Opel Performance Corsa

19 Μαρτίου 2007

Εκρηκτικό σε επιδόσεις και εντυπωσιακό σε εμφάνιση, το νέο Corsa OPC είναι το ισχυρότερο Corsa όλων των εποχών και με 192 ίππους στους εμπρός τροχούς προσφέρει, εκτός από μοναδικές επιδόσεις, μια πολύ καλή και σπορτίφ οδική συμπεριφορά που μοναδικό σκοπό έχει την ευχαρίστηση του οδηγού.

Με τον ανταγωνισμό να αυξάνεται δραματικά στην κατηγορία των μικρών βολίδων, η Opel δε θα μπορούσε να μείνει με τα χέρια σταυρωμένα, τη στιγμή που ήδη διαθέτει στη γκάμα της τα μοντέλα της σειράς OPC (Opel Performance Center). Έτσι λοιπόν ήταν καθαρά θέμα χρόνου για του μηχανικούς του OPC να αναλάβουν τη δημιουργία του ταχύτερου Corsa παραγωγής. Η συνταγή απλή και λειτουργική. Κάτω από το καπό τοποθετείται ένας 1.600άρης Turbo κινητήρας με απόδοση 192 ίππων στις 5.850 σ.α.λ., που είναι κανός να επιταχύνει το τρίθυρο μοντέλο στα 100 χλμ./ώρα σε 7,2 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 225 χλμ./ώρα. Η μετάδοση γίνεται στους εμπρός τροχούς μέσω εξατάχυτου κιβωτίου. Η ροπή είναι της τάξης των 230 Nm ενώ με το σύστημα υπερπλήρωσης (overboost) μπορεί να αυξηθεί στα 266 Nm. Το Corsa OPC αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη όμως και στον τομέα της τιμής, καθώς με 21.990 ευρώ που κοστίζει αγοράζει κανείς (από αρχές Μαΐου) ένα εκρηκτικό σε επιδόσεις μικρό, με εμφάνιση που προκαλεί και χωρίς να χάνεται η πρακτικότητα και η ευελιξία που συναντούμε και στα απλά Corsa. Ο εξοπλισμός είναι υπερ-πλήρης, περιλαμβάνοντας στάνταρ ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών σε ελαστικά 215/45 (προαιρετικά διατίθενται και 18άρες σε 235/35 !!!) και καθίσματα της Recaro αγωνιστικού τύπου με πλευρικούς αερόσακους. Τα καθίσματα είναι και το εντυπωσιακότερο στοιχείο στο εσωτερικό του Corsa OPC. Προσφέρουν (εκτός από καθαρόαιμη σπορ όψη) άνεση και κορυφαία στήριξη του σώματος. Η εικόνα ενισχύεται από το νέο τριάκτινο «κοφτό» τιμόνι με σημάδι ευθείας, όπως στα αγωνιστικά αυτοκίνητα και τα αλουμινένια πεντάλ.

Η ανάρτηση του Corsa OPC εξελίχθηκε στην «πράσινη κόλαση» του Nürburgring Nordschleife, της δυσκολότερης πίστας του κόσμου. Ο πρωταθλητής αγώνων ταχύτητας Manuel Reuter (δύο φορές νικητής στο Le Mans και πρωταθλητής 1996 στο ITC) οδήγησε το Corsa OPC καλύπτοντας συνολικά 10.000 χλμ. σε 10 ημέρες στο Nordschleife, βοηθώντας τους μηχανικούς στο στήσιμο του μοντέλου. Στο αμάξωμα του OPC έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές, όπως το χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 15 χλστ., το ισχυρότερο προφίλ στον πίσω άξονα με αντιστρεπτική σκληρότητα αυξημένη κατά 25% και φυσικά τη χρήση νέων ελατηρίων/αμορτισέρ. Το στάνταρ σύστημα ESP (μπορεί να απενεργοποιηθεί) ρυθμίστηκε επίσης σύμφωνα με τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του Corsa OPC έγινε την περασμένη εβδομάδα στη Μαγιόρκα (σε ορεινές διαδρομές και σε πίστα), από όπου και οι φωτογραφίες. Στη νυχτερινή φωτό φαίνεται η Palma (πρωτεύουσα) με τον όμορφο καθεδρικό ναό στο βάθος δεξιά.