Σε λίγο καιρό η Volvo θα αποκαλύψει το EX90 που θα αποτελέσει και την αμιγώς ηλεκτρική ναυαρχίδα στη γκάμα της μάρκας. Και όπως κάθε νέο Volvo, το EX90 θα είναι γεμάτο τεχνολογία.

Ρωτήστε οποιονδήποτε άνθρωπο στον δρόμο τι του έρχεται στο μυαλό όταν σκέφτεται τα αυτοκίνητα της Volvo και πολλοί θα απαντήσουν «ασφάλεια». Και στο νέο Volvo EX90 η μάρκα ανεβάζει τον πήχη ακόμη ψηλότερα! Το μοντέλο θα αποτελέσει την αμιγώς ηλεκτρική ναυαρχίδα των SUV για τη σουηδική μάρκα και θα αποκαλυφθεί στις 9 Νοεμβρίου. Η ασφάλεια που παρέχεται στον βασικό εξοπλισμό του EX90 θα είναι αυξημένη σε σχέση με κάθε προηγούμενο αυτοκίνητο Volvo, ενώ το μοντέλο αναμένεται να ξεχωρίσει και για την καινοτομία του.

Σύμφωνα με τη Volvo, το EX90 θα είναι η αρχή μιας νέας εποχής για τη μάρκα, που οδηγεί προς το μέλλον την κληρονομιά της στην ασφάλεια, την ποιότητα και την καινοτομία.

Τι να περιμένουμε από το νέο Volvo EX90;

Είναι ένα αυτοκίνητο που – σύμφωνα με την εταιρία – σχεδιάστηκε για να κατανοεί τόσο εμάς τους ίδιους όσο και τον χώρο που το περιβάλλει, ώστε να βοηθά να παραμείνουμε ασφαλείς εμείς, οι αγαπημένοι μας και οι άλλοι χρήστες του δρόμου. Επιπλέον, μπορεί να γίνεται πιο έξυπνο και πιο ασφαλές με την πάροδο του χρόνου, καθώς μαθαίνει από τα νέα δεδομένα και δέχεται αναβαθμίσεις.

Η τελευταία τεχνολογία ασφαλείας που ανέπτυξε η Volvo βασίζεται στην κατανόηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς, όπως προκύπτει παγίως από δεκαετίες έρευνας στην ασφάλεια. Η απόσπαση προσοχής και η κούραση είναι δεδομένα της ζωής, και ταξιδεύουν μαζί μας. Άλλωστε μπορεί να μην είμαστε πάντοτε στα καλύτερά μας για τον οποιονδήποτε λόγο. Και στην κίνηση, το να συμβεί κάτι αδιανόητο είναι θέμα μόλις λίγων δευτερολέπτων. Το EX90 έρχεται με μία «αόρατη ασπίδα ασφαλείας» που περιλαμβάνει την πιο πρόσφατη τεχνολογία στους αισθητήρες, η οποία επιτρέπει στο αυτοκίνητο να καταλαβαίνει αυτό που νιώθουμε αλλά και τον κόσμο γύρω μας.

Αισθητήρες LiDAR, κάμερες και ραντάρ υποστηρίζονται από πλατφόρμα κεντρικού υπολογιστή και λογισμικό, συνεργάζονται και δημιουργούν σε πραγματικό χρόνο μία άποψη 360 μοιρών για τον κόσμο. Το LiDAR αισθάνεται τον δρόμο μπροστά, ημέρα ή νύχτα, και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Μπορεί να δει μικρά αντικείμενα εκατοντάδες μέτρα μακριά, δημιουργώντας περισσότερο χρόνο για πληροφόρηση, δράση και αποφυγή. Οι αισθητήρες μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση έως και 20% των ατυχημάτων που έχουν ως αποτέλεσμα σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο.

Το αυτοκίνητο καταλαβαίνει όταν δεν είμαστε στα καλύτερά μας

Χρησιμοποιώντας δύο κάμερες για να εντοπιστούν πρώιμα σημάδια που δείχνουν ότι οδηγός δεν βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, το σύστημα παρατηρεί τα μοτίβα βλέμματος του οδηγού. Με τη μέτρηση του χρόνου κατά τον οποίο ο οδηγός κοιτάζει στον δρόμο εμπρός, και λαμβάνοντας υπόψη τις φυσικές αποκλίσεις, το σύστημα κατανοεί πότε τα μάτια του οδηγού, και ενδεχομένως το μυαλό του, εστιάζουν κάπου αλλού εκτός από την οδήγηση.

Μήπως ο οδηγός κοιτάζει το δρόμο για πολύ λίγο; Μπορεί να είναι μία ένδειξη απόσπασης του βλέμματος, πιθανώς διότι κοιτάζει το τηλέφωνο του. Μήπως, κοιτάζει το δρόμο πολύ; Αυτό μπορεί να είναι ένα σημάδι διανοητικής απόσπασης της προσοχής, κάτι το οποίο σημαίνει ότι ο οδηγός απορροφάται από τις σκέψεις του σε σημείο που δεν αντιλαμβάνεται αυτό που βλέπει.

Το χωρητικό τιμόνι επίσης παίζει ένα ρόλο. Ανιχνεύει εάν ο οδηγός απελευθερώνει τη λαβή του στο τιμόνι, παρακολουθώντας έτσι τη σταθερότητα των χειρισμών του. Η βοήθεια μπορεί να αρχίσει με ένα απλό σήμα προειδοποίησης που αυξάνει σε ένταση ανάλογα με τη σοβαρότητα της κατάστασης. Εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στις αυξημένες και ξεκάθαρες προειδοποιήσεις, το αυτοκίνητο μπορεί ακόμη και να σταματήσει με ασφάλεια στην άκρη του δρόμου, στέλνοντας μία προειδοποίηση στους άλλους χρήστες της οδού μέσω των φώτων αλάρμ.

