Alfa Romeo Giulietta: Έρωτας, πάθος & τεχνολογία

25 Ιανουαρίου 2011



Λέξεις που περιγράφουν όχι ένα, αλλά όλα τα μοντέλα στη γκάμα της Alfa Romeo. Μόνο που στην περίπτωση της Giulietta το λεξιλόγιο εμπλουτίζεται με φράσεις όπως «αναγέννηση», «ιστορία» και «ένδοξο παρελθόν». Δεν πρόκειται απλά για την αντικαταστάτρια της 147, αλλά για την επιστροφή ενός μεγάλου ονόματος που πρωτοακούστηκε το 1954. Οδηγούμε τη μεσαία -εκ των τριών- εκδοχή, με τους 170 ίππους, και ταξιδεύουμε στον κόσμο των συναισθημάτων, έτσι όπως μόνο μια Alfa μπορεί να σε παρασύρει.

Από την πρώτη κιόλας στιγμή που η ιταλική φίρμα ανακοίνωσε τη Giulietta, οι Alfisti έχασαν τον ύπνο τους! Μνήμες από το ένδοξο παρελθόν της μάρκας άρχισαν να ξυπνούν, που στην περίπτωση της νέας Alfa συνδυάστηκαν με το κορυφαίο design και την υψηλή τεχνολογία, δημιουργώντας ίσως το πιο ποθητό χάτσμπακ μοντέλο στην αγορά. Ναι, αυτό είναι η Giulietta, ένα ακόμα χάτσμπακ, αν και προσωπικά αμφιβάλω αν όσοι την αγόρασαν (ή θα την αγοράσουν) την επέλεξαν για τους χώρους, την πρακτικότητα, την άνεση στις πίσω θέσεις και το πόσο ευρύχωρο είναι το πορτ-μπαγκάζ. Αυτή είναι μια αγορά που την κάνεις με το χέρι στην καρδιά και είμαι σίγουρος πως όλοι εσείς οι νέοι ιδιοκτήτες Giulietta, είχατε ένα απερίγραπτο χαμόγελο στο πρόσωπο όταν υπογράφατε τα χαρτιά της παραγγελίας στον dealer της περιοχής σας. Όχι ότι τώρα σας έφυγε δηλαδή… αλλά κουβέντα να γίνεται.

Στην πράξη, η Giulietta δίνει στην Alfa Romeo αυτό ακριβώς που της έλλειπε, ένα μικρομεσαίο μοντέλο δηλαδή, ικανό την επαναφέρει στη μάχη της δημοφιλέστερης κατηγορίας της αγοράς. Και αυτό το καταφέρνει με το απαράμιλλο design της και τη δυνατότητα να «κλέβει» τα βλέμματα στο πέρασμα της. Πολλές μικρές σχεδιαστικές λεπτομέρειες συνθέτουν ένα σύνολο που απλά δεν μπορείς να αντισταθείς στο να το κοιτάζεις. Ιδιαίτερα δυναμικό το εμπρός μέρος με τον κλασικό θηρεό να κατεβαίνει βαθιά μέσα στη μάσκα, τα έντονα νεύρα να σχηματίζουν ένα μεγάλο «V» στο καπό και τα οβάλ φώτα με την κάθετη συστοιχία των LED να σε υπνωτίζουν. Έντονες καμπύλες υπάρχουν παντού, ενώ ένα διακριτικό κυματοειδές νεύρο διατρέχει τα πλευρικά του οχήματος καταλήγοντας στα πίσω φώτα LED σε διάταξη σαλιγκαριού. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά γνωρίσματα της νέας Giulietta. Φυσικά, οι «κρυφές» χειρολαβές στις πίσω πόρτες δίνουν κι εδώ την αίσθηση ενός τρίθυρου -άρα και σπορ- αμαξώματος.

Αυτό άλλωστε το νιώθει ο οδηγός όταν καθίσει αναπαυτικά στο κάθισμα και πιάσει στα χέρια του το τριάκτινο τιμόνι το οποίο, όσο και αν μοιάζει με αυτό των Fiat Punto και Alfa MiTo, αποζημιώνει στο μέγιστο με την αίσθηση που δίνει κατά την οδήγηση. Σχεδιαστικά και ποιοτικά, το σύνολο του εσωτερικού αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη, ανεβάζοντας σημαντικά τον πήχη σε σύγκριση με τις Alfa που γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί ένα οριζόντιο μεταλλικό τμήμα στο ταμπλό, τα δύο κυκλικά όργανα και οι αεροπορικού τύπου διακόπτες στο κέντρο του ταμπλό που θυμίζουν την 8C Competizione. Τη σπορ εικόνα ενισχύουν τα αλουμινένια πεντάλ και οι κόκκινες ραφές.

Ωστόσο, το πραγματικό σπορ ύφος στη Giulietta προέρχεται από τον κινητήρα 1,4 λίτρων, τεχνολογίας MultiAir και απόδοσης 170 ίππων, ο οποίος μέσω του συστήματος Alfa DNA καταφέρνει και προσαρμόζεται στην καθημερινή ή στη σπορ οδήγηση. Ο οδηγός δεν έχει παρά να επιλέξει Dynamic ή Normal και να κινηθεί αναλόγως, με το σύστημα να επεμβαίνει στη χαρτογράφηση και στην απόκριση στο γκάζι (κατά συνέπεια και στην κατανάλωση) με τη ροπή να αυξάνεται από τα 230 Nm (Normal) στα 250 (Dynamic). Ωστόσο, μετά από αρκετές ώρες οδήγησης στο Dynamic, η επιστροφή στο Normal μοιάζει βασανιστική και ορισμένες φορές ενοχλητική, ιδιαίτερα στις χαμηλές ταχύτητες όπου το νεύρο του κινητήρα μοιάζει ανύπαρκτο. Για λόγους όμως κατανάλωσης, αναγκάζεσαι να προσαρμοστείς, τόσο στη μειωμένη ροπή όσο και στο σύστημα start&stop που αναλαμβάνει σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος.

Εκείνο που δε χρειάζεται συμβιβασμούς είναι η απόλαυση στην οδήγηση. Ο πολιτισμένος χαρακτήρας του καθημερινού αυτοκινήτου, με τη σφιχτή αλλά όχι ενοχλητική ανάρτηση, γίνεται παρελθόν εφόσον ο οδηγός επιθυμεί να ανεβάσει τους ρυθμούς. Στην επιλογή Dynamic, ενεργοποιείται το e-Q2, ένα ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό, που επεμβαίνει στους κινητήριους τροχούς περιορίζοντας το σπινάρισμα και βελτιώνοντας σημαντικά την πρόσφυση στις στροφές. Σε συνδυασμό με το ιδιαίτερα «κοφτερό» τιμόνι (2,1 στροφές άκρη-άκρη) η οδήγηση στις στροφές γίνεται απολαυστική.

Με άλλα λόγια, η Giulietta είναι ένα αυτοκίνητο ικανό να αγγίξει τα συναισθήματα του οδηγού του, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Είναι σα να του μιλάει γλυκά μετά από μια άσχημη ημέρα στο γραφείο ή ακόμη και να του κάνει νάζια λίγο πριν του δοθεί ολοκληρωτικά. Στην περίπτωσή της βέβαια σε μια απολαυστική διαδρομή, κατά προτίμηση «στριφτερή». Αυτή είναι η Giulietta, μια πανέμορφη ιταλίδα, ιδιαίτερη με τον τρόπο της, μοντέρνα και ταυτόχρονα παραδοσιακή. Όχι, δεν είναι τέλεια, αλλά αυτό είναι που την κάνει ακόμη πιο ξεχωριστή.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κυβισμός: 1368 cc

Ισχύς (PS/rpm): 170/5500

Ροπή (Nm/rpm): 230/2250 (Normal) – 250/2500 (Dynamic)

0-100 km/h: 7,8 sec

Τελική ταχύτητα: 218 km/h

Μέση κατανάλωση: 5,8 lt/100 km*

Εκπομπές CO2: 134 g/km

Βάρος: 1365 kg

Αρχική τιμή Alfa Romeo Giulietta 1,4 TB 170hp: 23.950 €

Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 26.180 €*

*Επιπλέον εξοπλισμός: cruise control, σπορ δερμάτινο σαλόνι, ειδικό χρώμα παστέλ, τρίτο προσκέφαλο πίσω, πίσω υποβραχιόνιο.

Διαβάστε ακόμη:

Οδηγούμε την Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde