Είναι πλέον γνωστό ότι η αγορά των αυτοκινήτων της κατηγορίας SUV βρίσκεται σε συνεχή ανάπτυξη με το μερίδιό της να έχει αυξηθεί από το 7% σχεδόν στο 20%. Και όπως είναι φυσικό η Opel δεν θα μπορούσε να απουσιάσει από αυτόν τον μεγάλο ανταγωνισμό. Το Opel Grandland X χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα με το Peugeot 3008, αλλά στο εσωτερικό οι διαφορές είναι εμφανείς. Ωστόσο, ο «δανεισμός» της πλατφόρμας από την Peugeot, έγινε πριν από την έναρξη των διαπραγματεύσεων της Opel με το γκρουπ PSA που κατέληξαν στην ενσωμάτωση της γερμανικής φίρμας του Russelsheim στο γαλλικό γκρουπ.

Διαβάστε ακόμη: Οδηγούμε το Opel Mokka X

Διαβάστε ακόμη: Οδηγούμε το Opel Crossland X

 

Κύρια χαρακτηριστικά του νέου SUV της γερμανικής φίρμας είναι η μοντέρνα σχεδίαση του συμπαγούς αμαξώματός του με τις αεροδυναμικές γραμμές και τους κοντούς πρόβολους. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η μάσκα με το σήμα Opel Blitz και τα χρωμιωμένα πτερύγια που πλαισιώνουν το λογότυπο και επεκτείνονται προς του λεπτούς προβολείς LED σε σχήμα διπλού φτερού. Επίσης οι ανάγλυφοι θόλοι των τροχών και οι προστατευτικές ποδιές στο κάτω μέρος ενισχύουν την δυναμική εικόνα του αυτοκινήτου. Πίσω, οι ασημί ποδιά και οι απολήξεις τις εξάτμισης, σε συνδυασμό με τα προστατευτικά πλαστικά και τα λεπτά φώτα LED, δίνουν μια σπορτίφ εικόνα. Όσο σπορτίφ βέβαια μπορεί να θεωρηθεί ένα SUV.

Το Gradland X έχει μήκος 4,47 μ., πλάτος 1,85 μ. και ύψος 1,6 μ., ενώ είναι μεγαλύτερο κατά περίπου 20 εκ. από τα μικρότερα μοντέλα της οικογένειας Χ. Εντυπωσιάζει το μακρύ μεταξόνιο των 2,67 μ. που εξασφαλίζει άπλετους χώρους για πέντε επιβάτες με τις αποσκευές τους στο πορτμπαγκάζ των 514 λίτρων. Ο χώρος φόρτωση έχει δυνατότητα αύξησής του στα 1.652 λίτρα χάρη στα καθίσματα comfort τα οποία επιδέχονται διάφορες ρυθμίσεις ανάλογα με εκάστοτε τις μεταφορικές ανάγκες.

Στο εσωτερικό

Στο εσωτερικό η ποιότητα και η καλαισθησία βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα. Ο πίνακας οργάνων και η κεντρική κονσόλα με ενσωματωμένη την οθόνη αφής, έχουν οδηγοκετρική διάταξη. Τα χειριστήρια βρίσκονται σε τρεις οριζόντιες ζώνες για εύκολη πρόσβαση στις λειτουργίες Infotainment κ.λ.π. Και ως τυπικό SUV η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη ψηλά. Πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός ασφάλειας και ανέσεων. Οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν κορυφαία συνδεσιμότητα με την τελευταία γενιά συστημάτων Intelli Link, ενώ διαθέσιμο είναι και το OpelOnStar με Wi-Fi Hotspot και νέες υπηρεσίες όπως αναζήτηση χώρου στάθμευσης, δωμάτιο σε ξενοδοχείο κ.α.