Μέσα από τα «μάτια» του αυτοκινήτου

To LiDAR (Light Detection and Ranging) είναι μία μέθοδος απομακρυσμένου εντοπισμού που χρησιμοποιεί φως με τη μορφή παλμικού λέιζερ για να μετρήσει αποστάσεις με υψηλή ακρίβεια και πιστότητα. Η διαφορά που μπορεί να κάνει το LiDAR για την ασφάλεια στην πραγματική ζωή είναι αξιοσημείωτη. Η έρευνα της Volvo υποδεικνύει ότι η προσθήκη LiDAR σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να ελαττώσει τα ατυχήματα με σοβαρή έκβαση έως και 20%, καθώς και να βελτιώσει την αποφυγή σύγκρουσης έως και 9%.

Η τεχνολογία LiDAR ενσωματώνεται στην οροφή του EX90, με προοπτική τη σταδιακή γενίκευση της χρήσης της. Μπορεί να ανιχνεύσει πεζούς σε αποστάσεις έως και 250 μέτρα, καθώς και κάτι τόσο μικρό και σκουρόχρωμο όσο ένα ελαστικό πάνω σε ένα μαύρο οδόστρωμα, 120 μέτρα μπροστά. Όλα αυτά, με κίνηση σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Και καθώς δεν βασίζεται στο φως, όπως μία κάμερα, μας προσέχει ημέρα και νύχτα.

Το αυτοκίνητο όχι μόνο θα μπορεί να παρέμβει και να βοηθήσει τον οδηγό, αλλά θα έχει και μία καλύτερη κατανόηση του πότε απαιτείται αυτό και του πώς μπορεί να βοηθήσει με τον καλύτερο τρόπο. Η κατανόηση του εξωτερικού κόσμου από τα αυτοκίνητά, σε συνδυασμό με την ικανότητά τους να κατανοούν καλύτερα την προσοχή του οδηγού, αποτελούν επίσης ζωτικά τμήματα της επερχόμενης τεχνολογίας για την αυτόνομη οδήγηση.

Κανείς δε ξεχνιέται πίσω

Μία νέα λειτουργία εσωτερικών ραντάρ της Volvo σχεδιάστηκε για να λειτουργεί με όση ακρίβεια και ευαισθησία απαιτείται, ώστε να εντοπίζει τις ελάχιστες κινήσεις σε κλίμακα μικρότερη του χιλιοστού, όπως εκείνες ενός νηπίου που κοιμάται. Είναι η πρώτη τέτοια λειτουργία που καλύπτει ολόκληρο το εσωτερικό του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένου του πορτμπαγκάζ.

Το νέο αυτό σύστημα ραντάρ, που επίσης θα περιλαμβάνεται στο EX90, σχεδιάστηκε για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση μίας τραγωδίας που αποδείχτηκε σκληρή πραγματικότητα για πάρα πολλές οικογένειες. Οι στατιστικές της κυβέρνησης των ΗΠΑ δείχνουν ότι από το 1998 περισσότερα από 900 παιδιά στις Ηνωμένες Πολιτείες πέθαναν, έχοντας ξεχαστεί μέσα σε αυτοκίνητα που ανέπτυξαν υψηλές θερμοκρασίες. Είναι ιδιαίτερα λυπηρό ότι η πλειοψηφία αυτού του είδους των θανάτων συμβαίνει επειδή κάποιοι ξεχνούν ότι το παιδί τους βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο εκείνη τη στιγμή.

Η λειτουργία αυτή θα περιλαμβάνεται σταδιακά και σε άλλα μοντέλα Volvo. Βασίζεται σε αισθητήρες ενσωματωμένους στην κονσόλα οροφής, στα φώτα ανάγνωσης και στον χώρο αποσκευών του αυτοκινήτου. Αυτού καλύπτουν το εσωτερικό σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εύρος και εντοπίζουν εάν ένα παιδί ή ένα κατοικίδιο έχει απομείνει στο αυτοκίνητο, συμπεριλαμβανομένου του χώρου αποσκευών.

Κάθε φορά που θα προσπαθούμε να κλειδώσουμε το αυτοκίνητο, το σύστημα εσωτερικών ραντάρ ενεργοποιείται και προσδιορίζει εάν το αυτοκίνητό είναι κενό από ανθρώπους ή κατοικίδια, πριν επιτρέψει το κλείδωμά του. Εάν ένα μέλος της οικογένειας ή κατοικίδιο εντοπιστεί, το αυτοκίνητο θα παραμείνει ξεκλείδωτο και θα εμφανίσει στην κεντρική οθόνη του μία υπενθύμιση να ελέγξουμε την καμπίνα για επιβάτες. Το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου μπορεί να παραμείνει σε λειτουργία εάν άνθρωποι ή ζώα εντοπιστούν στην καμπίνα, ώστε να νιώθουν πιο άνετα. Αυτό μπορεί επίσης να βοηθήσει στο να μειωθεί ο κίνδυνος υποθερμίας ή θερμοπληξίας.

Διάβασε ακόμη:

Η Volvo λανσάρει αυτόνομη οδήγηση χωρίς επιτήρηση