστόσο επαναφορτίζει ταχύτερα με τη βοήθεια του θερμικού κινητήρα. Τέλος, υπάρχει και η επιλογή “Hot Lap” που ενεργοποιείται με ένα μπουτόν μόνο σε συνδυασμό με το “Race Hybrid” mode. Σε αυτή την περίπτωση ο κινητήρας, τα ηλεκτρομοτέρ και η μπαταρία λειτουργούν στο απόλυτο όριο αλλά για περιορισμένη διάρκεια, αρκετή για λίγους γύρους σε μια πίστα.

Εκτός από τα παραπάνω, η επιλογές “Sport” και “Race” μεταβάλλουν και τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά της Porsche 918 Spyder. Στο “Race” η πίσω αεροτομή ανυψώνεται σε γωνία που πετυχαίνει τη μέγιστη δυνατή κάθετη δύναμη στον πίσω άξονα, ενώ ανοίγουν και πτερύγια στο δάπεδο εμπρός διοχετεύοντας αέρα στα κανάλια του διαχύτη, “ρουφώντας” έτσι το αυτοκίνητο προς το έδαφος. Στο “Sport” η κλίση της πίσω αεροτομής είναι τέτοια ώστε να επιτρέπει μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, ενώ τα flaps στο δάπεδο είναι κλειστά. Από την άλλη βεβαίως στην πλήρως ηλεκτρική κίνηση, τα πάντα μένουν κλειστά, μαζί με τους αεραγωγούς στην εμπρός μάσκα, βελτιστοποιώντας τη ροή του αέρα και κατ’ επέκταση την αντίσταση στην κύλιση. Το ίδιο συμβαίνει και στην επιλογή “Hybrid”, ωστόσο εδώ οι αεραγωγοί της μάσκας ανοίγουν από τα 130 km/h και άνω ή όταν κριθεί απαραίτητη η έξτρα ψύξη.

Στο σχεδιαστικό κομμάτι, η Porsche 918 Spyder είναι χωρίς αμφιβολία ένα απολαυστικό θέαμα. Από τα εντυπωσιακότερα στοιχεία της είναι οι εξατμίσεις που βγαίνουν στο επάνω μέρος του καπό, τα ορατά ανθρακονήματα στο αμάξωμα, αλλά και η αποσπώμενη οροφή των δύο ανθρακονημάτινων πάνελ, που πρακτικά την μετατρέπουν σε ένα απολαυστικό roadster. Τα πάνελ βγαίνουν χειροκίνητα και αποθηκεύονται στον χώρο κάτω από το εμπρός καπό, ο οποίος με όγκο 100 λίτρων θα χωρέσει και κάποιες αποσκευές αν χρειαστεί. Εσωτερικά ξεχωρίζουν και πάλι τα γυμνά ανθρακονήματα αλλά και η εντυπωσιακή κεντρική κονσόλα με λειτουργία αφής, στην οποία φιλοξενούνται το ηχοσύστημα, ο κλιματισμός, διακόπτες για τη θέση της αεροτομής αλλά και το σύστημα Porsche Communication Management. Ο οδηγός βεβαίως έχει εμπρός του τα απολύτως απαραίτητα αλλά και ένα πολυλειτουργικό τιμόνι με το διακόπτη επιλογής τρόπου κίνησης σε εύκολα προσβάσιμη θέση.

Γι αυτούς που ζητούν από την 918 Spyder ακόμη καλύτερα χαρακτηριστικά επιδόσεων, η Porsche προσφέρει το πακέτο Weissach. Αυτό, εκτός από χρωματικούς συνδυασμούς που παραπέμπουν σε θρυλικές αγωνιστικές Porsche, περιλαμβάνει νέες και ακόμη πιο ελαφριές ζάντες από μαγνήσιο, ζώνες ασφαλείας 6 σημείων και έξτρα αεροδυναμικά πρόσθετα από άβαφτο ανθρακόνημα.

Διαβάστε ακόμη:

Χρόνος ρεκόρ για την Porsche 918 Spyder στο Nurburgring [+video]

Περισσότερα άρθρα:
La Ferrari ή αλλιώς Η Ferrari
McLaren P1 με 916 ίππους
H Porsche 918 Spyder σε αγωνιστική περιβολή
Ferrari 458 Speciale
Lamborghini Egoista
Lamborghini Veneno
Σε νέες δοκιμές η αγωνιστική Porsche LMP1
Ακόμη ισχυρότερη η Porsche Panamera diesel
2014 Porsche 911 Turbo
50 χρόνια Porsche 911