Car of the Week: Nissan Qashqai 1.6D 130ps

26 Ιουνίου 2014      
Το ολοκαίνουριο, πιο δυναμικό, πιο μεγάλο και πιο ποιοτικό Nissan Qashqai είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά και το γνωρίζουμε από πρώτο χέρι, καθώς είναι το αυτοκίνητο της εβδομάδας στο trcoff.gr. Είναι ένα αυτοκίνητο που συνεχίζει με τον καλύτερο τρόπο την πορεία του ονόματος και φέρνει στην κατηγορία νέα στοιχεία τεχνολογίας και σχεδίασης που τείνουν να το χαρακτηρίσουν ως το premium SUV της κρίσης.

Η κατηγορία των SUV έχει δυο μεγάλους και σημαντικούς “πυλώνες”. Το Toyota RAV4, το αυτοκίνητο που πρακτικά δημιούργησε αυτή την τάση στην αυτοκίνηση, και το Nissan Qashqai, το μοντέλο που εξέλιξε την κατηγορία λανσάροντας τα δικίνητα SUV, τα αυτοκίνητα δηλαδή που είναι υπερυψωμένα και “τζιποειδή” αλλά με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Και αν μη τι άλλο αποδείχτηκε μια τεράστια επιτυχία που άνοιξε το δρόμο για πολλούς κατασκευαστές (αν όχι όλους). Τώρα, η Nissan ρίχνει στην αγορά το νέο Qashqai, αλλάζοντας για μια ακόμη φορά το παιχνίδι, φέρνοντας στην κατηγορία στοιχεία, εξοπλισμούς αλλά και έναν νέο βενζινοκινητήρα 1.2 lt turbo που καθιστούν αυτομάτως το μοντέλο ως το premium SUV της κρίσης. Ας τα δούμε όμως όλα λίγο πιο αναλυτικά…
Σχεδιαστικά, το νέο Nissan Qashqai είναι ελαφρώς μεγαλύτερο, χαμηλότερο και φαρδύτερο από τον προκάτοχό του. Αυτό που το κάνει ωστόσο ακόμη πιο ξεχωριστό είναι η δυναμικότατη εμφάνισή του, με μυώδες παρουσιαστικό, έντονες γραμμές και όμορφες λεπτομέρειες. Ανάμεσα στα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι τα στάνταρ φώτα LED ημέρας (κάποιες εκδόσεις εξοπλίζονται και με full LED προβολείς) αλλά και τα εντυπωσιακά εμπρός φτερά που θυμίζουν σπορ αυτοκίνητο. Οι καινοτομίες του έχουν να κάνουν και με πολλά περισσότερα χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα η αεροδυναμική του. Το νέο Qashqai πετυχαίνει έναν εξαιρετικό συντελεστή της τάξης του 0.32, ενώ χρησιμοποιεί στοιχεία όπως η πίσω αεροτομή οροφής με πλευρικά “πτερύγια”, καλύμματα στο δάπεδο αλλά και ενεργή εμπρός γρίλια (στάνταρ στις εκδόσεις diesel) που παραμένει κλειστή για αεροδυναμικό όφελος και ανοίγει αυτόματα όταν η ψύξη κριθεί απαραίτητη. Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, εκτός από την καλύτερη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, είναι βεβαίως μια σειρά από οφέλη στην κατανάλωση και στους ρύπους.
Στο εσωτερικό η εικόνα δε θυμίζει σε τίποτα το Qashqai αλλά ούτε και τα υπόλοιπα Nissan που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Ποιοτικά υλικά, μαλακά δέρματα στο τιμόνι και στη βάση της κονσόλας και αντιθέσεις σε απόχρωση αλουμινίου ολοκληρώνουν το οπτικό αποτέλεσμα. Η εργονομία είναι εξαιρετική όπως και οι ενδείξεις στον πίνακα οργάνων με μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη στο κέντρο του. Οι χώροι είναι άνετοι ώστε να ταξιδέψουν 5 επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών μετρά 406 λίτρα με πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης, χάρη στα κινητά στοιχεία του δαπέδου. Και βεβαίως είναι ο εξοπλισμός που ανεβάζει ακόμη περισσότερο την ποιότητα του μοντέλου, ο οποίος και είναι πλήρης από τη βασική κιόλας έκδοση περιλαμβάνοντας ESP με hill holder και λειτουργία μπλοκέ διαφορικού, 6 αερόσακους, σύστημα κλιματισμού, όλο το πακέτο ηλεκτρικών ευκολιών, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και θύρες Aux/USB, cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κ.