Στο δρόμο

Το Opel Grandland X έχει την κίνηση στους εμπρός τροχούς και μόνον, ωστόσο διατίθεται προαιρετικά με το ηλεκτρονικό σύστημα Intelli Grip που συμβάλλει στην πρόσφυση σε ποικίλες οδηγικές συνθήκες. Το σύστημα προσφέρει πέντε προγράμματα -ανάλογα με την επιφάνεια οδήγησης- προσαρμόζοντας ιδανικά την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους εμπρός τροχούς.

Όσον αφορά στους κινητήρες, οι επιλογές είναι δύο και συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο 6 σχέσεων. Ο μικρότερος είναι ο αλουμινένιος 1,2 λίτρων turbo βενζίνης με άμεσο ψεκασμό. Αποδίδει 130 ίππους και 280 Nm/1750 σ.α.λ., καταναλώνοντας σε μεικτό κύκλο 5,5-5,1 lt/100km. Ο δεύτερος κινητήρας είναι diesel, χωρητικότητας 1,6 λίτρων και αποδίδει 120 ίππους με μεγίστη ροπή 300 Nm/1750 σ.α.λ. Η κατανάλωση σε μεικτό κύκλο κυμαίνεται από 4,6-4,0 lt/100km.

Την πρώτη οδηγική μας γνωριμία με το Opel Grandland X την είχαμε στην ορεινή Αχαΐα, όπου κατά την προσέλευσή μας στην περιοχή, αντιμετωπίσαμε βροχερές συνθήκες. Το αυτοκίνητο αποδείχθηκε απόλυτα ασφαλές προσφέροντας εξαιρετική πρόσφυση χάρη στο σύστημα Intelli Grip, ενώ λίγο αργότερα όταν το οδηγήσαμε σε στεγνούς -αλλά με πολλές στροφές- δρόμους προς Αιγείρα, Σελιάνα με τελικό προορισμό το Συνεβρό και αντιστρόφως προς Αθήνα, διαπιστώσαμε από την πρώτη στιγμή τις αρετές του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση είναι εξαιρετική και σε συνδυασμό με το ακριβές σύστημα διεύθυνσης παρέχει ασφαλή, άνετη και ευχάριστη μετακίνηση.

Τα επίπεδα εξοπλισμού του μοντέλου είναι τρία. Από το βασικό εξοπλισμό κιόλας (X-Cite) περιλαμβάνονται φώτα ημέρας LED, σύστημα Αναγνώρισης Παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (βασισμένο σε κάμερα), Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης, Cruise Control, Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης στην Ανηφόρα, Ηχοσύστημα (Radio R4.0) και κλιματισμός με φίλτρο μικροσωματιδίων. Οι πλουσιότερες εκδόσεις εξοπλίζονται επιπλέον με Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης, Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης και ανίχνευση πεζού, Σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού, Σύστημα Υποβοήθησης Παρκαρίσματος και κάμερα 360ο, εργονομικά θερμαινόμενα καθίσματα πιστοποιημένα από την AGR, θερμαινόμενο τιμόνι, άνοιγμα πίσω πόρτας με την κίνηση του ποδιού και άλλα. Η διχρωμία του αμαξώματος περιλαμβάνονται στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Οι τιμές απόκτησής του για την έκδοση X-Cite 1,2 Turbo και 1,6 CDTI ξεκινούν από 24.500 ευρώ και 26.300 αντίστοιχα. Η αμέσως πλουσιότερη έκδοση X-Plore 1,2 Turbo και 1,6 CDTI κοστίζει 25.700 ευρώ και 27.300 ευρώ, ενώ η κορυφαία έκδοση X Clusive 1,2 Turbo και 1,6 CDTI κοστίζει 30.800 ευρώ και 31.900 ευρώ αντίστοιχα.

 

Σε γενικές γραμμές μπορούμε να πούμε πως το Opel Grandland X είναι ένα SUV που ξεχωρίζει. Διαθέτει δυναμική εμφάνιση, άνετους και άφθονους χώρους, ασφάλεια και ικανοποιητικές επιδόσεις. Είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στο σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας και μοντέλα όπως τα Nissan Qashqai, Ford Kuga, Peugeot 3008, Volkswagen Tiguan και άλλα.