Opinion: Και μη χειρότερα…

Τραγική είναι η κατάσταση στην αγορά αυτοκινήτου, αφού τελικά αυτός ο πάτος που νομίζαμε ότι πιάσαμε είναι πιο βαθιά από όσο είχαμε ποτέ φανταστεί!

Σύμφωνα με πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων το Φεβρουάριο έκαναν βουτιά -32,4%, σε σύγκριση με το Φεβρουάριο του 2015. Ωστόσο η πραγματική εικόνα είναι ακόμη χειρότερη, καθώς πολλά από τα αυτοκίνητα του Φεβρουαρίου είχαν τελωνιστεί στα τέλη του 2015.
Την τεράστια ζημιά στον κλάδο του αυτοκινήτου επηρεάζει πολύ αρνητικά και η στασιμότητα με το μέτρο της απόσυρσης. Τη μια ισχύει και την άλλη όχι, με το Υπουργείο Οικονομικών να λέει τα δικά του χωρίς ωστόσο καμία επίσημη ανακοίνωση. Είναι γεγονός ότι τουλάχιστον 8.000 υποψήφιοι αγοραστές βρίσκονται σε αδιέξοδο, οι οποίοι ενώ απέκτησαν εμπρόθεσμα δικαίωμα έκπτωσης απόσυρσης, δεν κατέστη εφικτό να εξαργυρώσουν αυτήν την απαλλαγή ως την 31η Δεκεμβρίου 2015, καθώς τα αυτοκίνητα που παρήγγειλαν αφίχθησαν μετά την 1η Ιανουαρίου.
Ανάλογες συνέπειες έχουν προκύψει και στα σχετιζόμενα δημοσιονομικά έσοδα, καθώς εκτιμάται ότι ήδη κατά το πρώτο δίμηνο του έτους η υστέρηση των εσόδων από τέλος ταξινόμησης και ΦΠΑ των καινούργιων αυτοκινήτων υπερβαίνει τα 25 εκατ. ευρώ.
Σε επίπεδο αριθμών, ο Φεβρουάριος έκλεισε με 3.310 ταξινομήσεις επιβατικών και 280 φορτηγών, ενώ ο περσινός μήνας είχε 4.894 αυτοκίνητα και 792 φορτηγά. Μιλάμε δηλαδή για μείωση 32,4% στα αυτοκίνητα και 64,6% στα φορτηγά, τη στιγμή που η αγορά της μοτοσικλέτας ανέβηκε κατά 30,2% με ταξινομήσεις 2.068 δίκυκλων άνω των 50cc.