Alfa Romeo MiTo: Ερωτεύσιμη ιταλίδα

28 Νοεμβρίου 2008

Τελικά αυτοί οι Ιταλοί όταν έχουν κέφια κάνουν απίθανα αυτοκίνητα. Και το λέω αυτό γιατί προσωπικά με το που είδα τη MiTo από κοντά ξόδεψα τουλάχιστον 10 λεπτά απλά κοιτώντας την. Στη συνέχεια μπήκα μέσα όπου για άλλα 10 λεπτά απλά καθόμουν και περιεργαζόμουν το εσωτερικό. Τις τελευταίες ημέρες, έχοντας οδηγήσει τη νέα Alfa σε όλες τις συνθήκες και με κάθε ρυθμό, πήρα τελικά την απόφαση. Θα την αγόραζα αν ήταν τουλάχιστον 2.000 ευρώ φτηνότερη.

Και εξηγούμαι ευθύς αμέσως. Η MiTo είναι το πρώτο μοντέλο της Alfa Romeo στη μικρή κατηγορία. Είναι ένα αυτοκίνητο βασισμένο στο Fiat Grande Punto (ή καλύτερα στο Grande Punto Abarth) και χρησιμοποιεί κινητήρα 1,4 λιτ. turbo με απόδοση 155 ίππων. Το κόστος απόκτησης ξεκινά από 19.800 ευρώ, τη στιγμή που το αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες κοστίζει 22.980 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του σπορ πακέτου με 18άρες ζάντες αλουμινίου. Αν είχα κάτι να διαλέξω σε αυτά τα χρήματα, λυπάμαι αλλά προσωπικά θα κοιτούσα προς ΜΙΝΙ μεριά… η προς Scirocco με 160 ίππους, που και γρήγορο είναι και εξίσου εντυπωσιακό σχεδιαστικά (για να μην αναφερθώ στην ποιότητα που είναι χαλαρά δύο κλικ πάνω). Ωστόσο, η Alfa Romeo έχει κάτι ακόμη. Την προσωπικότητα! Και αυτή η Alfa, παρά το μικρό μέγεθός της, είναι μια εντυπωσιακή καλλονή. Με σχεδιαστικά στοιχεία που παραπέμπουν ευθέως στην 8C Competizione, δεν υπάρχει ψυχή που να μην την κοιτάει, ενώ εσύ μέσα της νιώθεις μοναδικά και συνάμα έτοιμος για όλα.

Το σπορ στοιχείο ενσωματωμένο στο DNA της. Από τα αναπαυτικά, τύπου μπάκετ καθίσματα, μέχρι την σχεδόν πιστευτή απομίμηση ανθρακονημάτων σε όλο το ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών. Μηχανικά υπάρχουν φρένα της Brembo με τεράστιες δαγκάνες εμπρός αλλά και ένα ευφυές ψευτο-μπλοκέ διαφορικό που είναι αρκετά αποτελεσματικό. Ο κινητήρας είναι αρκετά πρόθυμος και έχει τη δύναμη που περιμένεις. Η ωφέλιμη περιοχή του βρίσκεται μεταξύ 2.000 και 5.500 σ.α.λ. Αναφερόμενος προηγουμένως στο DNA, η MiTo έχει ένα ηλεκτρονικό πρόγραμμα διαχείρισης των διαφόρων συστημάτων με τρεις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις: Dynamic, Normal, All weather (το πιάσατε; D-N-A). Στο Dynamic, το set up των αναρτήσεων είναι ελαφρώς σκληρότερο, ενώ μειώνεται η ηλεκτρική υποβοήθηση στο τιμόνι και η επέμβαση του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης, αφήνοντας έτσι περισσότερα περιθώρια λειτουργίας στο ηλεκτρονικό διαφορικό Q2. Από την άλλη, στην επιλογή All weather όλα τα συστήματα λειτουργούν στο 100% ώστε να υπάρχει η επιθυμητή πρόσφυση σε συνθήκες κακοκαιρίας (βροχή, χαμηλές θερμοκρασίες κ.λ.π.).

Στο δρόμο, ο οδηγός απολαμβάνει κάθε διαδρομή, όπως άλλωστε με κάθε Alfa Romeo. Θα προτιμούσα πιο σκληρό τιμόνι στην επιλογή Normal, καθώς και μια πιο καλή αίσθηση στον επιλογέα του 6τάχυτου κιβωτίου. Παρά τις τεράστιες 18άρες ζάντες η MiTo δεν κούρασε ούτε λεπτό, ενώ περνούσε θετικά από ανωμαλίες και κακοτεχνίες. Σε γενικές γραμμές είναι ένα αυτοκίνητο που ζητά δραστήριο και ενθουσιώδη οδηγό, «Αλφίστι» από κούνια και λάτρη του ωραίου. Είναι ένα αυτοκίνητο που παρά την φουσκωμένη τιμή του θα σας δώσει πολλές όμορφες στιγμές, τόσο κινούμενη σε φιδίσιες διαδρομές όσο και ακίνητη στο parking του σπιτιού σας, με εσάς να κάνετε ένα τελευταίο τσιγάρο απολαμβάνοντας την καλλίγραμμη σιλουέτα της…