Αυτό είναι το Audi Q3 45 TFSI e ή αλλιώς το Q3 αλλά plug-in υβριδικό. Αποδίδει 245 ίππους, έχει κινητήρα 1.4 lt και μέση κατανάλωση κάτω από 4 lt/100 km. Ναι… καλά διαβάσατε!

Το Q3 δεν είναι κάτι καινούριο για την Audi, αφού στην τρέχουσα μορφή του βρίσκεται στην αγορά εδώ και μερικά χρόνια. Αυτή όμως είναι η plug-in υβριδική εκδοχή του και στην πράξη αποτελεί ό,τι πιο κοντινό σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, χωρίς ωστόσο να είναι ηλεκτρικό. Έχει έναν turbo κινητήρα βενζίνης απόδοσης 150 ίππων, έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων και μια μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 13 kWh.

Αν υποθέσουμε ότι έχουμε δύο κύκλους, με τον έναν να περικλείει τα αυτοκίνητα βενζίνης και τον άλλο τα αμιγώς ηλεκτρικά, όλα αυτά τα plug-in υβριδικά μοντέλα βρίσκονται εκεί που τέμνονται αυτοί οι δύο κύκλοι. Έχουν τα καλύτερα των δύο κόσμων και κανέναν από του περιορισμούς της μιας ή της άλλης πλευράς.

Audi Q3 45 TFSI eΤι είναι το plug-in hybrid;

Πριν μπούμε σε λεπτομέρειες, να ξεκαθαρίσουμε κάτι βασικό: υπάρχουν αρκετά στάδια υβριδικής τεχνολογίας σήμερα στην αυτοκίνηση. Μικρο-υβριδικά, ήπια-υβριδικά, υβριδικά και plug-in υβριδικά. Κάποιοι τα λένε όλα “υβριδικά”, όμως δεν είναι έτσι. Το Q3 TFSI e για παράδειγμα δεν έχει καμία σχέση με τα ήπια υβριδικά τεχνολογίας 12V ή 48V. Είναι πιο κοντά στη λογική των “αυτοφορτιζόμενων” υβριδικών, αυτοκινήτων δηλαδή που ανακτούν και αποθηκεύουν ενέργεια σε μια μπαταρία και στη συνέχεια την επαναχρησιμοποιούν σβήνοντας και εντελώς, αν χρειαστεί, τον κινητήρα βενζίνης. Μπορούν δηλαδή να κινηθούν ηλεκτρικά, έστω και για λίγο.

Τα plug-in υβριδικά υιοθετούν αυτή την τεχνολογία, ωστόσο κάνουν ένα βήμα παραπέρα. Έχουν μεγαλύτερη μπαταρία, σχεδόν διπλάσια σε χωρητικότητα από τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά, και μπορούν να φορτίσουν εξωτερικά σε μια πρίζα ή ένα wallbox. Έτσι έχουν αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που συνήθως είναι κοντά στα 45-50 χλμ. μέχρι να χρειαστούν και πάλι φόρτιση. Αλλά μέχρι να ξαναφορτίσουν κινούνται κανονικά, ως τυπικά αυτοφορτιζόμενα υβριδικά!

Συνεπώς και όσο τα φορτίζουμε μπορούμε να κινούμαστε με μηδενική κατανάλωση καυσίμου εντός πόλης ή έστω σε περιορισμένη εμβέλεια καθημερινά. Και αν αποφασίσουμε να πάμε πιο μακριά, τότε έχουμε ένα πλήρως υβριδικό αυτοκίνητο με βενζίνη και πρακτικά κανέναν περιορισμό. Αφού πάντα θα μπορούμε να συμπληρώσουμε βενζίνη και να συνεχίσουμε κανονικά!

Φόρτιση και κόστος χρήσης

Μία πλήρης φόρτιση στο Audi Q3 plug-in hybrid χρειάζεται περίπου 3 ώρες και 50 λεπτά σε ένα Wallbox ή κοντά στις 6 ώρες σε μια οικιακή πρίζα. Χρόνος που καλύπτεται εύκολα το βράδυ στο σπίτι ή το πρωί στο γραφείο, με την προϋπόθεση ότι έχουμε πρόσβαση σε ρεύμα. Προφανώς και το ρεύμα δεν είναι δωρεάν, ειδικά την περίοδο που διανύουμε. Έτσι οι έξτρα περίπου 13 kWh σε κάθε φόρτιση θα επιβαρύνουν το μηνιαίο λογαριασμό με ένα σεβαστό ποσό. Όμως και πάλι αν κάνουμε τις πράξεις η οικονομία θα είναι καλύτερη από ότι αν κινούμαστε με βενζίνη. Απόσβεση… δεν θα γίνει, αφού πρακτικά μιλάμε για μία έκδοση που κοστίζει περισσότερο από 12.000 ευρώ συγκριτικά με την βασική έκδοση βενζίνης.

Αυτό όμως που παρέχει το Q3 45 TFSI e είναι 245 ίπποι και όχι 150, συνεπώς και είναι κατά πολύ ισχυρότερο. Ταυτόχρονα δίνει τη δυνατότητα της επιλογής ως προς τη λειτουργία: αποκλειστικά ηλεκτρικό, αυτόματα υβριδικό ή αποκλειστικά βενζινοκίνητο. Και κυρίως παρέχει φορολογικά οφέλη όταν αποκτηθεί μέσω υπηρεσίας leasing, ως εταιρικό όχημα. Συγκεκριμένα προβλέπεται μηδενικός φόρος χρήσης για όσα plug-in υβριδικά εκπέμπουν κάτω από 50 γρ CO2/km. Και στο Q3 45 TFSI e οι εκπομπές ρύπων είναι στα 39 γρ. CO2/km.

Όσο για την μέση κατανάλωση, όσο περισσότερο το φορτίζεις τόσο κερδίζεις, με τη μέση τιμή να μπορεί να πέσει ακόμη και κάτω από τα 2 lt/100km. Σε αποκλειστικά αστική χρήση και με τακτική φόρτιση, η κατανάλωση βενζίνης μπορεί να είναι ακόμη και μηδενική, ενώ αποκλειστικά σε υβριδική λειτουργία, χωρίς καθόλου εξωτερική φόρτιση η μέση κατανάλωση της δοκιμής κυμάνθηκε γύρω στα 4 με 4,5 lt/100km.

Audi Q3 45 TFSI e

Οδική συμπεριφορά και τρόποι λειτουργίας

Ο οδηγός από έναν διακόπτη στο ταμπλό μπορεί να επιλέξει τον τρόπο λειτουργίας του αυτοκινήτου. Η στάνταρ λειτουργία είναι η υβριδική, με στόχο να γίνει η καλύτερη δυνατή χρήση της τεχνολογίας για χαμηλούς ρύπους και χαμηλή κατανάλωση. Ο οδηγός όμως μπορεί να επιλέξει την αμιγώς ηλεκτρική μετακίνηση, όπου ο θερμικός κινητήρας θα επέμβει μόνο αν επιμείνουμε με το πόδι στο πάτωμα. Μάλιστα αποκλειστικά ως ηλεκτρικό μπορεί να κινηθεί σε ταχύτητες μέχρι τα 140 km/h.

Σε ένα ταξίδι όμως δεν έχει νόημα να κινηθείς ηλεκτρικά, αφού η εμβέλεια σε ρεύμα είναι πολύ μικρή. Έτσι η επιλογή Battery Hold εδώ είναι η πιο σωστή, όπου σε ένα μεγάλο βαθμό η φορτισμένη μπαταρία δεν τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, κρατώντας την ενέργεια της για μεταγενέστερη χρήση εντός πόλης. Και έχουμε και την επιλογή Batter Charge, όπου η κίνηση με τον θερμικό κινητήρα φορτίζει τη μπαταρία χωρίς να χρησιμοποιήσουμε μια πρίζα. Το κάνει πιο αργά, αλλά σε ένα μεγάλο ταξίδι μπορεί να αποθηκεύσει ένα σεβαστό ποσό ενέργειας και πρακτικά εντός πόλης να κινηθεί ηλεκτρικά ως τον τελικό προορισμό.

