Driven: SEAT Leon FR 2.0 TDI DSG

Καμουφλαρισμένο ανάμεσα στο κοπάδι των προβάτων, το SEAT Leon FR 2.0 TDI είναι ένα αυτοκίνητο που δε θα τραβήξει την προσοχή στο πέρασμα του. Θα έπρεπε ωστόσο! Ο Γιάννης Στέφου οδηγεί και εξηγεί γιατί αυτό το Leon είναι τελικά ο… λύκος μέσα στο κοπάδι!
Είναι ένα αυτοκίνητο που περνά απαρατήρητο για τους περισσότερους, ένα μικρομεσαίο οικογενειακό, με πολύ καλούς χώρους, εξαιρετική ποιότητα και ένα αρκετά δυναμικό αλλά όχι κραυγαλέο σχήμα. Είναι ένα Leon σαν όλα τα άλλα, με μικροαλλαγές στην εμφάνιση και κυρίως όσον αφορά στους προφυλακτήρες, στη μάσκα και στις όμορφες ζάντες 18 ιντσών. Α, είναι και diesel όπως προστάζει η νέα τάση της αγοράς. Είναι όμως σαν όλα τα άλλα; Οι φωτογραφίες μας στην πίστα Drive Park στο Νέο Ρύσιο Θεσσαλονίκης προδίδουν μάλλον ότι αυτό το SEAT Leon έχει κάτι το διαφορετικό.

Είναι ο Ισπανός ξάδελφος του Volkswagen Golf GTD που μαζί αποτελούν τη νέα κλάση των πετρελαιοκίνητων hot hatch.

Μα καλά στην πίστα με το diesel;

Ας τα πάρουμε ξανά από την αρχή. Αυτό δεν είναι ένα SEAT Leon όπως τα υπόλοιπα. Είναι το Leon FR 2.0 TDI, με έναν εξαιρετικό turbodiesel πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 185 ίππων και 380 Nm ροπής, που συνδυάζεται με το επίσης εξαιρετικό και ταχύτατο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 6 σχέσεων! Οπότε ναι, μια επίσκεψη στην πίστα δεν είναι εκτός των δυνατοτήτων του, δεδομένου ότι αυτό είναι το δεύτερο πιο ισχυρό Leon μετά το CUPRA των 280 ίππων. Είναι ο Ισπανός ξάδελφος του Volkswagen Golf GTD που μαζί αποτελούν τη νέα κλάση των πετρελαιοκίνητων hot hatch.
Το SEAT Leon FR 2.0 TDI μπορεί να κάνει όσα και η βενζινοκίνητη έκδοση Leon FR 1.8 TSI 180ps, είναι εξίσου γρήγορο και στιβαρό, ενώ έχει και την ίδια σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Και οι δύο εκδόσεις, σε σύγκριση με τα “απλά” Leon, έχουν ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω αντί για ημιάκαμπτο άξονα, γεγονός που βελτιστοποιεί τόσο την άνεση στο δρόμο όσο και το πάτημα/κράτηση σε πιο οριακές καταστάσεις. Και αυτό το αντιλαμβάνεται ο οδηγός όταν αποφασίσει να κινηθεί σβέλτα σε μια διαδρομή με στροφές ή καλή ώρα σε μια πίστα. Το πίσω μέρος παραμένει πιο ουδέτερο βοηθώντας τον οδηγό του να κινηθεί ένα κλικ πιο επιθετικά χωρίς να ανησυχεί για “ξερές” αντιδράσεις στο όριο.
Το σύστημα διεύθυνσης από την άλλη είναι πολύ καλό σε αίσθηση προσφέροντας ακρίβεια στους χειρισμούς, αν και θα επιθυμούσαμε να είναι και λίγο πιο γρήγορο σε διαδρομή. Όχι ότι προβληματίζει, κάθε άλλο μάλιστα στην καθημερινότητα είναι ιδανικό! Και βεβαίως είναι το υπόλοιπο set-up της έκδοσης FR που μεταμορφώνει αυτό το Leon σε ένα πραγματικό “all arounder” με άνεση όταν πρέπει και καλή σπορ αίσθηση όταν του ζητηθεί. Εδώ έρχεται να προστεθεί φυσικά και το σύστημα Drive Select που αλλάζει μεταξύ άλλων τις ρυθμίσεις στη σκληρότητα της ανάρτησης, στην υποβοήθηση του τιμονιού και βεβαίως στην απόκριση του κιβωτίου DSG. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε Eco, Normal και Sport ενώ μπορεί να δημιουργήσει και τη δική του προσωπική ρύθμιση.

Η έκπληξη κάποιων ανυποψίαστων φίλων που κάθισαν δίπλα για μια βόλτα ήταν η απόδειξη ότι αυτό το Leon είναι καλά καμουφλαρισμένο μέσα στο κοπάδι.

Το καθημερινό hot hatch για όλη την οικογένεια!

Αυτό ακριβώς είναι το Leon FR 2.0 TDI. Το όνειρο ενός οικογενειάρχη που δεν ξεχνά το GTI που είχε στα νιάτα του και ταυτόχρονα ζητά ένα αυτοκίνητα για τις καθημερινές οικογενειακές ανάγκες. Κάτι βολικό, πρακτικό, άνετο και κυρίως οικονομικό! Και με μέση κατανάλωση στα 4,5 lt/100 km (στον αληθινό κόσμο είδαμε σε μικτή χρήση 5,3 lt/100km χωρίς κόπο) και τέλη κυκλοφορίας στα 107 ευρώ (εκπομπές CO2 119 g/km)… ε ναι! Είναι οικονομικό! Όσο για τις επιδόσεις, ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας των 184 ίππων αποδίδει 380 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., +30 Nm δηλαδή σε σύγκριση με το κορυφαίο Leon CUPRA. Και αυτό στην πράξη μεταφράζεται σε εξαιρετικές ρεπρίζ που σε συνδυασμό με την αμεσότητα του DSG σε κολλάνε κυριολεκτικά στο κάθισμα, ειδικά σε επιταχύνσεις από τα 100 km/h και άνω. Η έκπληξη κάποιων ανυποψίαστων φίλων που κάθισαν δίπλα για μια βόλτα ήταν η απόδειξη ότι αυτό το Leon είναι καλά καμουφλαρισμένο μέσα στο κοπάδι.
Και στην τιμή… αρνάκι, αφού το SEAT Leon FR 2.0 TDI 184ps DSG κοστίζει μόλις 24.765 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του οφέλους απόσυρσης και της τρέχουσας έκπτωσης 1.400 ευρώ, ενώ διατίθεται και με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με ακόμη χαμηλότερη τιμή κατά περίπου 2.000 ευρώ. Εντάξει, φθηνό δε το λες για τα σημερινά δεδομένα, αλλά αν αναλογιστούμε ότι παίρνεις τις επιδόσεις ενός GTI με την οικονομία ενός diesel και όλα αυτά χωρίς απολύτως κανέναν συμβιβασμό σε άνεση, ποιότητα, χώρους, οδική συμπεριφορά και εξοπλισμό, ε τότε ναι… είναι ευκαιρία!

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κυβισμός (cc): 1.968
Ισχύς (hp/rpm): 184/4.000
Ροπή (Nm/rpm): 380/1.750
0-100 km/h (sec): 7,4
Τελική ταχύτητα (km/h): 226
Μέση κατανάλωση (lt/100km): 4,5
Εκπομπές CO2 (g/km): 119
Βάρος (kg): 1.390

Φωτογραφίες: Γιάννης Στέφου | www.trcoff.gr

Ευχαριστούμε την πίστα DRIVE PARK στο Νέο Ρύσιο Θεσσαλονίκης για την ευγενική παραχώρηση του χώρου.