Το Sportage αλλάζει ολόκληρη την εικόνα της Kia και κάνει ένα “level up” σε όλους τους τομείς!

Αυτή είναι η 5η γενιά Sportage, ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε στην Ευρώπη, ωστόσο κυκλοφορεί έτσι ίδιο σε όλο τον κόσμο. Σε ένα βαθμό λοιπόν οι σχεδιαστές φρόντισαν να είναι αρεστό σε οδηγούς διαφορετικής κουλτούρας. Η έκδοση της δοκιμής μας είναι η GT Line, η πλουσιότερη ως προς τον εξοπλισμό, η οποία και έχει κάποιες πιο σπορ σχεδιαστικές λεπτομέρειες, συμπεριλαμβανομένου λεπτομερειών σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα και των μεγάλων ζαντών 19 ιντσών.

Ίσως το πιο χαρακτηριστικό σχεδιαστικό στοιχείο στο νέο Sportage είναι ολόκληρο το εμπρός μέρος που συνθέτει μια εικόνα που γενικότερα δεν έχουμε συνηθίσει και βεβαίως δε βρίσκουμε σε κανένα άλλο Kia. Ξεχωρίζουν τα ιδιαίτερα φώτα με τα LED ημέρας σε σχήμα boomerang. Ανάμεσα τους βρίσκεται μια μεγάλη κυψελωτή μάσκα, ανοιχτή σχεδόν από άκρη σε άκρη παρέχοντας ψύξη όπου χρειάζεται.

Kia Sportage
photo: Βαγγέλης Παμπούκης | automoto.com.gr

Τα κυρίως φώτα είναι καλά κρυμμένα στα εμπρός άκρα, πρακτικά στο εσωτερικό της γωνίας που σχηματίζουν τα LED, δίνοντας έτσι μια φουτουριστική όψη. Στο πλάι το Sportage είναι επίσης ιδιαίτερο σχεδιαστικό, με απλές γραμμές στις μεγάλες επιφάνειες. Ωστόσο, το μάτι πέφτει στη γραμμή των παραθύρων που είναι σχετικά ψηλά για SUV και προς τα πίσω σχηματίζει ένα νοητό “Ζ”. Στο πίσω μέρος, επίσης η εικόνα δε συμβαδίζει με τα συνηθισμένα και θυμίζει έντονα την ηλεκτρική ναυαρχίδα της Kia, το EV6 και αυτό χάρη στις μεγάλες επιφάνειες και αυτό το γωνιώδες τμήμα κάτω από παρμπρίζ. Επίσης τα πίσω φώτα είναι ξεχωριστά και σε κάπως ακανόνιστο σχήμα, τα οποία ενώνονται νοητά με ένα μαύρο φιλέτο.

Μοντέρνο εσωτερικό

Το ίδιο φουτουριστικό δείχνει εκ πρώτης και το εσωτερικό στο Sportage, με ένα ταμπλό που σταδιακά θα δούμε και σε άλλα μοντέλα Kia. Υπάρχει μια ενιαία γυάλινη κυρτή επιφάνεια και περιλαμβάνει δύο οθόνες 12,3’’ η κάθε μία. Μία για τον πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα infotainment, ωστόσο αυτή η εικόνα δεν είναι ίδια σε όλα τα Sportage. Η βασική έκδοση έχει μικρότερες οθόνες όπου και εκεί χάνεται η hi-tech εικόνα που βρίσκουμε στα πλουσιότερα Sportage.

H οθόνη για το infotainment είναι αφής, έχει ωραία γραφικά αλλά και ελληνικά στο menu. Πέρα από τα τυπικά όμως έχει και μια σειρά λειτουργιών που θα φανούν χρήσιμα σε πολλούς. Λειτουργίες όπως τα διαφορετικά προφίλ χρηστών, όπου ο κάθε οδηγός αποθηκεύει τις προσωπικές του ρυθμίσεις, το Valet mode που ενεργοποιείται από το κινητό μας για όταν θα αφήσουμε το αυτοκίνητο σε κάποιον παρκαδόρο αλλά και η ήσυχη λειτουργία που απενεργοποιεί τα πίσω ηχεία και βάζει όριο ήχου στα εμπρός για όταν θα κοιμάται πίσω ένα παιδί για παράδειγμα. Ακόμη υπάρχει δυνατότητα να αποθηκεύουμε φωνητικές σημειώσεις αλλά και να βρίσκουμε εξουσιοδοτημένα service της Kia μέσω του συστήματος πλοήγησης.

Πιο χαμηλά στην κονσόλα, υπάρχει μια τρίτη οθόνη. Πρακτικά είναι μια διαμορφώσιμη επιφάνεια αφής όπου υπάρχουν διαφορετικές απεικονίσεις για το σύστημα κλιματισμού ή για τα χειριστήρια του ραδιοφώνου και βεβαίως για την ένταση στο ηχοσύστημα. Ο πίνακας οργάνων είναι μέρος του μεγάλου επάνω κυρτού πάνελ, όπως άλλωστε συναντούμε όλο και περισσότερο στα καινούρια αυτοκίνητα. Για τα όργανα έχουμε μια σειρά από τέσσερις απεικονίσεις, οι τρεις από τις οποίες μπορούν να συνδέονται και με τα αντίστοιχα προφίλ οδήγησης Eco, Normal και βεβαίως Sport. Τα γραφικά είναι χορταστικά και σε ωραίους χρωματισμούς που ταιριάζουν στο συνολικό hi-tech ύφος της καμπίνας.

Η ξεχωριστή σχεδίαση συνεχίζονται και στην κεντρική κονσόλα όπου υπερισχύει ένα μεγάλο περιστροφικό χειριστήριο για το κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτή είναι η έκδοση με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και αντί για τον κλασικό επιλογέα, υπάρχει ένας περιστροφικός διακόπτης που πέρα από την διαφορετική σχεδίαση απελευθερώνει χώρο. Πιο πίσω υπάρχει και ένα μικρότερο περιστροφικό χειριστήριο για την επιλογή των προφίλ οδήγησης, μαζί και κάποια άλλα μπουτόν για διάφορες άλλες λειτουργίες όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι που έχει το αυτοκίνητο της δοκιμής.

Οι θήκες είναι άφθονες, με την κεντρική να διαμορφώνεται και σε ποτηροθήκες πατώντας ένα μπουτόν. Το υποβραχιόνιο είναι άνετο, ενώ μπροστά στην κονσόλα έχουμε μια κρυφή θήκη και θύρες 12V, USB A και USB C. Η συνολική ποιότητα είναι πολύ καλή σχεδόν σε όλα τα σημεία, με μαλακά υλικά στα ψηλότερα μέρη της καμπίνας.

Διαθέσιμοι χώροι

Στις πίσω θέσεις ενήλικες επιβάτες θα καθίσουν χωρίς απολύτως κανένα θέμα, έχοντας στη διάθεση τους αρκετές ευκολίες. Όπως για παράδειγμα ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης, έναν γάτζο και τσέπη στην πλάτη του εμπρός καθίσματος, θύρες USB C επίσης στις πλάτες των καθισμάτων αλλά και ένα εμπρός προσκέφαλο με μια βάση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με διάφορους τρόπους. Το συνολικό πλάτος στις πίσω θέσεις είναι ικανοποιητικό και τρεις ενήλικες θα καθίσουν άνετα για σύντομες μετακινήσεις.

Ο χώρος αποσκευών στο Sportage είναι στα 562 λίτρα, τιμή αρκετά καλή για την κατηγορία. Υπάρχει συρόμενο κάλυμμα αντί για σταθερή εταζέρα, ενώ τα καθίσματα αναδιπλώνουν αυτόματα τραβώντας δυο μοχλούς απευθείας από τον χώρο φόρτωσης. Ωστόσο, δεν υπάρχει μεταβαλλόμενο δάπεδο και φυσικά από κάτω δεν έχουμε ούτε ρεζέρβα. Στη θέση της είναι η μπαταρία του ήπια υβριδικού συστήματος.

