Δοκιμή Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110hp

Αυτό είναι το C4 Cactus, το πιο ριζοσπαστικό μοντέλο στη γκάμα της Citroen. Κυκλοφόρησε στην πρώτη γενιά πριν από περίπου 4 χρόνια και αμέσως ξεχώρισε με το στυλ του. Οδηγούμε την έκδοση βενζίνης με τον 1200 turbo κινητήρα 110 ίππων.

Η δεύτερη γενιά του Citroen C4 Cactus πήγε τη σχεδίαση του ένα βήμα παραπέρα, έφερε κάποιες αναβαθμίσεις αλλά άφησε και πολλά από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που αγαπήσαμε αλλά και μισήσαμε στην πρώτη γενιά. Η έκδοση της δοκιμής μας είναι με κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων turbo, ισχύος 110 ίππων. Ο κινητήρας αυτός είναι προδιαγραφών Euro 6.2 και ακολουθεί τα νέα πρότυπα WLTP. Παραμένει 3-κύλινδρος turbo με μικρές αναβαθμίσεις και κυρίως με την προσθήκη ενός 6τάχυτου κιβωτίου.

Στο δρόμο, το βενζινοκίνητο C4 Cactus με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο δεν διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με πριν. Πέρα από την 6η σχέση, η λίγο πιο αραιή κλιμάκωση στο κιβώτιο έχει ως αποτέλεσμα τις ελαφρώς υποδεέστερες επιδόσεις, αλλά η διαφορά δεν είναι αισθητή στον οδηγό. Στο σημαντικό κομμάτι της κατανάλωσης, το Cactus 1,2 των 110 ίππων έδειξε νούμερα γύρω στα 7,0 λτ/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι στα 108 γρ/χλμ.

Citroen C4 Cactus

Ταξιδεύοντας, το C4 Cactus παρέχει εξαιρετική άνεση και αυτό εν μέρη οφείλεται στη νέα ανάρτηση με υδραυλικά στοπ στα αμορτισέρ. Αυτό που κάνει η πρωτοποριακή ανάρτηση είναι να απορροφά ακόμη περισσότερους κραδασμούς, κάτι που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα στους ελληνικούς δρόμους. Σε στροφές υπάρχουν κάποιες κλίσεις στο αμάξωμα, χωρίς ωστόσο να τρομάζουν, ενώ το τιμόνι παρέχει μέτρια πληροφόρηση. Αυτό σημαίνει πως το αυτοκίνητο δε θα νιώσει και ιδιαίτερα άνετα αν ο οδηγός του αποφασίσει να κινηθεί με σπορ διαθέσεις. Το κράτημα από την άλλη, είναι εξαιρετικό και η συμπεριφορά του φιλική και προβλέψιμη.

Πιο άνετο εσωτερικό

Στο εσωτερικό, η δεύτερη γενιά του C4 Cactus είναι πιο ευρύχωρη, ενώ έχει και νέα φαρδιά καθίσματα με μαλακά υλικά. Η εικόνα παραμένει απέριττη και ωραία στο μάτι, αν και σε κάποιους ίσως δεν αρέσει η ιδέα της παντελούς έλλειψης διακοπτών. Όλα γίνονται μέσα από μια οθόνη αφής στο ταμπλό. Αυτή ωστόσο χρειάζεται μια μικρή εξοικείωση πριν την πρώτη σας βόλτα. Πίσω οι χώροι έχουν βελτιωθεί σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά και τρεις ενήλικες θα καθίσουν πιο αναπαυτικά από ότι πριν. Τα πίσω παράθυρα συνεχίζουν και ανοίγουν μόνο σε ανάκληση, θυμίζοντας 3θυρα αυτοκίνητα μιας άλλης εποχής. Ο χώρος φόρτωσης έχει όγκο 348 λίτρα και μπορεί να αυξηθεί με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Συνοψίζοντας για το C4 Cactus

Χωρίς αμφιβολία, είναι ένα ποιοτικό και φιλικό αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις. Έχει ικανοποιητικούς χώρους και σχεδίαση που το καθιστά μοναδικό στην κατηγορία. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά που δε μας άρεσαν ανήκει το γεγονός ότι δεν υπάρχει στροφόμετρο, τα πίσω παράθυρα δεν ανοίγουν, ενώ εσωτερικά οι πόρτες έχουν σκληρά πλαστικά. Βεβαίως υπάρχουν και αρκετά θετικά στοιχεία, όπως η νέα και πιο διακριτική σχεδίαση των Airbumps, οι μικροί θύλακες με αέρα στις πόρτες και στους προφυλακτήρες που προστατεύουν το Cactus από μικροεπαφές. Πολύ θετικό είναι επίσης το ότι επιτέλους η Citroen τοποθέτησε 6-τάχυτο κιβώτιο στην έκδοση βενζίνης με 110 ίππους. Τέλος, η νέου τύπου ανάρτηση είναι ιδανική για μετακινήσεις στην Ελλάδα, προσφέροντας σημαντικά αναβαθμισμένη άνεση. Είναι διαθέσιμη ως στάνταρ εξοπλισμός σε όλες τις εκδόσεις πλην της βασικής.

Πόσο κοστίζει;

Όσο για τις τιμές, η έκδοση 1,2 βενζίνης Turbo με 110 ίππους ξεκινά από 16.840, ενώ η πλούσια έκδοση SHINE της δοκιμής μας κοστίζει 20.250 ευρώ.

Δείτε ακόμη:

Δοκιμή: Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100ps | Vlog

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
8
Ποιότητα
8
Εσωτερικό
7
Επιδόσεις
8.5
Οδική συμπεριφορά
8
Σχέση ποιότητας-τιμής
8
driven-citroen-c4-cactus-bvm6Συνοψίζοντας, το C4 Cactus είναι ένα ποιοτικό και φιλικό αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις. Έχει ικανοποιητικούς χώρους και ξεχωριστή σχεδίαση. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά που δε μας άρεσαν ανήκει η απουσία στροφόμετρου, τα μη ανοιγόμενα πίσω παράθυρα και τα σκληρά πλαστικά στις πόρτες. Στα θετικά, επιτέλους η συγκεκριμένη έκδοση απέκτησε 6-άρι κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η νέου τύπου ανάρτηση είναι ιδανική για μετακινήσεις στην Ελλάδα.