α. Διαθέσιμες είναι και νέες τεχνολογίες όπως το πακέτο “Safety Shield” με συστήματα αποφυγής συγκρούσεων, ανάγνωση σημάτων κυκλοφορίας και συστήματα υποστήριξης οδηγού μαζί με ένα εξελιγμένο Park Assist.
Η γκάμα των κινητήρων περιέχει νέα σύνολα, όλα με turbo και οικολογικό προφίλ που ρίχνουν τους ρύπους στα 99 g/km. Σε βενζίνη ο νέος 1.2 DIG-T των 115 ίππων αποτελεί μονόδρομο, προσφέροντας τις επιδόσεις τους προηγούμενου 1.600άρη. Την αιχμή του δόρατος ωστόσο αποτελεί ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 dCi με ισχύ 130 ίππων, ενώ διαθέσιμος είναι και ο γνώριμος 1.5 dCi των 110 ίππων. Ο 1.6 diesel που οδηγούμε, είναι και ο μοναδικός κινητήρας στη γκάμα που συνδυάζεται με το νέας γενιάς κιβώτιο Xtronic αλλά και με σύστημα τετρακίνησης. Τι να πρωτογράψουμε όμως για τον 1.6…; Το ότι είναι εξαιρετικά οικονομικός και πως εύκολα φτάσαμε την ένδειξη του trip computer στο 4,5 lt/100km (4,4 ανακοινώνει η Nissan); Ή μήπως τη δύναμη που παρέχει από χαμηλά και σε κολλάει κυριολεκτικά στο κάθισμα με το βύθισμα του πεντάλ; Η ροπή των 32,6 kg είναι διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ. και κάνει το νέο Qashqai ένα απολαυστικό αυτοκίνητο στην οδήγηση, τόσο στο ταξίδι όσο και εντός πόλεως.
Όσο για την αίσθηση του στο δρόμο, οι εντυπώσεις είναι εξαιρετικές και σε κάνουν να ξεχνάς πως βρίσκεσαι στο τιμόνι ενός υπερυψωμένου SUV. Σταθερό και γεμάτο σιγουριά δε θα αιφνιδιάσει τον οδηγό του ακόμη και σε μια υπερβολή, ενώ το τιμόνι δίνει πολύ καλή αίσθηση και ευκολία χειρισμών. Και βεβαίως είναι η ποιότητα κύλισης που δίνει μια “βελούδινη” αίσθηση στα ταξίδια, θυμίζοντας πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα premium κατασκευαστών. Σε γενικές γραμμές, θεωρούμε πως το Qashqai αποτελεί σήμερα ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας, ειδικά σε συνδυασμό με το συγκεκριμένο πετρελαιοκινητήρα. Σαφώς και υπάρχουν αρνητικά στοιχεία, τα οποία ωστόσο “χάνονται” ανάμεσα στα αμέτρητα θετικά του, στην ποιότητα, στην άνεση και στην οικονομία του. Αν κλίνετε προς την αγορά ενός SUV ή ενός crossover ή απλά προς ένα άνετο και πρακτικό οικογενειακό, αξίζει να το έχετε πολύ ψηλά στη λίστα των προτιμήσεων σας!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.598
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 130/4.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 32,6/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 9,9
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 190
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 4,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 115
Βάρος (κιλά): 1.419
Τιμή έκδοσης δοκιμής
Nissan Qashqai 1.6D 4X2 Acenta: 24.310 ευρώ
Αρχική τιμή 1.6D
Nissan Qashqai 1.6D 4X2 Energy: 22.110 ευρώ
Αρχική τιμή 1.2 βενζίνης
Nissan Qashqai 1.2 Energy: 17.150 ευρώ

Διαβάστε ακόμη: