Ferrari FXX K

4 Δεκεμβρίου 2014     
Η FXX K είναι η πιο γρήγορη, πιο τρελή και πιο… εξωγήινη Ferrari που κατασκευάστηκε ποτέ, αποτελώντας την πλέον σκληροπυρηνική εκδοχή της LaFerrari και τον άμεσο και μοναδικό ανταγωνιστή της McLaren P1 GTR. H Ferrari FXX K παρουσιάστηκε στο Yas Marina Circuit του Abu Dhabi και πρακτικά είναι ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που μπορεί να το αποκτήσει κανείς μαζί με ένα ολοκληρωμένο πακέτο αγωνιστικών υπηρεσιών, χωρίς να χρειαστεί βεβαίως να συμμετέχει σε αγώνες ταχύτητας.

Βασισμένη στην πρώτη υβριδική Ferrari, η FXX K συνεχίζει την ονοματολογία FXX από την αντίστοιχη Enzo ενώ το γράμμα Κ αποτελεί αναφορά στο σύστημα KERS, το οποίο έχει εξελιχθεί ακόμη περισσότερο από ότι στη LaFerrari. Η FXX K είναι ένα αγωνιστικό όχημα που δεν ακολουθεί κανένα κανονισμό ή ομολογκασιόν. Είναι ένα αυτοκίνητο απεριόριστων ικανοτήτων που ποτέ δε θα συμμετέχει σε οργανωμένους αγώνες και απευθύνεται σε εκείνους τους απαιτητικούς πελάτες της μάρκας που θέλουν τη μέγιστη οδηγική εμπειρία, πάντα στο περιβάλλον μιας πίστας (αφού ούτε πινακίδες κυκλοφορίας έχει).
Οι τρομακτικές δυνατότητες της FXX K επιβεβαιώνονται και από τη συνολική ισχύ των 1050 ίππων, οι 860 από τον θερμικό V12 κινητήρα και οι 190 από τον ηλεκτροκινητήρα, σε συνδυασμό με τη θηριώδη ροπή των 900 Nm. Ο V12 κινητήρας των 6.262 κ.εκ. έχει δεχθεί μια σειρά από επεμβάσεις τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά, με σημαντικές τροποποιήσεις στις βαλβίδες, την εισαγωγή και βεβαίως στο σύστημα εξαγωγής. Το σύστημα HY-KERS έχει εξελιχθεί αποκλειστικά για μέγιστη απόδοση και ο οδηγός μπορεί να επιλέξει 4 set up από το Manettino: “Qualify” για μέγιστες επιδόσεις σε περιορισμένο αριθμό γύρων, “Long Run” για βέλτιστη επίδοση σε διάρκεια, “Manual Boost” για μέγιστη επίδοση κατ’ επιλογή και “Fast Charge” για γρήγορη επαναφόρτιση των μπαταριών.
Από εκεί και πέρα, η Ferrari FXX K έχει μια μοναδική εμφάνιση με κυρίαρχα στοιχεία τα δύο πίσω μεγάλα πτερύγια-αεροτομές. Το τελείωμα της ουράς είναι πιο ψηλό και το πίσω ενεργό σπόιλερ εκτείνεται κατά 60mm περισσότερο. Νέος και πιο extreme είναι ο πίσω διαχύτης που αποτελεί το τελείωμα ενός φλατ δαπέδου από εμπρός μέχρι πίσω. Εμπρός, υπάρχει ένα διπλό σπόιλερ, 30mm χαμηλότερα από τη LaFerrari με ένα κενό στο κέντρο του. Ο σχεδιασμός του βασίζεται στην αεροδυναμική που ακολουθούν τα αγωνιστικά της κατηγορίας GT στους αγώνες αντοχής, ενώ υπάρχουν και δυο ζευγάρια καθέτων στοιχείων που κατευθύνουν καλύτερα τη ροή του αέρα γύρω από τα πάνελ του αμαξώματος. Το συνολικό αποτέλεσμα προσφέρει βελτιωμένη αεροδυναμική κατά 50% και παράγει κάθετη δύναμη 540kg στα 200 km/h.
Όπως διαπιστώνουμε φώτα δεν υπάρχουν, ούτε εμπρός αλλά ούτε και πίσω, καθώς η FXX K προορίζεται μόνο για την πίστα. Έτσι δυο ζεύγη από συστοιχίες LED εμπρός και πίσω είναι αρκετά. Ανάμεσα σε άλλες λεπτομέρειες, ξεχωρίζουν τα σλικ ελαστικά της Pirelli με αισθητήρες επιτάχυνσης, πίεσης και θερμοκρασίας, παρέχοντας άψογη πληροφόρηση και ανάλυση των δεδομένων πρόσφυσης από πίστα σε πίστα αλλά και σε διαφορετικές ατμοσφαιρικές συνθήκες. Τέλος ειδικά εξελιγμένο για την FXX K είναι το ηλεκτρονικό διαφορικό E-Diff, το F1-Trac traction control, το Racing SSC (Side Slip Angle Control) και βεβαίως το ρυθμιζόμενο σε 5 κλίμακες ABS.
Για το τι ακριβώς είναι ικανή η Ferrari FXX K στην πίστα δε γνωρίζουμε, ούτε κατά πόσο μπορεί να ανταγωνιστεί τη McLaren P1 GTR, ωστόσο ενδιαφέρον θα έχει να δούμε σε πόσο χρόνο γυρίζει στην πίστα της Ferrari, στο Fiorano, και τι χρόνους μπορεί να γράψει σε σχέση με τη Ferrari F1 του Sebastian Vettel.

Διαβάστε ακόμη: