Επιστρέψαμε από τις διακοπές και την καλοκαιρινή ραστώνη και με γεμάτες τις μπαταρίες ξαναμπαίνουμε στη σκληρή πραγματικότητα της καθημερινής μας ζωής.
Η “δαμόκλειος σπάθη” συνεχίζει να υπερίπταται πάνω από τα κεφάλια των Ελλήνων που καλούνται να πληρώσουν τους δυσβάστακτους φόρους, ενώ παραμένει η αγωνία όλων μήπως εφαρμοστεί ο περίφημος “κόφτης” που θα μειώσει και άλλο τα ήδη πενιχρά εισοδήματά μας, αν τα έσοδα του κράτους δεν πιάσουν το στόχο που έθεσαν οι δανειστές στην κυβέρνηση. Το σίγουρο είναι ότι η άγρια φορολογία δεν θα αποδώσει γιατί πολλοί αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους και η κυβέρνηση το γνωρίζει αυτό και προκειμένου να μην ενεργοποιηθεί ο “κόφτης” σκέφτονται να επισπεύσουν την αύξηση στη φορολογία των καυσίμων, αν και οι αρμόδιοι υπουργοί διαψεύδουν αυτό το σενάριο. Στην Ελλάδα όμως είναι πλέον αποδεδειγμένο ότι διαψεύδεται στη συνέχεια εφαρμόζεται.
Ξεκινά η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης
Το Σάββατο είναι τα εγκαίνια της 81ης Δ.Ε.Θ. και όπως είθισται κάθε χρόνο την κορδέλα κόβει ο εκάστοτε πρωθυπουργός της χώρας. Έτσι και φέτος ο Αλέξης Τσίπρας θα αφιχθεί στην συμπρωτεύουσα για να εγκαινιάσει τη Δ.Ε.Θ. έχοντας και πάλι γεμάτες τις βαλίτσες του με υποσχέσεις και λόγια του… αέρα. Ποιος δεν θυμάται εκείνο τι περιβόητο πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης;
Για μια ακόμη χρονιά όμως η Θεσσαλονίκη θα μετατραπεί σε “φρούριο” προστασίας του πρωθυπουργού και οι θεσσαλονικείς θα βρεθούν και πάλι “αιχμάλωτοι” μέσα στην ίδια τους την πόλη, αφού δεν θα μπορούν να μετακινηθούν όπως στην καθημερινότητά τους. Οι περισσότεροι δρόμοι του κέντρου θα είναι μπλοκαρισμένοι από τους διαδηλωτές που διαμαρτύρονται για την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης, ενώ χιλιάδες αστυνομικοί θα προστατεύουν τον πρωθυπουργό και την κουστωδία του. Άκουσα ότι η παρουσία των αστυνομικών στη Θεσσαλονίκη για την περιφρούρηση της Δ.Ε.Θ. και την προστασία του πολιτικού συστήματος θα κοστίσει 1 εκ. ευρώ!
Και δεν κρατά μόνο δύο μέρες αυτό το μπάχαλο, αλλά η πολιτική πασαρέλα θα συνεχιστεί όλες τις ημέρες λειτουργίας της έκθεσης. Το πρώτο Σαββατοκύριακο θα έχουμε τον πρωθυπουργό, το δεύτερο τον κ. Μητσοτάκη και τις υπόλοιπες ημέρες τους άλλους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων, δυσκολεύοντας τους απλούς πολίτες να απολαύσουν τη βόλτα τους στη Δ.Ε.Θ. Με άλλα λόγια η ουσιαστική λειτουργία της θα είναι κάθε μέρα “καπελωμένη” από κάποιο πολιτικό πρόσωπο με τη συνοδεία του, χωρίς κανείς να υπολογίζει τη ζημιά που προκαλείται στην λειτουργία της αγοράς, αλλά ακόμη και στους εκθέτες.