Πέρα από τα mode λειτουργίας, το Plug-in υβριδικό Audi Q3 δεν υπολείπεται σε άνεση και ικανότητες από τις απλές εκδόσεις βενζίνης. Αντιθέτως, είναι αισθητά πιο ισχυρό και θα προσπεράσει εν ριπή οφθαλμού, ακόμη και φορτωμένο σε ανηφόρα. Βέβαια η μπαταρία και το υβριδικό σύστημα δίνουν έξτρα βάρος στο αμάξωμα, το οποίο συνολικά ξεπερνά τα 1800 κιλά, όμως υπάρχουν και πιο σκληρές αναρτήσεις σε μια προσπάθεια να διατηρηθεί μια ισορροπία και στιβαρότητα στις στροφές. Παρόλα αυτά το αυτοκίνητο δε θα νιώσει καθόλου άβολα στρίβοντας, ακόμη και υπό έντονη πίεση.

Το τιμόνι είναι σαφές, με περισσότερο feedback από όσο προστάζει ο χαρακτήρας του μοντέλου, ενώ καλό σε αίσθηση είναι και το αυτόματο κιβώτιο S tronic, το οποίο μάλιστα εδώ είναι 6 σχέσεων και όχι 7 όπως στις απλές εκδόσεις βενζίνης. Φυσικά εξαιρετική είναι και η συνολική ηχομόνωση, τόσο από τον αέρα και την κύλιση όσο και από τον κινητήρα, αφού το υβριδικό σύστημα φροντίζει σε συνθήκες μικρού φορτίου να αποκόβει τον βενζινοκινητήρα όσο γίνεται περισσότερο.

Audi Q3 45 TFSI eΤεχνικά χαρακτηριστικά Audi Q3 45 TFSI e S Line

  • Κυβισμός: 1.395 cc
  • Ισχύς βενζινοκινητήρα: 150 ps/5.000-6.000 rpm
  • Συνδυαστική ισχύς: 245 ps
  • Ροπή θερμικού κινητήρα: 250 Nm/1.550-3.500 rpm
  • Συνδυαστική ροπή: 400 Nm
  • 0-100 km/h: 7,3 sec
  • Τελική ταχύτητα: 210 km/h
  • Μέση κατανάλωση*: 2,0-1,6 lt/100km
  • Εκπομπές CO2*: 39 g/km
  • Βάρος: 1.815 kg
  • Ρεζερβουάρ: 45 lt
  • Χώρος αποσκευών: 380 lt

*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP

Αρχική τιμή Audi Q3 45 TFSI e 245ps: 47.750€

Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής (έκδοση S Line): 52.550€

Δείτε τη video-δοκιμή:

Φωτογραφίες

Photo © Γιώργος Καραγιωργάκης

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
8.5
Ποιότητα
9.2
Εσωτερικό
8.8
Επιδόσεις
9.3
Οδική συμπεριφορά
8.5
Σχέση ποιότητας - τιμής
8.2
audi-q3-45-tfsi-eΣυνοψίζοντας, το Q3 Plug-in Hybrid αποτελεί σήμερα την ασφαλή επιλογή για όσους ζητούν ένα premium μοντέλο με τα καλά της ηλεκτροκίνησης και χωρίς τους περιορισμούς της. Βεβαίως θα πρέπει να υπάρχει πάντα η δυνατότητα φόρτισης, ενώ η επιλογή του ως εταιρικό όχημα μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη. Προφανώς και είναι ένα ακριβό αυτοκίνητο, όμως για όλα προσφέρει η τιμή του θα θεωρηθεί λογική. Έχει επιδόσεις, χώρους για πέντε ενήλικες και βεβαίως ασυναγώνιστα χαμηλή κατανάλωση!