Δοκιμή: Toyota Yaris 1.5 Dual VVT-iE 111ps | Vlog

Το best seller της Ευρώπης και ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της ελληνικής αγοράς είναι εδώ. Οδηγούμε το Toyota Yaris με κινητήρα 1,5 λίτρων και αναρωτιόμαστε: είναι όντως τόσο καλό όσο λένε οι αριθμοί των πωλήσεων;

Το Toyota Yaris εδώ και ένα χρόνο περίπου επανατοποθετήθηκε στην αγορά και παραμένει ένα πανευρωπαϊκό best seller. Αυτή είναι η τρίτη γενιά του μοντέλου, η οποία λανσαρίστηκε πίσω στο 2011. Ακολούθησε ένα μικρό facelift το 2014 και το 2017 δέχτηκε εκ νέου πιο ουσιαστικές αλλαγές.

Η τεράστια επιτυχία του Yaris μετρά 1,3+ εκ. πωλήσεις. Αξίζει να σημειώσουμε ότι πέρυσι η 3η γενιά του μοντέλου ξεπέρασε το 6,5% του μεριδίου αγοράς στην Ευρώπη με 208.000 μονάδες, εκ των οποίων το 40% αφορούσε προτίμηση της υβριδικής έκδοσης. Τα νούμερα λοιπόν είναι μια περίτρανη απόδειξη ότι το μοντέλο περνά κάθε άλλο παρά απαρατήρητο.

Φρέσκια και πιο δυναμική σχεδίαση

Η τελευταία ανανέωση στο Toyota Yaris του χάρισε πιο δυναμική εμφάνιση. Αυτή τονίζεται από τον επανασχεδιασμό της μεσαίας γραμμής στο πλάι του αμαξώματος από εμπρός μέχρι πίσω, από τον νέο εμπρός προφυλακτήρα σε σχήμα “catamaran” και τη νέα μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα. Νέα είναι τα φώτα εμπρός και πίσω τα οποία επίσης ανάλογα με την έκδοση διαθέτουν φωτισμό LED. Επανασχεδιασμένη είναι και η πόρτα του πορτμπαγκάζ, ενώ ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι Cd 0,287.

Toyota Yaris

Ευχάριστο και άνετο εσωτερικό

Η ανανέωση του 2017 έφερε στο Toyota Yaris μικρές αλλαγές ουσίας. Όπως οι νέες ταπετσαρίες με ασορτί διάκοσμο ανάλογα με την έκδοση και το χρώμα του αμαξώματος. Επιπλέον όλες οι εκδόσεις -πλην της βασικής- διαθέτουν έγχρωμη οθόνη πολλαπλών πληροφοριών TFT. Στη μέση της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 με την οθόνη αφής 7 ιντσών, όπου φιλοξενούνται το σύστημα πλοήγησης, η προβολή από την κάμερα οπισθοπορείας, ενημέρωση για την κατανάλωση κ.ά.

Εκτός από τους 7 αερόσακους, στον τομέα της ασφάλειας υπάρχει το σύστημα Toyota Safety Sence. Αυτό περιλαμβάνει σύστημα προ σύγκρουσης (Pre-Collision System), με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματη ενεργοποίηση μεγάλης σκάλας φώτων και σύστημα αναγνώρισης σήμανσης του δρόμου.

Toyota Yaris με κινητήρα 1,5 λίτρων

Η σημαντικότερη ίσως προσθήκη είναι αυτή του καινούριου βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων που αντικαθιστά τον 1,33 λίτρων. Σε άμεση σύγκριση με τον προηγούμενο κινητήρα εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση έως 12%, χαμηλές εκπομπές ρύπων στα πλαίσια Euro 6c και τις απαιτήσεις έγκρισης τύπου RDE (Real Driving Emission). Αποδίδει 111 ίππους στις 6000 σ.α.λ. και ροπή 136 Nm/4.400 σ.α.λ. Η επιτάχυνση 0-100 km/h γίνεται σε 11 δευτερόλεπτα και σε σύγκριση με τον απερχόμενο κινητήρα 1,33 λίτρων είναι κατά 0,8 δευτ. ταχύτερος στη διαδικασία αυτή.

Αναλυτικότερες πληροφορίες όμως και εντυπώσεις από την οδηγική επαφή μαζί του μπορείτε να δείτε στη video-δοκιμή μας πιο πάνω. Περισσότερες αντίστοιχες δοκιμές μπορείτε να δείτε εδώ.

Δείτε ακόμη:

Οδηγούμε: Volkswagen Polo 1.0 TSI 95ps | Vlog

Οδηγούμε: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125ps | Vlog