Οδηγούμε το Mitsubishi ASX με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6lt και κίνηση εμπρός. Αυτή αποτελεί και τη μοναδική πρόταση της ιαπωνικής φίρμας στην δημοφιλέστατη κατηγορία των B-SUV.

To Mitsubishi ASX δεν είναι καινούριο, αφού πρακτικά βρίσκεται στην αγορά σε αυτή του τη μορφή από το μακρινό 2010. Με δύο φρεσκαρίσματα στην πλάτη ωστόσο, καταφέρνει και παραμένει έως και σήμερα στην παλέτα των επιλογών για έναν υποψήφιο αγοραστή, προσφέροντας στην ουσία δύο πράγματα. Την αξιοπιστία του ονόματος Mitsubishi μαζί με επαρκείς χώρους για μια τετραμελή οικογένεια.

Σχεδιαστικά, το ASX παραμένει σχεδόν το ίδιο την τελευταία 10ετία και παρά τα δύο facelift δείχνει τα χρόνια του. Το 2015, η Mitsubishi προχώρησε σε μικρές αλλαγές, ενώ το 2018 οι αλλαγές επεκτάθηκαν περισσότερο προκειμένου το “αστικό crossover” της μάρκας να παραμείνει όσο το δυνατόν πιο σύγχρονο. Πρακτικά αυτά που άλλαξαν όλα αυτά τα χρόνια είναι κυρίως σχεδιαστικής φύσεως. Έτσι, ο προφυλακτήρας απέκτησε νέο σχήμα, πιο κοντά στα τελευταία πρότυπα της Mitsubishi, με χρωμιωμένα ένθετα και ενσωματωμένα φώτα LED ημέρας. Προστέθηκε νέα κεραία “καρχαρίας”, νέες ποδιές, νέες ζάντες και στοιχεία καλύτερης πρακτικότητας στο εσωτερικό. Το μοντέλο δέχθηκε και νέα ανανέωση το 2019 και αναμένεται σύντομα στην αγορά. Δείτε το πως θα είναι εδώ.

Mitsubishi ASX
© automoto.com.gr | Βαγγέλης Παμπούκης

Ουσιαστικά το 2018, η γκάμα του μοντέλου απέκτησε τον αναβαθμισμένο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6 MIVEC, ο οποίος ακολουθεί τα τελευταία πρότυπα ρύπων. Αυτός ο κινητήρας βενζίνης είναι και ο μοναδικός σήμερα στη γκάμα του ASX. Αποδίδει ισχύ 117 ίππων και 154 Nm ροπής. Χωρίς diesel, αλλά και χωρίς κάποιον turbo κινητήρα όπως προστάζει η μόδα της εποχής, το ASX προσφέρει την παραδοσιακή αξία ενός ατμοσφαιρικού συνόλου 1,6 λίτρων, με ικανοποιητικό τράβηγμα. Πρόκειται για έναν εύστροφο κινητήρα που δείχνει να “ακούει” στις χαμηλές στροφές. Μάλιστα ανεβάζει πρόθυμα ρυθμούς μέχρι την κόκκινη περιοχή στο στροφόμετρο. Ωστόσο, παρέχει αυξημένο θόρυβο στην καμπίνα, ενώ σε ενδιάμεσες ρεπρίζ και προσπεράσεις δείχνει να υστερεί σε σύγκριση με τα πιο σύγχρονα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα του ανταγωνισμού.

Όσο για την κατανάλωση, η Mitsubishi ανακοινώνει επισήμως μέση τιμή τα 5,7 lt/100km. Στην πράξη και κατά διάρκεια της ολιγοήμερης συμβίωσης μας μαζί του, είδαμε τιμές κοντά στα 7,2-7,5 lt/100km.

Στο εσωτερικό του ASX

Η πρώτη εντύπωση στο εσωτερικό του ASX παραπέμπει σε προηγούμενα έτη. Με άλλα λόγια, τα δείχνει τα χρονιάκια του, αφού πρακτικά από το 2010 δεν έχει αλλάξει και τόσο στα δύο facelift του. Τα υλικά στο ταμπλό είναι στιβαρά, ωστόσο και αρκετά σκληρά όπου ακουμπάει το χέρι. Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός και ενσωματώνει μια κεντρική οθόνη TFT. Η συνολική σχεδίαση έχει παραμείνει η ίδια όλα αυτά τα χρόνια. Ωστόσο, οι τελευταίες γενιές έχουν αποκτήσει επενδύσεις σε piano black, κάποιους πρόσθετους αποθηκευτικούς χώρους και ένα νέο σύστημα multimedia με οθόνη αφής 6,5 ιντσών. Το τελευταίο δεν έχει την αίσθηση και τη χρηστικότητα που συναντούμε σε μια σύγχρονη μονάδα multimedia του ανταγωνισμού. Αντιθέτως προσφέρει συνδεσιμότητα με ένα smartphone και βεβαίως ενσωματώνει όλες τις βασικές λειτουργίες.

© automoto.com.gr | Βαγγέλης Παμπούκης

Οι χώροι στο Mitsubishi ASX είναι ικανοποιητικοί για τη μετακίνηση 5 επιβατών. Ο χώρος φόρτωσης είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας με χωρητικότητα 406 λίτρα. Δύο κανονικού αναστήματος ενήλικες θα καθίσουν χωρίς συμβιβασμούς στις πίσω θέσεις. Για πιο σύντομες μετακινήσεις θα βολευτεί και ένας τρίτος επιβάτης στη μέση.

Στην πράξη

Το Mitsubishi ASX διατίθεται αποκλειστικά με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Γεγονός που αυτομάτως μεταφράζεται σε περισσότερη ευελιξία και οικονομία για τις καθημερινές μετακινήσεις. Η άνεση που προσφέρει είναι αρκετά καλή, δεδομένου ότι κατασκευαστικά είναι ένα αυτοκίνητο της περασμένης δεκαετίας. Ακόμη και στην ειδική έκδοση “Black Edition” που οδηγήσαμε, με τις 17άρες ζάντες αλουμινίου, οι ανωμαλίες και κακοτεχνίες φιλτράρονται ικανοποιητικά. Σε αυτό συμβάλει θετικά η αίσθηση της ανάρτησης, η οποία είναι προσανατολισμένη προς την άνεση. Παρά τη μαλακή ρύθμιση αλλά και το σχετικά αυξημένο ύψος του αυτοκινήτου, στις στροφές οι κλίσεις δε θα προβληματίσουν τον οδηγό.

Από την άλλη, το σύστημα διεύθυνσης υστερεί σε αίσθηση και σε πληροφόρηση. Ειδικά όταν ο οδηγός θα κινηθεί σε απαιτητικές διαδρομές με στροφές. Αν και πιο βαρύ σε αίσθηση από άλλα σύγχρονα crossover, το τιμόνι δε θα προβληματίσει στην πόλη ή στους ελιγμούς παρκαρίσματος.

Εκτός δρόμου, τα 205 χιλιοστά του ελάχιστου ύψους είναι το μοναδικό “όπλο” του ASX, αφού η τετρακίνηση δεν είναι πλέον διαθέσιμη σε καμία έκδοση του μοντέλου. Ακόμη κι έτσι, με τα ασφάλτινα ελαστικά θα κινηθεί απροβλημάτιστα σε βατούς χωματόδρομους.

Mitsubishi ASX
© automoto.com.gr | Βαγγέλης Παμπούκης

Τιμή

To Mitsubishi ASX διατίθεται αποκλειστικά με τον 1.6 ατμοσφαιρικό κινητήρα, μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τα Inform, Invite Plus και Intense Black Edition. Οι τιμές ξεκινούν από τις 17.170 ευρώ και αγγίζουν τις 21.900 ευρώ στην περίπτωση της Black Edition της δοκιμής μας.

Δείτε ακόμη:

Οδηγούμε το Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 2WD

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
6
Ποιότητα
7
Εσωτερικό
6.5
Επιδόσεις
7.5
Οδική συμπεριφορά
7
Σχέση ποιότητας-τιμής
8
driven-mitsubishi-asx-1-6-2wdΣε γενικές γραμμές το Mitsubishi ASX είναι ένα ουδέτερο αυτοκίνητο. Μπορεί να μην είναι το ίδιο σύγχρονο με άλλα μοντέλα στην κατηγορία και να υστερεί σε επιδόσεις και αίσθηση τιμονιού, ωστόσο προσφέρει καλούς χώρους και ικανοποιητικό εξοπλισμό. Και κυρίως συνοδεύεται από την αξιοπιστία του ονόματος Mitsubishi.