Car of the Week: SEAT Leon 1.4 TGI

Το Leon δε χρειάζεται συστάσεις και σίγουρα είναι ένα μοντέλο που μας έχει αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις (δείτε τη δοκιμή της έκδοσης 1.2 TSI). Ωστόσο, ένα νέο Leon ήρθε για να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο και να εισχωρήσει σε μια εντελώς καινούρια κατηγορία αυτοκινήτων: αυτά των εναλλακτικών καυσίμων. Έτσι απέκτησε μια νέα έκδοση που κινείται με φυσικό αέριο CNG και βεβαίως την είχαμε στα χέρια μας για την εβδομάδα που πέρασε απολαμβάνοντας αν μη τι άλλο οικονομικότατες μετακινήσεις.

Είναι γεγονός ότι το φυσικό αέριο εξαπλώνεται στην αυτοκίνηση με γρήγορους ρυθμούς. Παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία υπάρχει εδώ και χρόνια, στην Ελλάδα τώρα ξεκινάμε και γευόμαστε αυτό τον καρπό. Έτσι προσφάτως έφτασε και στη χώρα μας η σχετική έκδοση του Leon, μιας και τα πρατήρια φυσικού αερίου είναι για την ώρα ελάχιστα και εξαπλώνονται σταδιακά. Γιατί φυσικό αέριο και όχι υγραέριο; Καταρχήν μιλάμε για δύο εντελώς διαφορετικές περιπτώσεις, τόσο τεχνικά όσο και πρακτικά. Το φυσικό αέριο αποτελείται κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό από μεθάνιο, έχει πολύ μικρή πυκνότητα και μετριέται σε κιλά, όχι σε λίτρα. Το ακόμη μεγαλύτερο πλεονέκτημα του CNG σε σχέση με τα υπόλοιπα καύσιμα είναι η αποδοτικότητα του. Για παράδειγμα 1 kg CNG αντιστοιχεί σε 1,3 lt ντίζελ ή σε 1,5 lt βενζίνης, γεγονός που προσφέρει την καλύτερη δυνατή απόδοση με το λιγότερο καύσιμο σε ποσότητα. Και βεβαίως είναι η τιμή των περίπου 0,95 ευρώ/kg που κάνει το CNG το πιο συμφέρον καύσιμο αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα εξασφαλίζοντας περίπου το μισό κόστος στις μετακινήσεις σε σχέση με έναν ίδιο κινητήρα βενζίνης.

Το SEAT Leon 1.4 TGI εφοδιάζεται με μια εξελιγμένη έκδοση του γνώριμου 1.4 TSI, ωστόσο έχει μικρότερη ισχύ στους 110 ίππους και βεβαίως όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την αεριοκίνηση. Τα σημεία που έχουν υποστεί τροποποιήσεις (εργοστασιακά εννοείται) είναι η πολλαπλή εισαγωγής, όλα τα “εντόσθια” του κινητήρα, ο καταλύτης, τα μπεκ, το turbo και ο χρονισμός ανάφλεξης. Για την αποθήκευση του CNG υπάρχουν δυο δεξαμενές χωρητικότητας 15 kg (και πίεσης 200 bar), οι οποίες βρίσκονται κάτω από το δάπεδο των αποσκευών, μειώνοντας το από τα 380 στα 275lt. Βεβαίως υπάρχει και ρεζερβουάρ βενζίνης 50 lt και ο κινητήρας μπορεί να λειτουργήησει κανονικά με βενζίνη, τόσο σε περιπτώσεις χαμηλών θερμοκρασιών όσο και σε περίπτωση εξάντλησης των αποθεμάτων CNG. Η συνδυαστική αυτονομία του Leon 1.4 TGI είναι 800 km, τα 300 περίπου εκ των οποίων μπορεί να διανύσει αποκλειστικά με το φυσικό αέριο. Όλο το σύστημα CNG μαζί με τη δεξαμενή ζυγίζει 150 kg.

Στο δρόμο, το Leon 1.4 TGI δεν έχει καμία αισθητή διαφορά από το 1.4 TSI. Ωστόσο, οι τιμές κατανάλωσης είναι δραματικά χαμηλότερες με τη SEAT να ανακοινώνει 3,5 kg/100km (εμείς είδαμε σταθερά 4,5 kg/100km καθ όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας). Από πλευράς επιδόσεων, το Leon TGI μπορεί να είναι ελαφρώς πιο αργό από ένα Leon 1.4 TSI, ωστόσο δεν παύει να εκπλήσσει ευχάριστα με τον τρόπο που κινείται και τις ρεπρίζ του. Το επιπλέον βάρος δεν επηρεάζει την ήδη εξαιρετική συμπεριφορά του και ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του πλαισίου. Όσον αφορά στη χρήση του, εκτός από τους δυο διαφορετικούς δείκτες καυσίμου στο ταμπλό, ο οδηγός δε θα αντιληφθεί καμία αλλαγή ανάμεσα στα δυο καύσιμα και βεβαίως δεν απαιτείται καμία ενέργεια από πλευράς του. Ο ανεφοδιασμός γίνεται εύκολα από το αντίστοιχο στόμιο, όμορφα ενσωματωμένο δίπλα στο στόμιο της βενζίνης.

Με άλλα λόγια λέμε ένα τεράστιο “ΝΑΙ” στο SEAT Leon 1.4 TGI. Είναι χωρίς αμφιβολία το hatcback της κρίσης που καταφέρνει και προσφέρει τόσα πολλά σε ένα ελκυστικό αμάξωμα με υψηλή τεχνολογία και εξαιρετική αίσθηση στην οδήγηση. Με 19.650 ευρώ (ή 18.690 με απόσυρση) αποκλειστικά στο επίπεδο εξοπλισμού Style είναι κατά 1.800 ευρώ ακριβότερο από το Leon 1.4 TSI 125ps και κατά 100 ευρώ ακριβότερο από την αντίστοιχη έκδοση 1.6 TDI 105ps. Διαφορά που θα υπερκαλύψει εύκολα στα πρώτα χρόνια χρήσης μιας και προσφέρει το μισό κόστος κίνησης από το 1.4 TSI και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.395
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 110/4.800
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 20,5/1.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 10,9
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 194
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 3,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 94
Βάρος (κιλά): 1.359

Δείτε ακόμη:

Car of the Week: SEAT Leon 1.2 TSI 105ps