Car of the Week: Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2

22 Οκτωβρίου 2012        

Συνήθως αναφερόμενοι σε ένα μοντέλο diesel, έχουμε στο μυαλό μας την οικονομία που προσφέρει σε σχέση με ένα αντίστοιχο βενζίνης, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τις επιδόσεις του. Μέχρι βέβαια να πάρουμε στα χέρια μας την πετρελαιοκίνητη Alfa Romeo Giulietta 1.6 lt JTDM-2, η οποία καταφέρνει και κρατά χαμηλά την κατανάλωση χωρίς κανέναν συμβιβασμό στις επιδόσεις.

Η Alfa Romeo Giulietta είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε ενθουσιώδεις οδηγούς, ανθρώπους που ζητούν κάτι παραπάνω από το αυτοκίνητο τους, τόσο στο κομμάτι της σχεδίασης όσο και της οδηγικής αίσθησης. Οι βενζινοκίνητες εκδόσεις (από 105 έως 235ps) καταφέρνουν και κερδίζουν τον οδηγό τους από το πρώτο κιόλας χιλιόμετρο. Ωστόσο, στο πετρέλαιο τα πράγματα αποκτούν ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς η βασική έκδοση της Giulietta diesel αποτελεί ίσως και την καλύτερη εκδοχή σε όλη τη γκάμα. Με 320 Nm ροπής, όσα περίπου και η κορυφαία Quadrifoglio Verde των 235 ίππων, αυτό το diesel είναι αν μη τι άλλο ξεχωριστό!

Ο κινητήρας των 1,6 lt JTDM δεύτερης γενιάς, χρησιμοποιεί υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και άμεσο ψεκασμό common rail. Μάλιστα το σύστημα ψεκασμού στη δεύτερη γενιά του επιτυγχάνει καλύτερη καύση, χαμηλότερο θόρυβο, μεγαλύτερη ισχύς και ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση μαζί με μειωμένες εκπομπές CO2 και NOx. Συνδυάζεται με στάνταρ σύστημα Start&Stop και ένδειξη αλλαγής ταχύτητας. Η ισχύς του είναι 105 ίπποι, ωστόσο ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η ροπή των 320 Nm στις 1.750 σ.α.λ., απόδοση “κλειδί” στην εξαιρετική αίσθηση που παρέχει η πετρελαιοκίνητη Giulietta στο δρόμο. Ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί το 100% του κινητήρα στην επιλογή Dynamic του συστήματος Alfa DNA, ωστόσο ακόμη και στην επιλογή Normal η Giulietta παραμένει ταχύτατη και σε θέση να προσπεράσει με “όποια” σχέση στο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Και όλα αυτά με τη μέση κατανάλωση να τριγυρίζει το “μαγικό” 4,5 lt/100km. Ναι, η Giulietta 1,6 diesel καίει όσο και ένα μικρό 1000άρι πόλης (η εταιρία ανακοινώνει επισήμως 4,4 lt/100km). Μοναδικό μειονέκτημα της έκδοσης αποτελεί ο τραχύς ήχος του κινητήρα, ο οποίος γίνεται ιδιαίτερα αισθητός κατά το ρελαντί. Κάτι βέβαια που περνά σε δεύτερη μοίρα μόλις η Giulietta αρχίσει να κινείται.

Στο καθαρά οδηγικό κομμάτι, η έκδοση πετρελαίου σε κερδίζει αμέσως. Έχει στιβαρό, σπορ στήσιμο και ένα εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης που την κάνει ξεχωριστή σε σύγκριση με τα diesel μοντέλα του ανταγωνισμού. Άξια αναφοράς είναι και τα φρένα της, αποτελεσματικά σε κάθε περίπτωση και με πολύ καλή αίσθηση. Σε επαρχιακό δίκτυο ο ενθουσιώδης οδηγός θα απολαύσει το όλο σύνολο, ενώ σε συνθήκες ταξιδιού παραμένει ξεκούραστη, ακλόνητη από τυχόν ανέμους και αρκετά αθόρυβη.

Στο εσωτερικό, καμία διαφορά δεν υπάρχει από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, με την προσεγμένη σχεδίαση και την καλή ποιότητα να κυριαρχούν, μαζί με κάποιες ενδιαφέρουσες αισθητικές λεπτομέρειες, όπως οι αεροπορικού τύπου διακόπτες στην κονσόλα, τα κυκλικά όργανα και η επένδυση μετάλλου σε μεγάλο μέρος του ταμπλό. Σε επίπεδο εξοπλισμού τίποτα δε λείπει, καθώς ακόμη και η βασική έκδοση εφοδιάζεται με πλήρες σετ αερόσακων, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, επιλογέα Alfa DNA, air condition και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.598
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 105/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 320/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 11,3
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 185
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 4.4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 114
Βάρος (κιλά): 1.310

Αρχική τιμή Alfa Romeo 1.6 JTDM-2: 22.450 ευρώ
Τιμή με απόσυρση και τρέχουσα έκπτωση (-1200 ευρώ): 19.850 ευρώ
Αρχική τιμή έκδοσης δοκιμής (Distinctive): 24.400 ευρώ
Τιμή έκδοσης Distinctive με απόσυρση και τρέχουσα έκπτωση: 20.800 ευρώ

Διαβάστε ακόμη:
Οδηγούμε την Alfa Romeo Giulietta 1.4TB 170ps
Οδηγούμε την Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 235ps
Νέα σπορ πακέτα QV Sportiva από την Alfa Romeo
50 χρόνια Giulia, 50 χρόνια Balocco [+video]

Οδηγούμε το Ford Focus 1.6 TDCi
Οδηγούμε το Volvo S60 1.6 D2 DRIVe
Οδηγούμε το Opel Corsa 1.3 CDTi EcoFlex