Αποκλειστικά 1.6 turbo με λίγο ή πολύ υβριδικό

Όλα τα Sportage είναι εξηλεκτρισμένα, πρακτικά σε τρία στάδια: ήπια υβριδικά, πλήρως υβριδικά και plug-in υβριδικά. Επίσης όλα τα Sportage έχουν κινητήρα 1600 κ.εκ., ασχέτως αν είναι βενζίνη ή πετρέλαιο ή πλήρως υβριδικά ή plug-in υβριδικά και… το σημαντικότερα όλες αυτές οι εκδόσεις έχουν τη δυνατότητα επιλογής με κίνηση σε 2 ή σε 4 τροχούς. Με μοναδική εξαίρεση το Plug-In που έρχεται μόνο ως τετρακίνητο. Πρακτικά όλα αυτά συνθέτουν μια τεράστια γκάμα επιλογών που θα ταιριάξουν σε όλα τα γούστα.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι η ήπια υβριδική έκδοση βενζίνης, η ισχυρότερη εκ των δύο με 180 ίππους (η βασική αποδίδει 150). Εδώ έχουμε κίνηση στους εμπρός τροχούς και αυτόματο κιβώτιο 7 ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Όσον αφορά στις επιδόσεις, οι 180 ίπποι είναι η χρυσή τομή στη γκάμα του Sportage, κατά την άποψη μας, που σε συνδυασμό με τα 265 Nm ροπής προσφέρουν ένα ικανοποιητικό μείγμα επιδόσεων και καλής κατανάλωσης. Βέβαια τα 6,7 λτ. που δηλώνει η Kia ως μέση κατανάλωση είναι μάλλον δύσκολο νούμερο για να το πετύχεις κάποιος και στην πράξη, αφού στα χέρια μας το μοντέλο έδειξε οριακά τιμές μέσης κατανάλωσης στα 8,0 λτ/100 χλμ.

Kia Sportage
photo: Βαγγέλης Παμπούκης | automoto.com.gr

Υψηλό νούμερο για υβριδικό αυτοκίνητο ίσως σκεφτούν κάποιοι, ωστόσο αυτό το Sportage είναι ήπια υβριδικό που σημαίνει ότι δε μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά. Αυτό που προσφέρει η τεχνολογία είναι μια μορφή υποβοήθησης στις εκκινήσεις και τις επιταχύνσεις, αλλά και η δυνατότητα να κόβει τον θερμικό κινητήρα στο ρολάρισμα υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Ο οδηγός θα νιώσει ένα ανεπαίσθητο φρενάρισμα όταν αφήσει το πόδι του τελείως από το γκάζι, κι αυτό λόγω της αναγέννησης που γίνεται. Το ίδιο ήπια υβριδικό σύστημα έχει και το diesel μοντέλο, ενώ όσοι ζητούν κάτι περισσότερο μπορούν πάντα να επιλέξουν το πλήρως αυτοφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο.

Οδική συμπεριφορά

Τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του Kia Sportage έχουν να κάνουν με την ανάρτηση, η οποία βεβαίως έχει γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πίσω πολλαπλούς συνδέσμους. Κάτι που δε βλέπουμε πλέον σε αρκετά αυτοκίνητα, αφού αρκετές μάρκες υιοθετούν πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Η ανεξάρτητη ανάρτηση όμως δίνει μια πιο premium αίσθηση στο δρόμο που θα την απολαύσουν κυρίως οι πίσω επιβάτες.

Ως προς τη συνολική αίσθηση, το Sportage είναι… όπως δηλώνει και το όνομα του, αρκετά σπορ σε αίσθηση. Έχει ελαφρώς πιο σκληρή ανάρτηση από το αναμενόμενο, κάτι που θα εκτιμηθεί σχεδόν σε όλες τις συνθήκες. Ειδικά όμως στις στροφές και στον αυτοκινητόδρομο, αποκτά μια στιβαρή αίσθηση που παρά τον όγκο του παρέχει αμεσότητα στους χειρισμούς και σιγουριά στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.

