Σε αλλαγές υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης προσανατολίζεται το υπουργείο οικονομικών, προκειμένου να αποκατασταθούν οι αδικίες που σήμερα υπάρχουν στη φορολόγηση των αυτοκινήτων. Σύμφωνα με δημοσίευμα του enikonomia.gr δύο όμοια αυτοκίνητα που έχουν διαφορά λιανικής τιμής προ φόρων έστω και 1 ευρώ, το ακριβότερο κατά 1 ευρώ αλλάζει συντελεστή υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης με αποτέλεσμα να πληρώνει με το ισχύον καθεστώς φορολόγησης, αυξημένο φόρο κατά τον εκτελωνισμό του.
Για παράδειγμα, σε ένα αυτοκίνητο με αξία λιανικής τιμής προ φόρων 13.999 ευρώ το τέλος ταξινόμησης είναι 4%. Αν το ίδιο αυτοκίνητο έχει επιπλέον κάποιο αξεσουάρ στον εξοπλισμό του που ανεβάζει την προ φόρων λιανική τιμή του έστω κατά 2 ευρώ, τότε ο συντελεστής υπολογισμού του τέλους ταξινόμησής του διπλασιάζεται φτάνοντας στο 8%, με αποτέλεσμα ο εισαγωγικός δασμός να αυξάνεται, παρασέρνοντας και την αγοραστική τιμή του αυτοκινήτου.
Τα σενάρια που εξετάζονται από το οικονομικό επιτελείο είναι δύο:
Το πρώτο αφορά στην εισαγωγή νέων συντελεστών μεταξύ των ποσών, ώστε να μην διπλασιάζεται το τέλος ταξινόμησης (6% για αυτοκίνητα με λιανική τιμής προ φόρων από 14.001 έως 15.500 ευρώ, ποσοστό 12% για αυτοκίνητα από 17.001 έως 18.500 ευρώ και 20% για αυτοκίνητα από 20.001 έως 22.500 ευρώ κ.λ.π.).
Το δεύτερο έχει να κάνει με την διατήρηση των ισχυόντων συντελεστών (από 4% έως 32%), αλλά οι επιπλέον επιβαρύνσεις στην λιανική τιμή προ φόρων να αφορούν μόνο το επιπλέον ποσό πάνω από τον συντελεστή 4% που ισχύει για αυτοκίνητα μέχρι 14.000 ευρώ. Δηλαδή αν ένα αυτοκίνητο με αξία λιανικής τιμής προ φόρων 16.000 ευρώ θα πληρώνει τέλος ταξινόμησης 4% για τα 14.000 ευρώ και για τα υπόλοιπα 2000 ευρώ 8%. Για τα πιο ακριβά μοντέλα το τέλος ταξινόμησης θα υπολογίζεται με βάση το 4% για τα 14.000 ευρώ της λιανικής προ φόρων, 8% για τα επόμενα 3.000 ευρώ , 16% για τα άλλα 3.000 ευρώ, 24% για άλλα 5.000 ευρώ και 32% για το υπόλοιπο ποσό της λιανικής του προ φόρων.
Όποιο και από τα δύο σενάρια εφαρμοστεί θα υπάρξει σοβαρή μείωση στις τιμές των αυτοκινήτων προς όφελος των αγοραστών και μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για ανάκαμψη της αγοράς αυτοκινήτου. Για την ώρα πάντως το πιο πιθανό σενάριο είναι να “παγώσει” εκ νέου η αγορά στο άκουσμα μιας επικείμενης μείωσης, καθώς ποιος είναι αυτός που σκέφτεται να αγοράσει αυτοκίνητο και δε θέλει να περιμένει λίγο για να το πάρει φθηνότερα…;