Το νέο Volkswagen Golf όγδοης γενιάς ξεκινά την πορεία του στην Ελλάδα. Το οδηγούμε σε μια γνωριμία αστραπή, από τη Θεσσαλονίκη στα Ιωάννινα και πίσω.

Το Volkswagen Golf είναι δίχως αμφιβολία το πιο επιτυχημένο ευρωπαϊκό μοντέλο όλων των εποχών, με περισσότερες από 35 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο! Τώρα επέστρεψε στην όγδοη του γενιά και είναι πλήρως εναρμονισμένο με τα πρότυπα της ψηφιακής εποχής. Το νέο μοντέλο είναι διασυνδεμένο, «έξυπνο» και εξηλεκτρισμένο, όντας ταυτόχρονα το πιο εξελιγμένο Golf όλων των εποχών.

Η νέα γενιά βασίζεται στην πιο πρόσφατη έκδοση της πλατφόρμας MQB. Από πλευράς διαστάσεων διατηρεί τις κόμπακτ αναλογίες του με μήκος 4.284 χλστ., πλάτος 1.789 χλστ. και ύψος 1.456 χλστ. Το μεταξόνιο είναι στα 2.636 χλστ., ενώ η βελτιωμένη αεροδυναμική δείχνει πως κάθε σημείο του αμαξώματος έχει επανασχεδιαστεί ώστε η μετωπική επιφάνεια να μειωθεί στα 2,21 τ.μ. και ο συντελεστής οπισθέλκουσας στο εντυπωσιακό 0,275.

Volkswagen Golf 8

Πλήρως ψηφιακό το εσωτερικό του Golf

Στο εσωτερικό του νέου Golf κυριαρχεί ένας ψηφιακός νέος κόσμος. Τα νέα όργανα και τα συστήματα πολυμέσων ενώνονται σε ένα ψηφιακό cockpit (Innovision Cockpit) που συμπληρώνεται από διακόπτες και επαφές αφής. Υπάρχουν φωνητικές εντολές (όχι όμως στα ελληνικά), ψηφιακά χειριστήρια και οθόνες ελέγχου. Η διασύνδεση διευρύνεται και με την online μονάδα OCU (online connectivity unit), η οποία στη βασική της έκδοση έχει ενσωματωμένη eSIM για υπηρεσίες We Connect και We Connect Plus.

Στην πράξη όλα αυτά όσο και εντυπωσιακά να ακούγονται, ο οδηγός χρειάζεται μια παραπάνω από καλή εξοικείωση, προκειμένου να μπορέσει και να χειριστεί τα συστήματα με ασφάλεια κατά την οδήγηση. Αυτό σημαίνει πως ακόμη και η απλή χρήση του κλιματισμού, μπορεί να αποτελέσει πρόκληση για άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, που δεν έχουν την απαραίτητη εξοικείωση με την τεχνολογία. Μάλιστα ακόμη και οι κλασικοί διακόπτες για τα φώτα αριστερά του τιμονιού, έχουν δώσει τη θέση τους σε διακόπτες αφής, ενώ νέος και μικροσκοπικός είναι ο επιλογέας τύπου joystick στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Η συνολική εικόνα βεβαίως είναι εντυπωσιακή, ειδικά το βράδυ. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) παρέχει όλες τις πληροφορίες που θα χρειαστεί ο οδηγός. Έχει υψηλή ανάλυση και καλοσχεδιασμένα γραφικά, ενώ μπορεί να παραμετροποιηθεί και κατ’ επιλογή του χρήστη.

Από την άλλη, όπως ήταν και αναμενόμενο, η ποιότητα στην καμπίνα είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία. Μάλιστα μπορεί να συγκριθεί με εσωτερικά πιο premium κατασκευαστών. Η εργονομία είναι καλή, αν εξαιρέσουμε τη δυσκολία με τις ψηφιακές οθόνες (ακόμη και η ένταση στο ηχοσύστημα γίνεται από διακόπτη αφής), ενώ βολικές είναι οι διάφορες θήκες.

Χώροι και άνεση

Σε επίπεδο άνεσης, οι χώροι θα ικανοποιήσουν για τη μετακίνηση ακόμη και πέντε ενηλίκων. Σε άμεση σύγκριση με την προηγούμενη γενιά Golf είναι σχεδόν αμετάβλητοι. Μοναδικό “μελανό” σημείο, αποτελεί η τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού στις εκδόσεις eTSI. Ένας ψηλός συνοδηγός (άνω του 1,85μ) που θα κάνει το κάθισμα πιο πίσω προκειμένου να βολευτεί, ενδέχεται να ακουμπά με τα πόδια του τη μπαταρία. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 380 λίτρα σε πλήρη διαμόρφωση καθισμάτων. Όταν πέσουν (ασύμμετρα) οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.237 λίτρα.

8 νέες εκδόσεις κινητήρων

Η γκάμα κινητήρων του νέου Gοlf περιλαμβάνει εκδόσεις βενζίνης (TSI), πετρελαίου (TDI), φυσικού αερίου (TGI), ήπιων υβριδικών (eTSI, mild hybrid) και plug-in υβριδικών (eHybrid). Όλοι οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου είναι υπερτροφοδοτούμενοι με σύστημα άμεσου ψεκασμού με αποδόσεις από 90 έως 300 ίππους. Μάλιστα, για πρώτη φορά θα είναι διαθέσιμες συνολικά οκτώ εκδόσεις κινητήρων. Οι δύο τρικύλινδροι βενζίνης αποδίδουν 90 και 110 ίππους, ενώ οι δύο ολοκαίνουργιοι τετρακύλινδροι ντίζελ αποδίδουν 115 και 150 ίππους.