Αν χρειαστεί να πάμε εκτός δρόμου, το μοντέλο θα πάει όσο του επιτρέπουν τα ασφάλτινα ελαστικά του και η απόσταση των 17 εκ. από το έδαφος. Για πιο extreme καταστάσεις, οι τετρακίνητες εκδόσεις… πέρα από την τετρακίνηση… έχουν και προγράμματα οδήγησης για χρήση σε διάφορα τερέν. Δικίνητα και τετρακίνητα μοντέλα πάντως έχουν ως στάνταρ και ένα σύστημα υποβοήθησης σε απότομη κατηφόρα.

Kia Sportage
photo: Βαγγέλης Παμπούκης | automoto.com.gr

5 αστέρια στην ασφάλεια

Το Sportage αξιολογήθηκε το 2022 από τον EuroNCAP και πήρε βαθμολογία 5 αστεριών με απόδοση 87% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 86% στην προστασία παιδιών και 72% στα επιμέρους συστήματα ασφάλειας. Όλες οι εκδόσεις έχουν ως στάνταρ 7 αερόσακους συμπεριλαμβανομένου ενός ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, ενώ στάνταρ είναι συστήματα όπως η διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας με επέμβαση στο τιμόνι, το αυτόματο φρενάρισμα μετά από σύγκρουση για αποφυγή πολλαπλών συγκρούσεων, αλλά και αυτόματο φρενάρισμα για αποφυγή σύγκρουσης με αυτοκίνητα, πεζούς ή ποδηλάτες.

Εκδόσεις & Τιμές

Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τα Dynamic, Titanium και GT Line όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Όλα έχουν αυτόματο κλιματισμό δύο ζωνών, αεραγωγούς στα πίσω καθίσματα, επιλέξιμα προφίλ οδήγησης, τις δύο ψηφιακές οθόνες στο ταμπλό αλλά ξεκινώντας από τις 8 ίντσες, και ζάντες αλουμινίου 17, 18 ή 19 ιντσών όπως εδώ. Και με όλα αυτά, το Sportage ξεκινά από 31.190 ευρώ, στην έκδοση βενζίνης με 150 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κυβισμός: 1598 cc
  • Ισχύς: 180 ps/5500 rpm
  • Ροπή: 265 Nm/1500-4500 rpm
  • 0-100 km/h: 8,8 sec
  • Τελική ταχύτητα: 201 km/h
  • Μικτή κατανάλωση*: 6,6 lt/100km
  • Εκπομπές CO2*: 142-151 g/km
  • Βάρος: 1580 kg
  • Ρεζερβουάρ: 54 lt
  • Χώρος αποσκευών: 562 lt
  • Απόσταση από το έδαφος: 170 mm
  • Γωνίες (προσέγγισης / φυγής / ράμπας): 17,0 / 26,4 / 16,7 μοίρες
  • Εργοστάσιο κατασκευής: Ζιλίνα, Σλοβακία

*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP, τιμές από-εώς ανάλογα με την έκδοση.

Αρχική τιμή Kia Sportage 1.6T 150ps 2WD 48V Dynamic: 31.190€

Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.6T 180ps 7-DCT GT Line: 39.990€

Δείτε τη video-δοκιμή του Kia Sportage

 

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
8.5
Ποιότητα
9
Εσωτερικό
9
Επιδόσεις
8
Οδική συμπεριφορά
8.5
Οικονομία
7
Σχέση ποιότητας - τιμής
8
kia-sportage-2Δίχως αμφιβολία το Sportage αποτελεί σήμερα μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία, με μία τεράστια γκάμα επιλογών για τους υποψήφιους αγοραστές. Ωστόσο, οι πιο οικονομικές επιλογές στη γκάμα χάνουν μέρος από τη hi-tech αίγλη των πλουσιότερων, καθώς απουσιάζουν οι μεγάλες οθόνες στο ταμπλό και το πάνελ αφής του κλιματισμού. Αν και η σημαντικότερη έλλειψη για πολλούς θα είναι η ρεζέρβα.