Έχει λοιπόν απόλυτο δίκιο ο Δήμαρχος Μπουτάρης που αντιδρά σε αυτή την… παράδοση, η οποία αλλοιώνει το θεσμό της Δ.Ε.Θ. που από διεθνής εμπορική έκθεση μετατρέπεται σε μια πολιτική φιέστα. Κανείς δεν υποστηρίζει ότι δεν πρέπει να εγκαινιάζεται η Δ.Ε.Θ. από τον εκάστοτε πρωθυπουργό, αλλά μέχρι εδώ. Από εκεί και πέρα όλες οι άλλες παράτες και τα κλεισίματα των δρόμων δεν έχουν νόημα. Και όπως έλεγε και μια παλαιότερη διαφήμιση στην TV: Να φύγετε να πάτε αλλού…
Τι γίνεται με τους δρόμους;
Μια και αναφερόμαστε στη Δ.Ε.Θ., οι αρμόδιοι Υπουργοί και οι άλλοι φορείς (Περιφέρεια κ.ά.) έχουν δει τους δρόμους στις εισόδους της πόλης; Η κατάστασή τους είναι επιεικώς απαράδεκτη. Στη Δυτική είσοδο τα σαμαράκια και οι λακκούβες αποτελούν παγίδες για τους οδηγούς που επισκέπτονται οδικώς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και στους ντόπιους που χρησιμοποιούν καθημερινά το δρόμο. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στο δρόμο Θεσσαλονίκης-Περαίας που οδηγεί και στο αεροδρόμιο. Από τις πολλές ανωμαλίες της ασφάλτου σου φεύγουν τα… σφραγίσματα από τα δόντια.
Μια και έρχονται στη Θεσσαλονίκη οι κυβερνώντες και οι άλλοι αρχηγοί κομμάτων, ας μπουν στον κόπο κα περάσουν και από κανένα δρόμο εκτός του κέντρου για να διαπιστώσουν την κατάστασή τους και ας μην αρκούνται στη διαδρομή από τη Δ.Ε.Θ. στο ξενοδοχείο που διαμένουν!
Αγωνιστικό “κλείσιμο” με Ράλλυ Δ.Ε.Θ.
Συνέχεια Δ.Ε.Θ… έχουμε και τη διοργάνωση του γνωστού και καθιερωμένου πλέον Ράλλυ Δ.Ε.Θ. που γίνεται κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της έκθεσης. Φέτος η 49η διοργάνωση του αγώνα έχει προγραμματιστεί για το Σαββατοκύριακο 17-18 Σεπτεμβρίου που είναι και τελευταίες ημέρες της έκθεσης. Τον αγώνα εκτός από τη Hellexpo-ΔΕΘ υποστηρίζει και Δήμος Θεσσαλονίκης ο οποίος μάλιστα διέθεσε στον Α.Ο.Θ. το γυάλινο περίπτερο στην νέα παραλία Θεσσαλονίκης (απέναντι από τον Ι.Ν. Κυρίλλου και Μεθοδίου) όπου λειτουργεί ως παράρτημα της γραμματείας του αγώνα και ως χώρος προβολής όσων αγωνιζομένων επιθυμούν. Σε αγωνιστικό επίπεδο, οι συμμετοχές είναι αξιόλογες και ο ανταγωνισμός αναμένεται μεγάλος. Περισσότερα για το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. εδώ και αναλυτικά για τις ειδικές διαδρομές και τις συμμετοχές του εδώ. Όσοι πιστοί προσέλθετε…
Ο πλέον διάσημος αγώνας της Θεσσαλονίκης, με εκκίνηση και τερματισμό στη Δ.Ε.Θ.
Ψάχνουν έσοδα από αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας
Το κυνήγι εσόδων από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης συνεχίζεται προς πάσα κατεύθυνση. Τα σενάρια στο θέατρο του παραλόγου δίνουν και παίρνουν και καθημερινά οι αρμόδιοι υπουργοί διαψεύδουν τον εαυτό τους.
Και ενώ έλεγαν ότι δεν θα υπάρξουν αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας το 2017, η απόκλιση όμως στα δημόσια έσοδα οδηγεί τους αρμόδιους του υπουργείου οικονομικών να «βάλουν χέρι» και πάλι στο αυτοκίνητο αυξάνοντας τα τέλη κυκλοφορίας. Για το θέμα αυτό είχαμε αναφερθεί και παλαιότερα στο trcoff.gr (Χωρίς Πρόσφυση 8/7/16).
Το καινούργιο λοιπόν σχέδιο της κυβέρνησης που διέρρευσε, είναι ο νέος τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων (CO2) και σε παλαιότερα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα στους κατόχους αυτοκινήτων αλλά και στην αγορά καινούργιων και μεταχειρισμένων.
