Η 4η γενιά του Ford Focus βρίσκεται πλέον και στην Ελλάδα έχοντας βαριά κληρονομιά αλλά και έναν σαφή στόχο. Να ταράξει τα νερά της κατηγορίας τόσο δυνατά όσο το έπραξε η πρώτη γενιά που πήρε τη σκυτάλη από το εξίσου φημισμένο Escort.

Έτσι με τις πωλήσεις να έχουν ήδη ξεκινήσει η ελληνική αντιπροσωπεία της Ford ετοίμασε μία όμορφη δημοσιογραφική παρουσίαση η οποία είχε ως βάση το αεροδρόμιο στο Τατόι.

Ford Focus

Σχεδίαση

Το νέο Ford Focus διατηρεί την αποκλειστικά πεντάθυρη εκδοχή στο hatchback αμάξωμα που εγκαινίασε η απελθούσα γενιά. Εκτός αυτής υπάρχει και η ιδιαίτερα λαοφιλής στην Ευρώπη σε station wagon αμάξωμα. Σε ότι έχει να κάνει με το hatchback αυτό έχει αυξημένο κατά 18 χλστ. μήκος (συνολικά 4.378 χλστ.), ενώ το πλάτος και το ύψος κυμαίνονται στα 1.825 χλστ. και 1.471 χλστ. αντίστοιχα.

Ως αποτέλεσμα, η σχεδιαστική φόρμα κινείται στα πρότυπα της προηγούμενης γενιάς, ωστόσο το τελικό σύνολο θυμίζει αρκετά το μικρότερο Fiesta. Μικρότερη η μάσκα που με τις ενεργές γρίλιες της μεριμνά για καλύτερη κατανάλωση, όμορφα τα φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν LED ημέρας και προβολείς LED. Κατά μήκος του αμαξώματος έχουν προστεθεί νέες ακμές, ενώ το πίσω φινιστρίνι έχει διαφορετική σχεδίαση που επιτρέπει καλύτερη ορατότητα για τους επιβάτες. Ταυτόχρονα έχει πλέον ενσωματωθεί στην πίσω πόρτα, δημιουργώντας έτσι ένα πιο άνετο άνοιγμα για την πρόσβαση στις πίσω θέσεις. Πίσω τα φωτιστικά σώματα έχουν σημαντικά διαφοροποιημένη εικόνα. Το τελικό σύνολο είναι αρκετά δυναμικό, σύγχρονο και ξεχωριστό.

Στα θετικά η παρουσία των διαφορετικών στυλιστικών και εξοπλιστικών εκδόσεων. Εκτός των Trend και Business, υπάρχουν η πλούσια Titanium, η σπορτίφ ST Line, η πολυτελής Vignale και η περιπετειώδης Active (διαθέσιμη τους επόμενους μήνες). Όλες τους διαφοροποιούνται σε διάφορα σημεία (προφυλακτήρες, ζάντες, ανάρτηση) με στόχο να καλύπτουν τις προτιμήσεις κάθε αγοραστή.

Ford Focus

Στο εσωτερικό του νέου Ford Focus

Η καμπίνα του νέου μοντέλου είναι σημαντικά διαφοροποιημένη από το παρελθόν, κινούμενη και πάλι στους ρυθμούς του Fiesta. Ξεχωρίζει η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας ψηλά στο κέντρο της κεντρικής κονσόλας με SYNC 3, Bluetooth, GPS, φωνητικές εντολές, κάμερα οπισθοπορείας κ.α. Ο πίνακας οργάνων με την όμορφη σχεδίαση διαθέτει επίσης έγχρωμη οθόνη που προβάλλει πληροφορίες του οχήματος, τα προφίλ οδήγησης και λειτουργίες από τα αρκετά συστήματα ασφαλείας.

Ford Focus

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι άκρως ποιοτικά και μαλακά σε μεγάλο μέρος. Η συναρμογή και το φινίρισμα κινείται σε εξίσου κορυφαίο επίπεδο. Εργονομικά δεν εντοπίσαμε κάποια ατέλεια, ενώ οι θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα, ποτήρια και μπουκάλια υπάρχουν στον αναμενόμενο αριθμό.

Το αυξημένο κατά 53 χλστ. μεταξόνιο, τα λεπτότερα καθίσματα και μερικές άλλες επεμβάσεις έχουν επιφέρει βελτίωση στους χώρους. Η Ford ανακοινώνει αυξημένη κατά 56 χλστ. απόσταση των πίσω γονάτων και 60 χλστ. χώρο για τους ώμους πίσω. Ο δε χώρος αποσκευών κυμαίνεται στα 375 λίτρα και στα 608 λίτρα στο station wagon. Το τελευταίο  προσφέρει επιπρόσθετα επίπεδο πάτωμα με την ανάκλιση των καθισμάτων, αλλά και ειδικό χώρο φύλαξης της εταζέρας όταν αυτή δεν χρησιμοποιείται.

Ford Focus

Εξοπλισμός

Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας στο νέο Ford Focus περιλαμβάνει μία τεράστια λίστα. Στα στοιχεία που ξεχωρίζουν μεταξύ άλλων είναι:

  • head-up display
  • ασύρματη φόρτιση smartphone
  • ηχοσύστημα B&O απόδοσης 675watts
  • ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση
  • αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2
  • adaptive cruise control
  • σύστημα διατήρησης κίνησης στο κέντρο της λωρίδας
  • σύστημα αναγνώρισης σημάτων
  • αναβαθμισμένο Active Park Assist
  • βελτιωμένο Pre-Collision Assist με ανίχνευση δικυκλιστών
  • προσαρμοζόμενος φωτισμός νύχτας

Ford Focus

Κινητήρες – Μετάδοση

Η μηχανολογική γκάμα του Ford Focus προσφέρει μία ευρεία λίστα επιλογών. Στη βενζίνη στην Ελλάδα ξεκινάμε με τους 125 ίππους από τον βελτιωμένο EcoBoost του 1.0 λίτρου. Ο κινητήρας μεταξύ άλλων φέρει νέα κυλινδροκεφαλή τοποθετημένη ανάποδα, καταλύτη ταχείας προθέρμανσης και φίλτρο σωματιδίων βενζίνης. Η συνέχεια περιλαμβάνει τον επίσης 3κύλινδρο των 1.5 λίτρων, γνωστός από το Fiesta ST, σε εκδόσεις με 150 και 182 ίππους. Ο κινητήρας αυτός ενσωματώνει και τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου. Σε πετρέλαιο έχουμε τον καινούργιο 1.5 EcoBlue, που εμφανίστηκε στο νέο EcoSport, με 95 και 120 ίππους.

Στα κιβώτια ταχυτήτων, εκτός του κλασικού 6τάχυτου, υπάρχει ένα νέο 8τάχυτο αυτόματο με περιστροφικό διακόπτη στο κέντρο της κονσόλας. Το 8άρι αυτόματο όμως δεν τοποθετείται στην έκδοση βενζίνης με 182 ίππους αλλά ούτε και στη diesel με τους 95 ίππους. Μία σημαντική διαφοροποίηση στο νέο Focus εντοπίζεται στην πίσω ανάρτηση η οποία διαφέρει ανάλογα την έκδοση αλλά και την ιπποδύναμη. Οι εκδόσεις έως τους 125 ίππους διαθέτουν τον εξελιγμένο ημιάκαμπτο άξονα του Fiesta ST. Οι υπόλοιπες εκδόσεις φέρουν ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Εκτός όμως της διαφορετικής φιλοσοφίας της ανάρτησης, οι μηχανικοί της Ford ανάλογα την έκδοση και το βάρος τοποθετούν έως και 40(!) διαφορετικά ελατήρια. Στόχος η διατήρηση της ίδιας οδικής συμπεριφοράς.

Ford Focus

Οδηγώντας το νέο Ford Focus

Κατά την πρώτη μας επαφή με το μοντέλο είχαμε στη διάθεσή μας το Focus με τον EcoBoost των 125 ίππων και μηχανικό κιβώτιο στην έκδοση ST Line. Στα χιλιόμετρα που καλύψαμε αποδείχθηκε περίτρανα ότι το σύνολο κάνει το μπαμ που έκανε η πρώτη γενιά του Focus. Πολύ “ζωντανό” το πλαίσιο, γρήγορο το τιμόνι με ωραία αίσθηση, σαφής επιλογέας με μικρές διαδρομές και εξαιρετική ρύθμιση στις αναρτήσεις!

Οι τελευταίες συνδυάζουν ιδανικά την άνεση με τον έλεγχο στις στροφές και επιτρέπουν στον οδηγό να απολαύσει μία οδηγοκεντρική διαδρομή. Αυτός είναι γενικά ο χαρακτήρας του Focus. Τα κάνει όλα πολύ καλά, αλλά σε μία εποχή που η οδήγηση γίνεται όλο και πιο αποστειρωμένη καταφέρνει να προσφέρει ένα χαμόγελο στον οδηγό του. Ακόμα και η έκδοση των 125 ίππων. Πάντως ο EcoBoost, παρά τις αναβαθμίσεις του, παραμένει λίγο πιο λαίμαργος σε καύσιμο από το αναμενόμενο. Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 8-9 λτ/100χλμ.

Κλείνοντας, θα πρέπει να σταθούμε στην τιμολογιακή πολιτική της Ford η οποία αυτήν την στιγμή είναι αν μη τι άλλο ανταγωνιστική (δείτε εδώ τις τιμές του Ford Fοcus 2018). Όμως μετά τα τέλη του έτους αναμένονται αυξήσεις λόγω φορολογίας, αυξήσεις που στις ισχυρές εκδόσεις θα είναι αρκετά υψηλές. Οπότε όσοι ενδιαφερόμενοι σπεύσατε διότι το “πακέτο” είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας.

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9
Ποιότητα
9
Εσωτερικό
9
Επιδόσεις
9
Οδική Συμπεριφορά
10
Σχέση ποιότητας - τιμής
9.5
first-drive-ford-focus-2018Το νέας γενιάς Ford Focus αποτελεί σήμερα την καλύτερη ίσως επιλογή στην κατηγορία. Καταφέρνει και συνδυάζει τη σχεδίαση και την ποιότητα με τους άνετους χώρους και την ιδιαίτερα προσεγμένη οδική συμπεριφορά. Μας άρεσε η αίσθηση στην οδήγηση, οι χώροι και η εργονομία. Δεν μας άρεσε η "τσιμπημένη" κατανάλωση του 1.0 EcoBoost.