Car of the Week: Mitsubishi Lancer Sportback 1.6 MIVEC

19 Απριλίου 2013                          

Το όνομα Lancer είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία της Mitsubishi, καθώς μετρά περισσότερα από 50 χρόνια παρουσίας στην αγορά. Θυμόμαστε την έκδοση Sportback 1,6 lt, την οδηγούμε για μια εβδομάδα και καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι αυτό είναι από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα που μπορεί να αποκτήσει κανείς με λιγότερο από 14.000 ευρώ. Αυτό, το 5θυρο Chevrolet Cruze και βεβαίως το ολοκαίνουριο Skoda Rapid.

Το Lancer Sportback δεν είναι κάτι το καινούριο για τη Mitsubishi καθώς κυκλοφορεί για τουλάχιστον 4 χρόνια. Το οδηγήσαμε στο παρελθόν τόσο στην έκδοση 1,8 lt., όσο και στην κορυφαία Ralliart που δυστυχώς ποτέ δεν είδαμε στην ελληνική αγορά (αλλά προλάβαμε και οδηγήσαμε επί Ισπανικού εδάφους), ενώ τώρα το θυμόμαστε και πάλι στην προσιτή έκδοση των 1,6 lt., η οποία προστέθηκε τα τελευταία 2 χρόνια αντικαθιστώντας τον κινητήρα 1,5 lt. Η έκδοση Sportback αποτελεί την πλέον οικογενειακή εκδοχή του Lancer και στην πράξη είναι κάτι μεταξύ ενος κλασικού hatchback αμαξώματος και ενός station wagon, ενώ βεβαίως είναι και το πρώτο πεντάθυρο μοντέλο στην ιστορία του Lancer.

Σχεδιαστικά, το μοντέλο παραμένει χωρίς αλλαγές τα τελευταία χρόνια, διατηρώντας το επιθετικό εμπρός μέρος με έναν μεγάλο κεντρικό αεραγωγό που θυμίζει το Lancer Evolution, αλλά και το μυώδες πίσω μέρος με έντονη κλίση και μια μεγάλη αεροτομή στην κορυφή. Χωρίς αλλαγές είναι και το εσωτερικό, κι εδώ είναι που το Lancer υστερεί σε σχέση με τον συνεχώς αναπτυσσόμενο ανταγωνισμό. Δεν τίθεται σύγκριση με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά μοντέλα στους τομείς της ποιότητας και της σχεδίασης, ούτε όμως και με την Toyota που ανέβηκε στην κορυφή του ιαπωνικού στρατοπέδου με το νέο Auris. Βεβαίως όλα αυτά τα γνωρίζουν οι άνθρωποι της Mitsubishi, οι οποίοι παραμένουν πιστοί στις αξίες τους και πιστεύουν στο Lancer για όλα αυτά που προσφέρει. Ακόμη κι αν στο εσωτερικό τα υλικά είναι σκληρά, απρόσωπα και σε αποχρώσεις του γκρι. Τι γίνεται όμως με τους χώρους; Εδώ το Lancer Sportback δείχνει να έχει το προβάδισμα, καθώς όπως είπαμε είναι κάτι μεταξύ hatcback και station wagon, με τα πλεονεκτήματα και των δύο κατηγοριών. Πέντε επιβάτες θα βολευτούν χωρίς καμία παραχώρηση, ενώ ο χώρος φόρτωσης είναι στα 400 λίτρα.

Η μοναδική αλλαγή που έγινε στο Mitsubishi Lancer Sportback τα τελευταία χρόνια βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό. Είναι βεβαίως ο κινητήρας 1,6 lt MIVEC, προδιαγραφών EURO 5, ο οποίος διατίθεται τα τελευταία δυο χρόνια αντικαθιστώντας τον παλιότερο 1,5 lt. Αποδίδει 117 ίππους και 15,7 kgm ροπής, ενώ συνδυάζεται με 5ταχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Στην πράξη αποδεικνύεται αρκετά νευρικός, με την καλή έννοια, αλλά και οικονομικός με μέση κατανάλωση στα 5,9 lt/100km. Ανάμεσα στις αλλαγές που ήρθαν μαζί με το νέο κινητήρα, είναι η προσθήκη ενδείξεων αλλαγής ταχύτητας στην οθόνη των οργάνων, η χρήση συστήματος Hill Start Assist, αλλά και συστήματος ανάκτησης ενέργειας “Generation Control System”. Οδηγώντας το Lancer Sportback 1,6 lt. τα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι ανάμεικτα. Μπορεί από τη μια να του λείπουν τα μαλακά υλικά στο εσωτερικό και η ενδιαφέρουσα σχεδίαση που συναντούμε στους βασικότερους ανταγωνιστές, αλλά από την άλλη δεν έχει τίποτα να ζηλέψει στους τομείς της άνεσης, της πρακτικότητας και βεβαίως της οικονομίας. Η ανάρτηση του είναι αρκετά μαλακή, απορροφώντας αποτελεσματικά ανωμαλίες και κακοτεχνίες προς όφελος της ποιότητας κύλισης, ενώ δεν ενδείκνυται για σπορτίφ οδηγικές αναζητήσεις.

Και βεβαίως είναι το μεγάλο ζήτημα της τιμής, η οποία διαμορφώνεται στις μόλις 13.562 ευρώ συνυπολογίζοντας το όφελος απόσυρσης (-1.208 ευρώ) και της τρέχουσας έκπτωσης (-2.000 ευρώ), για την έκδοση 1.6 Inform. Αυτή περιλαμβάνει στον εξοπλισμό της σύστημα ελέγχου πρόσφυσης M-ASTC, πλήρες σετ αερόσακων συμπεριλαμβανομένου ενός για τα γόνατα του οδηγού, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, air condition, ηχοσύστημα με 4 ηχεία, MP3/CD player και υποδοχή AUX. Η έκδοση Invite (αυτοκίνητο δοκιμής) κοστίζει 15.079 ευρώ (με απόσυρση και έκπτωση) και διαθέτει επιπρόσθετα κλιματισμό, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, αισθητήρα βροχής/φωτός, προβολείς ομίχλης εμπρός, δερμάτινη επένδυση σε τιμόνι/επιλογέα ταχυτήτων/χειρόφρενο και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Όλες οι εκδόσεις Lancer, όπως και όλα τα αυτοκίνητα της Mitsubishi στην Ελλάδα, συνοδεύονται από ένα νέο πρόγραμμα δωρεάν επέκτασης της εγγύησης για 2 επιπλέον χρόνια. Αυτή η 3+2 εγγύηση καλύπτει τα μηχανικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μέρη του αυτοκινήτου με απαραίτητη προϋπόθεση η συντήρηση του αυτοκινήτου να γίνεται σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Mitsubishi Lancer Sportback 1.6 MIVEC
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.590
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 117/6.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 15,7/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 11,1
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 188
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 137
Βάρος (κιλά): 1.300

Αρχική τιμή Mitsubishi Lancer Sportback 1.6 MIVEC Inform: 16.860 ευρώ
Τιμή με όφελος απόσυρσης και τρέχουσα έκπτωση: 13.562 ευρώ

Οδηγούμε ακόμη:
Skoda Rapid 1.6 TDI
Volkswagen Golf 1.6 TDI
Hyundai i30 1.4 diesel
Ford Focus 1.6 EcoBoost 150ps
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 MIVEC
Mitsubishi Lancer Evolution (Evo X)