Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της CUPRA και το δεύτερο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της μετά το Born είναι το Tavascan. Το μοντέλο αποκαλύφθηκε και αναμένεται στην αγορά το 2024.

Η γκάμα της CUPRA εξηλεκτρίζεται με το δευτερο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, το οποίο και έρχεται να σταθεί δίπλα στο ηλεκτρικό Born και στα plug-in υβριδικά Leon και Formentor. Το CUPRA Tavascan θα έρθει στην αγορά το 2024, ενώ θα ακολουθήσει το CUPRA Terramar επίσης το 2024 και το CUPRA UrbanRebel, το αστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας το 2025.

Το Tavascan βασίζεται στην πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων MEB του Volkswagen Group και θα είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές ιπποδύναμης. Στην κορυφή της γκάμας θα τοποθετηθεί η έκδοση VZ των 340 ίππων και με σύστημα τετρακίνησης χάρη στην υιοθέτηση δύο ηλεκτροκινητήρων (ένας στον εμπρός και ένας στον πίσω άξονα). Η δεύτερη έκδοση θα έχει κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς, με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 286 ίππων. Πέρα από την ισχύ όμως, το Tavascan διαθέτει επιλέξιμες ρυθμίσεις πλαισίου μέσω του συστήματος DCC Sport, προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης και ελαστικά επιδόσεων σε ζάντες αλουμινίου 21″. Όλα αυτά μαζί συνδυάζονται για να προσφέρουν μια μοναδική οδηγική εμπειρία.

Εντυπωσιακή σχεδίαση

Η εντυπωσιακή σχεδιαστική γλώσσαν όλων των μοντέλων της CUPRA κάνει ένα βήμα παραπέρα στο Tavascan, το οποίο είναι ένα coupe SUV, το πρώτο της μάρκας. Οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες στο νέο μοντέλο συνθέτουν μια ταυτότητα που θα μεταφερθεί σταδιακά και στα μελλοντικά αυτοκίνητα της μάρκας. ΕΙδικά το εμπρός μέρος του Tavascan ξεχωρίζει με την τριγωνική υπογραφή των προβολέων με φωτισμένα τρίγωνα και προηγμένες λειτουργίες φωτισμού. Η εμφάνιση ενισχύεται από το φωτιζόμενο λογότυπο CUPRA στο καπό (ένα από τα πρώτα μοντέλα παραγωγής που φωτίζει το λογότυπό του στην Ευρώπη). Γενικά το μπροστινό μέρος προσφέρει μια εντυπωσιακή αισθητική με έμφαση στην αεροδυναμική αλλά και στον δυναμισμό.

Στο πλάι ξεχωρίζουν επίσης εντυπωσιακές λεπτομέρειες, όπως η «μύτη του καρχαρία» μέχρι την πόρτα του χώρου αποσκευών και το concept του «κράνους», όπου η μαύρη κολόνα Α συνδέει το παρμπρίζ με το πλαϊνό τζάμι, δημιουργώντας ένα πανοραμικό αποτέλεσμα παρόμοιο με αυτό του οδηγού αγώνων. Οι ζάντες είναι 19”, 20” ή 21”, ενώ υπάρχουν και αεροδυναμικά καλύμματα τροχών για καλύτερη ροή αέρα και μεγαλύτερη αυτονομία. Και βεβαίως πίσω, η σχεδίαση επικεντρώνεται και πάλι στις χαρακτηριστικές μορφές των φώτων και στη συνέχεια της φιλοσοφίας φωτισμού της CUPRA. Η γραφική αναπαράσταση τριγώνων μαζί με το φωτιζόμενο λογότυπο βρίσκονται στο επίκεντρο. LED είναι επίσης ενσωματωμένα στις χειρολαβές των θυρών, προσθέτοντας όχι μόνο ένα νέο ευφάνταστο χαρακτηριστικό στον χαρακτήρα του οχήματος, αλλά και πρακτικότητα, καθιστώντας τα πιο εύχρηστα όταν πέφτει το σκοτάδι.

Σπορ διάκοσμος

Το βασικό χαρακτηριστικό σε ένα πραγματικά αντισυμβατικό εσωτερικό είναι η κεντρική σπονδυλική στήλη. Ένα δομικό κεντρικό κομμάτι που υποστηρίζει ολόκληρο το εσωτερικό και βοηθάει στον καθορισμό του χαρακτήρα όλων των «αιωρούμενων» στοιχείων. Η στήλη του εσωτερικού ενώνει το σώμα της κονσόλας με το ταμπλό του Tavascan.

Τα καθισματα είναι ως στάνταρ σπορ bucket (αργότερα θα διατίθενται και καθίσματα CUP Bucket), ενώ η κομψότητα τους ενισχύεται με την επιλογή των χρωμάτων Soul Black, Dark Night ή Enceladus Grey Metallic. Όλα τα υλικά είναι βιώσιμα με έως και 90% ανακυκλωμένο πολυεστέρα ή Microfibre με έως και 50% ανακυκλωμένες μικροΐνες. Και βεβαίως η καμπίνα διαθέτει την τελευταία τεχνολογίας συνδεσιμότητας με μια «αιωρούμενη» κεντρική οθόνη infotainment 15″, η μεγαλύτερη μέχρι στιγμής σε μοντέλο CUPRA.

Ο χώρος, τόσο μπροστά όσο και πίσω είναι βελτιστοποιημένος για να προσφέρει τη μέγιστη άνεση, ενώ οι έξυπνες επιλογές αποθήκευσης σημαίνουν ότι υπάρχει χώρος για όλες τις ανάγκες της ζωής. Και η καθημερινή λειτουργικότητα επεκτείνεται και στο πορτμπαγκάζ, προσφέροντας 540 λίτρα χώρου.

Μπαταρία και αυτονομία

Στο κέντρο του Tavascan βρίσκεται η μπαταρία του και ενσωματώνει μια υδρόψυκτη, πρισματική μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετημένη σε δομή αλουμινίου που αποτελεί μέρος του αμαξώματος του οχήματος. Αυτό αυξάνει την ακαμψία και διατηρεί το βάρος σε χαμηλά επίπεδα και κεντρικά. Στην έκδοση Endurance, η μπαταρία χωρητικότητας 77 kWh με κίνηση στους πίσω τροχούς, αποδίδει περίπου 550 km αυτονομίας με βάση τον επίσημο κύκλο δοκιμών WLTP. To υψηλότερων προδιαγραφών, διπλού κινητήρα, τετρακίνητο CUPRA Tavascan VZ προσφέρει αυτονομία περίπου 520 km, με την ίδια μπαταρία των 77 kWh.

Όσο για τη φόρτιση, το Tavascan μπορεί να “πάρει” επιπλέον 100 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις 7 λεπτά, ενώ όταν το SOC της μπαταρίας πέσει μόνο στο 10%, μπορεί να αναπληρωθεί στο 80% σε λιγότερο από μισή ώρα χρησιμοποιώντας ένα σημείο φόρτισης τουλάχιστον 135 kW.

Διάβασε ακόμα:

Οδηγούμε: Cupra Formentor 1.5 TSI 150hp