Ακόμη, το νέο Golf είναι διαθέσιμο και σε πέντε υβριδικές εκδόσεις. Η ήπια υβριδική (mild hybrid) τεχνολογία 48V κάνει ντεμπούτο στη σειρά eTSI, η οποία περιλαμβάνει μία γεννήτρια-μίζα ιμάντα 48V και μία μπαταρία 48V ιόντων λιθίου. Στο νέο πρότυπο WLTP η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται περίπου 10% και η κίνηση του αυτοκινήτου γίνεται ακόμη πιο ευέλικτη και άνετη. Οι εκδόσεις eTSI είναι διαθέσιμες με ισχύ 110, 130 και 150 ίππων, ενώ με ίδια απόδοση υπάρχουν και οι κλασικοί TSI. Θα ακολουθήσουν και δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις με 204 ίππους και 245 ίππους, οι οποίες και θα πλαισιώσουν το νέο Golf GTI στην κορυφή της γκάμας.

Στο δρόμο με το νέο Golf

Η πρώτη παρουσίαση του μοντέλου στη χώρα μας έγινε στα Ιωάννινα. Παραλάβαμε από τη Θεσσαλονίκη ένα Golf TSI 150hp με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου (ACT) και 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ταξιδέψαμε αποκλειστικά σε αυτοκινητόδρομο προς τα Ιωάννινα. Όπως ήταν και αναμενόμενο, η αίσθηση του αυτοκινήτου στο δρόμο αγγίζει το επάνω άκρο της κατηγορίας, συμπεριλαμβανομένου και των premium ανταγωνιστών του. Αθόρυβο και αποστειρωμένο από τον έξω κόσμο, το νιώθεις στιβαρό και σταθερό, ακόμη και σε απαγορευμένες ταχύτητες. Εδώ το ρόλο της παίζει τόσο η προσεγμένη ηχομόνωση, όσο και η πολύ προσεγμένη αεροδυναμική.

Ο προσανατολισμός της ανάρτησης προς την άνεση δεν επηρεάζει τη σταθερότητα του αυτοκινήτου, ενώ καλό σε αίσθηση είναι και το σύστημα διεύθυνσης. Όπως συνέβαινε και στο προηγούμενης γενιάς μοντέλο, έτσι και στο “8άρι” η ανάρτηση στον πίσω άξονα διαφοροποιείται ανάλογα με την έκδοση. Αυτό σημαίνει πως και πάλι οι μικρότερες εκδόσεις έχουν πίσω ημιάκαμπτο άξονα, ενώ οι εκδόσεις 150 ίππων και άνω έχουν ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση. Ένας διαχωρισμός που ο όμιλος θα ακολουθήσει ακόμη και στο νέας γενιάς Audi A3 που θα δούμε αργότερα μέσα στο έτος.

Volkswagen Golf 8

Εκδόσεις – Τιμές

Το Volkswagen Golf διατίθεται στην Ελλάδα σε δύο πολύ πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού, τις Life και Style. Αυτές είναι άμεσα διαθέσιμες σε συνδυασμό με τους κινητήρες 1.5 TSI 130ps, 1.5 eTSI 150ps Mild Hybrid και 2.0 TDI 150ps. Θα ακολουθήσει η έκδοση 1.0 TSI 110ps, με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6-σχέσεων και τιμή από 20.500 ευρώ. Πιο αναλυτικά:

  • Gοlf 1.0 TSI 110PS Life: 20.500€
  • Gοlf 1.5 TSI ACT 130PS Life: 21.800€
  • Gοlf 1.5 TSI ACT 150PS Life: 23.850€
  • Gοlf 1.5 TSI ACT 150PS Style: 25.950€
  • Gοlf 1.5 eTSI ACT 150PS DSG Mild Hybrid Life: 25.050€
  • Gοlf 1.5 eTSI ACT 150PS DSG Mild Hybrid Style: 28.100€
  • Gοlf 2.0 TDI SCR 150PS DSG Life: 26.750€

Δείτε αναλυτικά τον εξοπλισμό των εκδόσεων εδώ.

Δείτε ακόμη:

Νέα Volkswagen Golf GTI, GTE και GTD

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
8.5
Ποιότητα
9.5
Εσωτερικό
9
Επιδόσεις
9
Οδική συμπεριφορά
8.8
Σχέση ποιότητας - τιμής
9
volkswagen-golf-8-first-driveΤο Volkswagen Golf 8ης γενιάς είναι ένα αυτοκίνητο που ανεβάζει σημαντικά τον πήχη στην κατηγορία. Αποτελεί την πρώτη χειροπιαστή ένδειξη ότι τα αυτοκίνητα μπήκαν στην ψηφιακή και εξηλεκτρισμένη εποχή, αναγκάζοντας ενδεχομένως τους πιο παραδοσιακούς οδηγούς να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Ίσως πιο δύσκολα για κάποιους μεγαλύτερης ηλικίας. Τυπικό Golf, χωρίς σχεδιαστικά πυροτεχνήματα, αναμένεται να αποτελέσει το νέο σημείο αναφοράς!