Όπως μαθαίνουμε, το νέο σχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών περιλαμβάνει στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας του 2017 με βάση τις εκπομπές CO2 και τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2007 και όχι από 1/1/2003 όπως ήταν το αρχικό σχέδιο. Με αυτό τον τρόπο ένας πολύ μεγάλος αριθμός κατόχων αυτοκινήτων (περίπου 1 εκ.) θα δουν τα τέλη κυκλοφορίας του αυτοκινήτου τους να εκτοξευθούν στα ύψη και η κυβέρνηση πιστεύει ότι θα έχει περισσότερα έσοδα. Από σενάρια έχουμε χορτάσει! Για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο με κυβισμό 1,2 λίτρων και εκπομπές CO2 130 g/km που κυκλοφόρησε το 2007 πλήρωσε φέτος τέλη κυκλοφορίας 135 ευρώ, με το νέο υπολογισμό το 2017 θα πληρώσει τέλη κυκλοφορίας 156 ευρώ. Ένα αυτοκίνητο 1,3 λίτρων με εκπομπές CO2 141 g/km που το 2016 πλήρωσε τέλη κυκλοφορίας 135 ευρώ, το 2017 θα πληρώσει 260 ευρώ. Αν πάλι σε ένα αυτοκίνητο οι εκπομπές ρύπων ξεπερνούν τα 150 g/km τότε ο υπολογισμός θα γίνεται ανά γραμμάριο και βεβαίως το κόστος των τελών κυκλοφορίας θα είναι βαρύ.
Σε ανοδική πορεία τα τέλη κυκλοφορίας του 2017…
Υπάρχουν βέβαια και κάποιες κατηγορίες αυτοκινήτων που θα έχουν μια μικρή μείωση στα τέλη κυκλοφορίας τους. Ακόμη πιο δυσβάσταχτα θα είναι τα τέλη κυκλοφορίας για αυτοκίνητα μεγαλύτερο κυβισμού.
Να θυμίσουμε ότι μέχρι σήμερα ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας γίνεται με βάση τις εκπομπές ρύπων σε όσα αυτοκίνητα έχουν πρώτη ημερομηνία κυκλοφορίας μετά την 1/11/2010, ενώ τα παλαιότερα με βάση τον κυβισμό και το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους. Επίσης το σενάριο περιλαμβάνει και μείωση των τελών κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας πάνω από 15 χρόνια, με στόχο να δοθεί κίνητρο σε πολλούς από τους ιδιοκτήτες τους που έχουν καταθέσει πινακίδες κυκλοφορίας να τις πάρουν πίσω και να βάλουν σε κυκλοφορία τα αυτοκίνητά τους. Ωστόσο, η τελική απόφαση θα ανακοινωθεί στα τέλη του Σεπτέμβρη, αφού τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 θα καταβληθούν το δίμηνο Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2016.
Με όλα αυτά τα τερτίπια που κάνει η κυβέρνηση κηρύσσει ένα άτυπο πόλεμο στα ΙΧ αυτοκίνητα των οποίων οι ιδιοκτήτες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 και πολλοί απ’ αυτούς θα υποχρεωθούν να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους, με αποτέλεσμα να υπάρξει σοβαρή απώλεια εσόδων στον κρατικό κορβανά.
Από τη μια σου λένε έλα να πάρεις τις πινακίδες -έστω και για λίγο καιρό πληρώνοντας το ανάλογο αντίτιμο των τελών κυκλοφορίας, μπας και μπει κανένα ευρώ παραπάνω στο ταμείο- και από την άλλη ανεβάζουν το κόστος των τελών κυκλοφορίας και ωθούν τον κόσμο στην κατάθεση πινακίδων! Για τέτοιους «αετούς» μιλάμε…
Πέφτουν οι πωλήσεις
Σημαντική πτώση της τάξης του 6,6% σημείωσε η αγορά αυτοκινήτου τον περασμένο μήνα Αύγουστο, σε αντίθεση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, αλλά και με το διάστημα Ιαν.-Ιουλ. 2016, όπου η αγορά σημείωσε μια καλή πορεία η οποία οφείλεται κυρίως στις πωλήσεις στις εταιρείες ενοικιάσεων λόγω τουριστικής περιόδου, αλλά και σε ιδιώτες λόγω αλλαγής υπολογισμού των τελών ταξινόμησης και κυκλοφορίας.
Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, τον περασμένο Αύγουστο ταξινομήθηκαν 4.174 καινούργια αυτοκίνητα, λιγότερα κατά 296 αυτοκίνητα από τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Ωστόσο στο σύνολο του φετινού 8μήνου οι πωλήσεις εμφανίζονται αυξημένες κατά 5562 μονάδες (10,5%) σε σύγκριση με το αντίστοιχο 8μηνο του 2015. Με τη γλώσσα των αριθμών το διάστημα Ιαν.-Αυγ. 2016 ταξινομήθηκαν 58.621 αυτοκίνητα, ενώ το ίδιο περσινό διάστημα οι πωλήσεις ήταν 53.059 αυτοκίνητα. Με την αβεβαιότητα που επικρατεί, κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει ή να προβλέψει ποιά θα είναι η πορεία της αγοράς τους επόμενους μήνες λαμβάνοντας υπόψη τις μειώσεις μισθών και συντάξεων, τον ΕΝΦΙΑ, τις επερχόμενες αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας και φυσικά την άγρια φορολογία που μας επιβάλλουν με έτσι θέλω οι κυβερνώντες. Κατά την προσωπική μου εκτίμηση η αγορά αυτοκινήτου το 2016 θα κυμανθεί κοντά στις 70.000 με 75.000 αυτοκίνητα. Σε κάθε περίπτωση το μέγεθος των πωλήσεων είναι μικρό σε αντίθεση με τα δυσβάστακτα λειτουργικά έξοδα των πολλών επιχειρήσεων που αντιπροσωπεύουν τις εταιρείες αυτοκινήτων.
Όλο και λιγότεροι αγοραστές επισκέπτονται τις εκθέσεις καινούριων αυτοκινήτων.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας κατά την πλοήγηση. Από αυτά, τα cookies που κατηγοριοποιούνται ως απαραίτητα αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας καθώς είναι απαραίτητα για τη λειτουργία των βασικών λειτουργιών του ιστότοπου. Χρησιμοποιούμε επίσης cookies τρίτων που μας βοηθούν να αναλύσουμε και να κατανοήσουμε πώς χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο. Αυτά τα cookies θα αποθηκευτούν στο πρόγραμμα περιήγησής σας μόνο με τη συγκατάθεσή σας. Έχετε επίσης την επιλογή να εξαιρεθείτε από αυτά τα cookies. Ωστόσο, η εξαίρεση από ορισμένα από αυτά τα cookie μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία περιήγησής σας.
Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτά τα cookies διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και χαρακτηριστικά ασφαλείας του ιστότοπου, ανώνυμα.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Αυτό το cookie ορίζεται από την προσθήκη συναίνεσης για τα cookie GDPR. Το cookie χρησιμοποιείται για την αποθήκευση της συναίνεσης του χρήστη για τα cookies στην κατηγορία "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Το cookie ορίζεται από τη συγκατάθεση cookie του GDPR για την καταγραφή της συναίνεσης χρήστη για τα cookie στην κατηγορία "Λειτουργικά".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Αυτό το cookie ορίζεται από την προσθήκη συναίνεσης για τα cookie GDPR. Τα cookies χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση της συναίνεσης του χρήστη για τα cookies στην κατηγορία "Απαραίτητα".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Αυτό το cookie ορίζεται από την προσθήκη συναίνεσης για τα cookie GDPR. Το cookie χρησιμοποιείται για την αποθήκευση της συναίνεσης του χρήστη για τα cookies στην κατηγορία "Λοιπά".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Αυτό το cookie ορίζεται από την προσθήκη συναίνεσης για τα cookie GDPR. Το cookie χρησιμοποιείται για την αποθήκευση της συναίνεσης του χρήστη για τα cookies στην κατηγορία "Απόδοση".
viewed_cookie_policy
11 months
Το cookie ορίζεται από την προσθήκη GDPR Cookie Consent και χρησιμοποιείται για την αποθήκευση του εάν ο χρήστης έχει συναινέσει ή όχι στη χρήση cookies. Δεν αποθηκεύει προσωπικά δεδομένα.
Τα λειτουργικά cookies βοηθούν στην εκτέλεση ορισμένων λειτουργιών, όπως η κοινή χρήση του περιεχομένου του ιστότοπου σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η συλλογή σχολίων και άλλες λειτουργίες τρίτων.
Τα cookie απόδοσης χρησιμοποιούνται για την κατανόηση και την ανάλυση των βασικών δεικτών απόδοσης του ιστότοπου, γεγονός που βοηθά στην παροχή καλύτερης εμπειρίας χρήστη για τους επισκέπτες.
Τα αναλυτικά cookies χρησιμοποιούνται για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι επισκέπτες αλληλεπιδρούν με τον ιστότοπο. Αυτά τα cookies βοηθούν στην παροχή πληροφοριών σχετικά με τις μετρήσεις, τον αριθμό των επισκεπτών, το ποσοστό εγκατάλειψης, την πηγή επισκεψιμότητας κ.λπ.
Τα cookies διαφήμισης χρησιμοποιούνται για να παρέχουν στους επισκέπτες σχετικές διαφημίσεις και καμπάνιες μάρκετινγκ. Αυτά τα cookies παρακολουθούν τους επισκέπτες σε ιστότοπους και συλλέγουν πληροφορίες για την παροχή προσαρμοσμένων διαφημίσεων.