Ford Focus ST

14 Σεπτεμβρίου 2011 |


Η τελική έκδοση παραγωγής του Focus ST παρουσιάζεται και επισήμως στη Φρανκφούρτη τόσο στην 5θυρη έκδοση όσο και στην Wagon για όσους χρειάζονται τους έξτρα χώρους για την οικογένεια παράλληλα με τη «γλύκα» των 250 ίππων του 2-λιτρου turbo κινητήρα.

Το Focus ST είναι το πρώτο ισχυρό μοντέλο της Ford με παγκόσμια εμβέλεια και κατασκευασμένο στην Ευρώπη θα διατεθεί σε περισσότερες από 40 χώρες σε 6 ηπείρους. Πρόκειται για το ισχυρότερο μοντέλο σήμερα στη γκάμα του Ford Focus, τουλάχιστον μέχρι την έλευση του νέου Focus RS. Η επιθετική εμπρός γρίλια (που θυμίζει κάπως Aston Martin) συνοδεύεται από σπορ σχεδίασης προφυλακτήρες, νέο πίσω σπόιλερ και πλευρικά μαρσπιέ. Οι ζάντες 18 ιντσών με ακτίνες σε σχήμα «Υ» του προηγούμενου Focus ST έχουν εξελιχθεί σχεδιαστικά στη νέα γενιά, χωρίς να χάνουν το βασικό τους σχήμα. Μάλιστα σε συνδυασμό με το προαιρετικό «Performance Pack» διατίθενται σε μαύρη απόχρωση. Σε κάθε περίπτωση τα ελαστικά είναι Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, διαστάσεων 235/40R18.
Κάτω από το καπό, ο 2-λιτρος EcoBoost κινητήρας με σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης και διπλό, ανεξάρτητο, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων (Ti-VCT) αποδίδει ισχύ 250 ίππων και 360 Nm ροπής. Διαθέτει επανασχεδιασμένη εξάτμιση ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στο σπορ σύνολο, τόσο ηχητικά (με τεχνική που πρωτοεμφανίστηκε στο προηγούμενο Focus RS) όσο και από πλευράς απόδοσης. Σε σύγκριση με τον 5κύλινδρο κινητήρα 2,5 lt του προηγούμενου Focus ST, ο νέος 4κύλινδρος είναι πιο αποδοτικός παρά το χαμηλότερο κυβισμό, ενώ είναι και πιο οικονομικός. Σύμφωνα με τη Ford ο EcoBoost 2.0 του Focus ST έχει κατά 20% μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2.
Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του νέου Focus ST ξεχωρίζει το σύστημα Torque Steer Compensation (TSC), επιτρέποντας τον οδηγό να επιταχύνει με τέρμα το γκάζι και παρόλα αυτά να βρίσκει πρόσφυση σε επιφάνειες μειωμένης πρόσφυσης. Πρόκειται για το σύστημα που χρησιμοποιεί και το απλό Focus, ωστόσο σε μια πιο βελτιωμένη έκδοση, χωρίς την επέμβαση των φρένων στον εσωτερικό τροχό αλλά με διαχείριση της ροπής. Ακόμη, το σύστημα ESP είναι σχεδιασμένο για να μην περιορίζει την οδηγική ευχαρίστηση, καθώς θα διαθέτει τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις: standard, TRC OFF και ESP OFF. Στην πρώτη περίπτωση το σύστημα δουλεύει πάνω κάτω όπως και σε ένα απλό Focus, με ίσως λιγότερη ενοχλητική επέμβαση και ενδείκνυται για καθημερινή οδήγηση και σε κάθε οδόστρωμα. Ο οδηγός στη δεύτερη επιλογή μπορεί να απενεργοποιήσει το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, τη στιγμή που το ESP παραμένει ενεργό και επεμβαίνει μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο. Στην τρίτη επιλογή και το ESP τίθεται εκτός, κάνοντας το Focus ST καθαρόαιμο όσο γίνεται και δίνοντας πλήρη έλεγχο στον οδηγό του για μέγιστη οδηγική ευχαρίστηση, π.χ. σε μία πίστα. Μόνο ο δυναμικός έλεγχος στροφής (Enhanced Dynamic Cornering Control – EDCC) μένει ενεργός.
Εσωτερικά, οι διαφορές σε σχέση με το απλό Focus επικεντρώνονται στα πεντάλ αλουμινίου, στο νέο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων και φυσικά στα χαμηλότερα τοποθετημένα καθίσματα της Recaro. Μαζί με το 5θυρο μοντέλο, θα κυκλοφορήσει –αποκλειστικά στην Ευρωπαϊκή αγορά- και η έκδοση Wagon ST με τα ίδια χαρακτηριστικά ενσωματωμένα στο πλέον οικογενειακό αμάξωμα του νέου Focus, δίνοντας έτσι την ευκαιρία να απολαύσουν το Focus ST των 250ps και όσοι έχουν την ανάγκη των έξτρα χώρων.