Αυτό είναι το i30 N, μακράν το πιο διασκεδαστικό αυτοκίνητο στη γκάμα της Hyundai, τουλάχιστον μέχρι σήμερα. Κι αυτό γιατί είναι ένα καθαρόαιμο hot-hatch και μάλιστα αρκετά σκληροπυρηνικό. Το i30 N τοποθετείται απέναντι στην ελίτ της κατηγορίας και αυτοκίνητα όπως τα Golf GTI Performance, Leon Cupra και Civic Type R. Είναι όμως το κορεάτικο μοντέλο σε θέση να ανταγωνιστεί πραγματικά αυτά τα θρυλικά hot-hatch;
Το φθηνότερο hot-hatch της αγοράς
Το Hyundai i30 N είναι το πιο φθηνό hot-hatch σήμερα στην αγορά. Κι αυτό γιατί ξεκινά από τις 27.000 ευρώ στη βασική έκδοση των 250 ίππων. H έκδοση της δοκιμής μας είναι η i30 N Performance, που εκτός από αυτό το αποκλειστικό γαλάζιο χρώμα, αποδίδει 275 ίππους, έχει 19 άρες ζάντες αλουμινίου αντί για 18άρες και ειδικά εξελιγμένα ελαστικά Pirelli P Zero. Ακόμη έχει μεγαλύτερα εμπρός φρένα, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, πίσω μπάρα θόλων και πιο σπορ εξάτμιση. Η έκδοση Performance με όλα αυτά αλλά και τους +25 ίππους κοστίζει 28.750 ευρώ, που και πάλι είναι πολύ λίγα αν αναλογιστούμε τα όσα πραγματικά προσφέρει.
Φτιαγμένο να ξεχωρίζει
Εκ πρώτης το πιο συναρπαστικό πράγμα στο i30 N Performance είναι ο ήχος της εξάτμισης. Στο πιο σπορ setup ο ήχος είναι τέτοιος που πραγματικά σε κάνει να χαμογελάς και να οδηγείς με τα παράθυρα ανοιχτά ακόμη και μέσα στο καταχείμωνο. Κάτω από το καπό υπάρχει ένας 2-λιτρος κινητήρας και ένα μεγάλο turbo. Στην έκδοση Performance αποδίδει 275 ίππους και 353 Nm ροπής στις 1.450 σ.α.λ. Η επιτάχυνση 0-100 km/h γίνεται σε 6,1 δευτερόλεπτα, ενώ υπάρχει και σύστημα launch control για να είναι η κάθε προσπάθεια το ίδιο αποτελεσματική. Μάλιστα, προκειμένου να αντέξει στη σκληρή χρήση, το i30 N έχει ενισχυμένο συμπλέκτη και ένα ειδικά ρυθμισμένο κιβώτιο ταχυτήτων με short shift.
Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο είναι μια εξελιγμένη εκδοχή του γνωστού i30. Έχει εμπρός μια νέα μάσκα και έναν ωραίο σπορ προφυλακτήρα με σπλίτερ και μεγάλους αεραγωγούς. Στο πλάι υπάρχουν κανάλια που κατευθύνουν τη ροή του αέρα γύρω από το αμάξωμα, αλλά και πλευρικά μαρσπιέ που κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει ακόμη πιο επιθετικό. Πίσω υπάρχουν κάποια διακριτικά αεροτομάκια στα φτερά αλλά και μια αεροτομή οροφής που αρμόζει σε ένα hot-hatch. Πιο κάτω υπάρχει επίσης διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρας, εμφανώς πιο σπορ.
Στο εσωτερικό του i30 N
Στην καμπίνα, παρά το ειδικό της έκδοσης τα πράγματα δε διαφοροποιούνται και τόσο σε σύγκριση με ένα απλό Hyundai i30. Αυτό σημαίνει πως δεν υπάρχει κάτι το ξεχωριστό, ενώ η σχεδίαση είναι καλή και προσεγμένη χωρίς να βγάζει μάτι. Βεβαίως η έκδοση i30 N έχει μπάκετ καθίσματα που αγκαλιάζουν σφιχτά το σώμα, πιο σπορ σχεδίασης τιμόνι και πίνακα οργάνων με shift light, διαφορετικό επιλογέα και βεβαίως κατάμαυρο διάκοσμο.
Στο δρόμο με το i30 N
Αυτό που κάνει το hot-hatch της Hyundai ξεχωριστό είναι η δυνατότητα παραμετροποίησης όλων των οδηγικών χαρακτηριστικών. Μέσα από την οθόνη αφής στο ταμπλό, ο οδηγός μπορεί να αλλάξει τις ρυθμίσεις για τον κινητήρα, το τιμόνι, τις αναρτήσεις, την εξάτμιση, το μπλόκε διαφορικό (ηλεκτρονικό), το σύστημα Rev Matching, επιλέγοντας ανά περίπτωση ανάμεσα σε Normal, Sport & Sport+. Βέβαια ο διακόπτης “Ν” στο τιμόνι, με μία κίνηση θέτει όλες τις ρυθμίσεις στη πιο σπορ δυνατή επιλογή, για να μη χάνουμε χρόνο με κάθε μία ρύθμιση ξεχωριστά.
Οδηγικά, αυτό που εισπράττει αμέσως ο οδηγός είναι το γρήγορο σε αίσθηση τιμόνι. Επίσης ο επιλογέας ταχυτήτων είναι βαρύς σε αίσθηση και στιβαρός, ενώ έχει μικρές διαδρομές που διασχίζει με απόλυτη ακρίβεια. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι το Rev Matching όταν είσαι στο N Mode, που κάνει αυτό ακριβώς που λέει. Στο κατέβασμα σχέσεων ανεβάζει στιγμιαία τις στροφές του κινητήρα για να μη στραμπουλάμε τα πόδια μας στο “μύτι-τακούνι”.
Στις στροφές, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό δείχνει να δουλεύει καλά και αποτελεσματικά και αν επιμείνεις στο γκάζι, ο εσωτερικός τροχός φρενάρεται, βάζοντας το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου μέσα στη στροφή. Και βεβαίως οι επιδόσεις είναι τέτοιες που αφήνουν μόνο θετικές εντυπώσεις, αφού κατατάσσουν το i30 N ανάμεσα στα ταχύτερα μπροσθιοκίνητα αυτοκίνητα της κατηγορίας.